آموزش تهیه عکس از نمایشگر گوشی و تبلت

گاهی اوقات پیش می آید که بخواهید به هر دلیلی از نمایشگر گوشی یا تبلت خود عکس تهیه کنید اما این کار در سیستم های اندرویدی به راحتی صورت می گیرد. بسیاری از ما تا کنون این تجربه را داشته ایم و به ما حس خوبی هم داده می شود

بسیاری از افراد به دنبال ثبت رکورد در بازی های مختلف هستند و بعد از کسب رکورد برای انتشار آن در شبکه های اجتماعی از آن عکسی تهیه می کنند. گاهی میخواهید از پیام های ارسالی و دریافتی تان عکس بگیرید و یا حتی یک فریم فیلم برایتان ارزشمند است از آن استفاده می کنید.

 

13197_568

برخی از گوشی ها و تبلت های اندرویدی دارای یک آیکون خاص هستند که امکان گرفتن عکس از نمایشگر را فراهم می کنند. البته برخی این گزینه را در دکمه ی پاور گنجانده اند که به احتمال زیاد در اندروید ۴٫۱ هنوز پا بر جاست اما اگر سیستم عامل خود را به روز رسانی کنید این امکان از اندرویدتان حذف می شود و باید به طور دستی آن را انجام دهید. روش های دستی که در زیر معرفی می شوند برای بسیاری از افراد سخت است و به همین دلیل به دنبال راه های ساده تری هستند. برخی نرم افزارهای شخص ثالث نیز هستند که که با نصب روی گوشی به شما امکان گرفتن اسکرین شات تحت شرایط مختلف را می دهند. البته برخی از این نرم افزارها روی دستگاه های روت شده و برخی روی دستگاه های عادی کار می کنند. به هر حال دستگاه شما به هر مدلی که طراحی شده باشد می توانید از آن برای عکس گرفتن استفاده کنید.

روش اول: پاور + دکمه صفحه‌اصلی

بسیاری از کابران از این روش به وفور استفاده کرده اند. برای شروع کار باید ابتدا کلید روشن یا خاموش که به کلید پاور مشهور است را فشار دهید و بعد دکمه صفحه اصلی و خانگی یعنی home را فشار دهید.

note 4

اگر کارتان را به درستی انجام داده باشید صدای فشار شاتر دوربین به گوشتان می رسد و صفحه ای که از آن عکس تهیه کرده اید، لحظه ای ثابت شده و عکس مورد نظر مشخص شده و در قسمت خاص خود ذخیره می شود. با شنیدن صدای شاتر می توانید دستتان را از روی پاور و HOME بر دارید. عکس ها معمولا در قسمت خاصی به نام photo یا picture ذخیره می شوند.

 

روش دوم: پاور + دکمه کاهش صدا

این روش در بسیاری از گوشی های جدید جواب می دهد برای این روش باید همزنان دو دکمه کاهش صدا و پاور را با هم فشار دهید تا صدای شاتر به گوشتان برسد. این روش برخلاف روش قبل است چرا که در روش قبل باید ابتدا پاور را فشار می دادید اما در این روش باید همزمان کارتان را انجام دهید.

در سایر دستگاه ها هم که با این روش عکس ثبت می شود می توانید باز به فولدر های یاد شده بروید و عکس را بردارید و در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

 

روش سوم: منوی تنظیمات سریع

برخی از دستگاه های جدید که دارای بخش تنظیمات سریع هستند به شما این امکان را می دهد که از صفحه نمایش از این طریق عکس بگیرید. برای نمونه روش زیر را گام به گام دنبال کنید

۱ ـ منوی تنظیمات سریع را با جارو کردن صفحه از بالا به پایین، به‌نمایش درآورید.

۲ ـ روی گزینه Screenshot فشار دهید تا تصویر صفحه‌نمایش دستگاه ثبت شود.

۳ ـ همچون روش‌های اشاره شده، تصویر در پوشه‌ photo یا Screenshots ذخیره شده و با مراجعه به اپلیکیشن Gallery قابل مشاهده است.

توجه: چنانچه گزینه Screenshot در منوی تنظیمات سریع وجود ندارد، روی edit فشار داده و در ادامه گزینه Screenshot را به فهرست گزینه‌های فعال در این منو اضافه کنید.

 روش چهارم : دکمه home و عقبگرد

یکی از راه های دیگر برای گرفتن عکس از نمایشگر این است که دکمه ی عقب گرد یا بک در گوشی را سه ثانیه فشار دهید و بعد با یک فشار کوتاه، روی Home عکس مورد نظر را شکار کنید.

 

بدین صورت عکس هایی که می خواهید را می توانید بدون نصب هیچ گونه نرم افزاری روی گوشی خود ذخیره کنید البته فراموش نشود که نرم افزاری دیگری نیز وجود دارند که با ارائه ابتکار عمل به شما امکان می دهند که به راحتی عکس ها را  در کیفیت خاص ذخیره کنید

اگر شما از نرم افزار خاصی استفاده می کنید توصیه می کنیم به ما بگویید تا بر تجربیات کاربران بیفزاییم

برای دریافت آموزش های مفید و کاربردی کار با گجت ها و گوشی و تبلت ها می توانید ایمیل خود را در خبرنامه علمولوژی ثبت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *