با انواع کواد کوپتر آشنا شویم

رباتهای پرنده در واقع وسایل پرنده ی عمود پروازی هستند که به صورت خودکار، نیمه خودکار و یا دستی کنترل میشوند.

با توجه به ابعاد کوچک، عدم نیاز به باند پرواز و فرود، قابلیت حمل اجسام و قدرت مانور بالای این رباتها، امروزه کاربرد های فراوانی در بخشهای مختلف از جمله امداد و نجات، تصویر برداری و حمل و نقل پیدا کرده اند.

5
۱- Ziphius

اگرچه اکثر ربات های پرنده شناسایی تنها قابلیت عکس برداری در هوا را دارند، زیفیوس علاوه بر قابلیت عکسبرداری هوایی که دارد می تواند در زیر آب نیز تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا ضبط نماید.

این ربات پرنده قابلیت عکس برداری ۳۶۰ درجه با قابلیت کنترلینگ پیشرفته دارد و می تواند با سرعت ۱۰کیلومتر بر ساعت نیز پرواز نماید.

۲- LA100

این ربات پرنده که توسط شرکت هوایی لمان تولید گشته است یکی از پیشرفته ترین ربات های پرنده تجاری می باشد که بسیار سبک طراحی گشته است. دارای یک دوربین GO PRO می باشد که می تواند عکس های هوایی از فواصل دور را نیز بگیرد.

این ربات پرنده با وجود سبک وزنی آن در برابر انواع ضربه مقاوم بوده و همچنین کنترل ارتفاع و مسیر پرواز آن بسیار راحت طراحی گشته است.

۳- EYE-Droid FOUR

این ربات پرنده که توسط شرکت Infinite Jib طراحی گشته است بسیار سبک هست و می تواند انواع مختلف دوربین ها با قابلیت های مختلف را بر روی خود سوار نماید. این پهپاد قابلیت کنترل همزمان تا ۳ نقطه متمایز را دارد.

۴- The Pocket Drone

این ربات پرنده که توسط شرکت AirDroids طراحی گشته است بسیار سبک می باشد و به منظور حمل دوربین های تصویربردار با کیفیت بسیار بالا نظیر دوربین محبوب GO PRO طراحی گشته است. این ربات پرنده می تواند تا ۲۰ دقیقه مداومت پروازی داشته باشد و تا ارتفاع ۱۵۲۴ از کنترلر دور می شود. ربات های پرنده قابلیتی به نام «FOLLOW ME» دارند که باعث می شود ربات را در یک شعاع ثابت نسبت به کنترل نگه دارد!
اگرچه اکثر ربات های پرنده شناسایی تنها قابلیت عکس برداری در هوا را دارند، زیفیوس علاوه بر قابلیت عکسبرداری هوایی که دارد می تواند در زیر آب نیز تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا ضبط نماید.

۵- Phantom 2 Vision

این ربات پرنده پیشرفته که ساخت شرکت DJI می باشد بسیار سبک و با قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت بالا تا فاصله ۳۰۰ متری می باشد و مداومت پروازی تا ۲۵ دقیقه را نیز دارد. این ربات پرنده می تواند به صورت همزمان تصاویر را ارسال نماید و می توان با نصب برنامه DJI در گوشی های اندرویدی یا سیستم IOS این تصاویر را به صورت همزمان بر روی گوشی خود دید.

هم چنین این ربات پرنده این قابلیت را دارد تا با استفاده از سیستم GPS در صورت قطع ارتباط با مرکز کنترل خودش را در محل مناسب قبلی بنشاند!

۶- AR.Drone2

این ربات پرنده که توسط شرکت Parrot طراحی گشته است علاوه بر سبک وزنی می تواند توسط گوشی ها و تبلت های هوشمند به صورت کامل کنترل و تصاویر و ویدیو ها را به صورت همزمان ارسال نماید. این ربات پرنده می تواند به صورت همزمان از چند دوربین نصب شده بر روی آن اطلاعات را دریافت و کنترل کند و هم چنین دارای سنسورهایی برای کنترل هوشمند و حفظ پایداری و تعادل آن می باشد.

۷- Storm Drone4

این ربات پرنده که نوعی کوادروتور است و توسط شرکت Helipal طراحی گشته است بسیارسبک می باشد و می تواند دوربین GOPRO را که قادر به ضبط تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا است را حمل نماید.

این ربات پرنده به دلیل به کار بردن LED های زیاد دارای زیبایی درخشانی در شب می باشد. هرچند مداومت پروازی آن اندک و بین ۶ تا ۷ دقیقه است.

۸- DraganFlyer X6

این ربات پرنده که توسط شرکت Draganfly Innovations طراحی گشته است و در واقع نوعی هلیکوپتر است دارای وزن بسیار سبک است که برای ضبط تصاویر با کیفیت طبیعی و کاربردهای پژوهشی و علمی و هواشناسی و صنعتی طراحی گشته است و می تواند تا ارتفاع ۲۴۰۰ متری و با مداومت پروازی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پرواز نماید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *