آموزش ترفند های کاربردی برای برنامه viber

وایبر همان برنامه بنفش رنگ مشهور است که یک پل ارتباطی بین کاربران است که می توانند با هم به ارسال پیام تقریبا رایگان اقدام کنند. کاربران به راحتی می توانند تنها با استفاده از داده های اینترنت با دیگر کاربران وایبر تماس برقرار کنند که هزینه ای بسیار بسیار ناچیز خواهد داشت که می توان گفت تقریبا رایگان است. از طریق وایبر می توان عکس و فیلم هم ارسال کرد اما هنوز امکان ارسال صوت یا آهنگ در وایبر امکان پذیر نیست. وایبر دارای یک نسخه بسیار کاربردی در وب است که می توانید نرم افزار ویندوزی آن را دانلود کنید و نصب کنید.

نکات آموزش داده شده در این مطلب مربوط به نسخه آندروید نرم افزار وایبر می باشد .

با استفاده از وایبر میتوانید در هر کجای دنیا، با دوستان خود که این برنامه بر روی گوشی‌های آنها نصب شده، و به اینترنت متصل هستند تماس تلفنی رایگان برقرار کنید و یا پیامک رایگان ارسال کنید.

در این مطلب ترفندهایی رابه شما اموزش میدهیم که مربوط به نسخه اندروید نرم افزار وایبر می باشد:

 

۱-اگر هم زمان مشغول گفتگو با چندین نفر باشید و یا درگروه وایبر حضور داشته باشید برای اینکه بتوانید براحتی و با سرعت میان صفحات گفتگو حرکت نمایید.موارد زیر را انجام دهید:ابتدا  یکی از صفحات گفتگو خود را باز نمایید و سپس با انگشت خود سمت چپ صفحه نمایش را به سمت مرکز صفحه بکشید. صفحات گفتگو فعال شما در منویی به شما نمایش داده میشود با انتخاب نام فرد و یا گروه مورد نظر خود در این منو شما می توانید به راحتی وارد صفحه گفتگو مورد نظر شوید.

1

۲- اگر دوست شما در یک فاصله کوتاه چند پیام را ارسال کند به ازای هر پیام یک اگاه ساز برای شما ارسال می شود با فعالسازی قابلیت آگاه ساز هوشمند وایبر پیامهای ارسال شده مربوط به یک کاربر با یکدیگر ادغام شده وفقط به صورت یک پیام برای شما ارسال می گردد. برای فعالسازی این قابلیت. ابتدا در صفحه گفتگو که میخواهید آگاه سازهای آن هوشمند شود انگشت خود را از سمت راست صفحه نمایش به سمت مرکز کشیده تا منوی تنظیمات برای شما نمایش داده شود. سپس گزینه Smart Notifications را تیک بزنید.

2

۳-.برای اینکه فرد خاصی را مسدود یا بلاک کنیدتا امکان برقراری تماس نوشتاری و یا صوتی و … از طریق وایبر با شما را نداشته باشد به شیوه زیر عمل کنید: برای بلاک کردن فرد ابتدا صفحه گفتگو با وی را باز نمایید.سپس به قسمت تنظیمات رفته دکمه ای که به شکل سه مربع زیر هم می باشد در گوشه سمت راست و بالای این منو لمس نمایید. از منوی ظاهر شده گزینه بلاک را انتخاب کنید. در صورتی که فردی را قبلا بلاک نموده اید و حال می خواهید وی را از بلاک خارج نمایید به شیوه زیر عمل نمایید در صفحه اصلی وایبر جایی که لیست گفتگو های شما نمایش داده می شود دکمه ای که به شکل سه خط در زیر یکدیگر می باشد را لمس کنیدسپس:

       انتخاب کاربرمورد نظردکمه unlock<<بخش list setting >>privacy>>block  

co4998

 

۴- هرگاه پیام جدیدی دریافت می نمایید صفحه گوشی شما خاموش و روشن می شود اگر این قابلیت را دوست ندارید می توانید ان را خاموش کنید برای این کار ابتدا در منوی اصلی وایبر دکمه به شکل سه خط در سمت چپ پایین صفحه می باشد را لمس نموده سپس:

 

  setting >> Notifications >> Lightscreen for messages  

حالا تیک را بردارید

۵- در زمانی که آنلاین هستید اما نمیخواهید که دوستانتان از آنلاین بودن شما با خبر شود و زمانی که پیام های دوستانتان را میخوانید ولی نمیخواهید که دوستانتان بدانند که شما آن پیام را مطالعه کرده اید به شیوه زیر عمل نمایید:

 

setting >> privacy>> Share `Online` Status

در نتیجه باید تیک مورد نظر را همانطور که در زیر می بینید بردارید.

co5000

 

در منوی حریم خصوصی برای مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن خود تیک گزینه Share `Online` Status را بر دارید.

توجه:  دقت کنید با انجام این تنظیمات تا ۲۴ساعت پس از آن قادر به تغییر وضعیت نخواهید بود.

برای تغییر در وضعیت خواندن پیام ها نیز تیک گزینه Send `Seen` Status را بر دارید.
در این حالت هنگامی که پیامهایتان را می خوانید فرستنده آن از خواندن پیام توسط شما مطلع نخواهد شد.

 

۶-اگر بخواهید که وایبر هیچ پیام آگاه سازی را به شما نمایش ندهد می توانید کل پیام های آگاه ساز وایبر  و یا نوع خاصی از پیام های آگاه ساز را خاموش و غیر فعال نمایید.

جهت غیر فعال کردن آگاه ساز برنامه وایبر می توانید:

setting >> Application >> show notifacation برداشتن تیک  

یا به شیوه زیر عمل نمایید
setting >> Notifications >>          وارد شدن به منو ان .

در این منو با برداشتن تیک مربوط به هر آگاه ساز می توانید آن را خاموش نمایید.

Show Message Preview : نمایش آگاه ساز پیش نمایش از پیام های دریافتی

:Contact Joined Viber : در صورتی که تیک داشته باشد هنگامی که یکی از افرادی که شماره تلفن آن در گوشی شما ذخیره شده باشد به وایبر بپیوندد با نمایش پیام آگاه ساز شما را از این امر مطلع می سازد.

New Message PopUp :هنگام دریافت پیام جدید آن را در پنجره ای با امکاناتی از جمله دکمه و کادری جهت پاسخ گویی به پیام به شما نمایش می دهد.

Lightscreen for messages :هنگام دریافت پیام صفحه نمایش شما را چندین بار خاموش و روشن می نماید.

co5002

۷- برای حذف  پیغام های خاصی که در گفتگو با فردی انجام داده اید به روش زیر عمل نمایید. به صفحه گفتگو مورد نظر رفته و پیام مورد نظر را بیابید.

انتخاب پیام مورد نظر >> Delete انتخاب گزینه

در صورتی که می خواهید چند پیام را با یکدیگر حذف نمایید در صفحه گفتگو دکمه با علامت سه مربع در زیر یکدیگر در سمت چپ بالای صفحه را لمس نمایید.

سپس در منوی باز شده گزینه Edit Messages را انتخاب نمایید و پس از آن پیام های مورد نظر خود را تیک بزنید و دکمه به شکل سطل زباله در پایین صفحه سمت چپ را لمس نمایید.

co5003

۸- برای اینکه روی تصاویری که می خواهید برای دوستان خود ارسال کنید نقاشی کنید یا چیزی بنویسیدبه شیوه زیر عمل نمایید:

تصویری را که می خواهید ارسال کنید در وایبر باز کنید و سپس در بالا سمت چپ دکمه سه نقطه معروف را لمس نمایید از منوی باز شده گزینه doodle on this photo را انتخاب نمایید تا به محیط doodle  وارد شوید.
در این ویرایش گر هر ویرایشی که میخواهید بر روی تصویر خود انجام دهید و سپس با لمس دکمه send در بالای صفحه آنها را برای هر فردی که میخواهید ارسال نمایید.

co5004

۹- به طور پیش فرض وایبر هنگامی که گوشی شما به حالت خواب میرود از خاموش شدن ارتباط wifi شما جلوگیری می نماید تا شما همچنان بتوانید پیام های خود را دریافت کنید. برای تغییر تنظیمات ان به شیوه زیر عمل نمایید:

setting >> انتخاب گزینه general>> انتخاب گزینه Wifi Sleep Policy << انتخاب گزینه

use device setting

co5005

۱۰- تصاویر و ویدئوهایی که شما در هنگام گفتگو با فردی خاص رد و بدل می نمایید برای دسترسی سریعتر شما به آنها به شکل زیر عمل نمایید.
به گفتگو مورد نظر خود که می خواهید گالری آن را مشاهده نمایید وارد شوید و سپس سمت چپ صفحه نمایش خود را لمس نمایید و انگشت خود را تا مرکز صفحه بکشید تا منوی تنظیمات گفتگو باز شود از منوی باز شده گزینه Conversation Gallery را لمس نمایید تا به گالری مربوطه وارد شوید.
co5006

ما سعی کردیم این آموزش را به ساده ترین روش به شما بیاموزیم تا بتوانید از این نرم افزار بهتر بهره ببرید. البته فراموش نکنید که می توانید به مرور زمان با این برنامه کاربر پسند بهتر رابطه بر قرار کنید و از آن لذت ببرید.

 

 

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *