آشنایی با مک بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۱۵ اپل

apple-macbook-pro-13-inch-2015-600x302

با برگزاری مراسم Spring Forward کمپانی اپل ضمن معرفی رسمی ساعت هوشمند جدید این شرکت، از نسخه جدید مک‌بوک پرو رتینا ۱۳ اینچی این کمپانی پرده برداری کرد. این مک بوک از فناوری فورس تاچ استفاده می کند و از برادول، نسل پنجم تراشه اینتل بهره می برد. این محصول اپل نیز همانند سایر محصولات گذشته این کمپانی با استقبال فراوانی روبرو شده است و انتظار می رود حتی در این زمینه از دیگر محصولات این کمپانی پیشی بگیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور دقیق تر این محصول را بررسی کرده و ابعاد مختلف آن را تخصصی تر بررسی کنیم.

طراحی

محصولات اپل از لحاظ طراحی منحصر بفرد در بازار رقیبی را برای خود نمی بینند و زیباتر از این محصولات را نمی توان در بازار یافت. بر طبق شعار این شرکت، «سادگی غایت کمال است» و به واقع این شعار در محصولات اپل جنبه واقعیت پیدا کرده است. نگرش استیو جابز در این مورد به این گونه بود که بخش هایی از یک گجت هوشمند که الزامی ندارد توسط کاربر مشاهده شود، نباید قابل مشاهده باشد. به عبارت دیگر این نگرش فلسفه کلی کمپانی اپل در طراحی محصولاتش است. به طوری که در مک بوک پرو نمی توان به جز تعدادی پیچ در قسمت زیرین وجود دارد، شباهت دیگری با سایر لپ تاپ های بازار مشاهده کرد. در نسخه ۲۰۱۵ مک بوک اپل نمی توان تفاوت ظاهری چندانی را با نسخه ۲۰۱۳ آن یافت ولی در عوض مشخصات فنی این مک بوک به طور جدی بهبود یافته اند و کامپوننت‌هایی با سرعت و عملکرد بهتر مورد استفاده قرار گرفته است.

بازده و عملکرد

پس از مدت کوتاهی از معرفی پردازنده های نسل پنجم اینتل، اپل از این پردازنده ها در مک بوک های خود استفاده کرد و نخستین تغییراتش را شروع کرد. اولین بروز رسانی این محصولات شامل مک بوک پروهای ۲۰۱۵ می شد که با تراشه های Core i5 و Core i7 روانه بازار شد. همچنین در بیانیه رسمی اینتل اعلام شد که پردازنده های نسل پنجم این شرکت از نظر عملکرد ۴ درصد پیشرفت داشته اند ولی در عوض در بنچمارک‌های گرافیکی سه بعدی شاهد بهبود عملکرد ۲۲ درصدی و در بنچمارک تبدیل ویدیو ۵۰ درصد بهبود داشته اند. به همراه این پردازنده قدرتمند باید به ۸ گیگابایت رم و حافظه‌ی داخلی SSD نیز اشاره کرد. به طوری که سرعت خواندن اطلاعات در مک بوک پرو ۱.۶ گیگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات ۱.۵ گیگابایت در ثانیه اعلام شده است.

جمع بندی

قطعا مک بوک پرو را باید یکی از پرچم داران لپ تاپ های نامبر وان بازار دانست که با دارا بودن تمامی شرایط مورد نیاز هر کاربر آن را با هر سلیقه ای متناسب کرده است. طراحی شیک به همراه بدنه ای با کیفیت از جنبه ظاهری و سخت افزار قدرتمند و ایده آل نیز آن را از نظر مشخصات فنی با دیگر محصولات بازار متمایز ساخته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *