با ۹ شاهکار پوست تخم مرغ آشنا شوید

همانطور که می دانید پوست تخم مرغ، لایه ای کلسیمی است که از استحکام کافی برخوردار است. البته این پوست تنها برای محافظت از محتویات خود درست نشده است. بشر تا کنون توانسته چندین راهکار جالب از پوست تخم مرغ بدست آورد که ما امروز با شما در میان می گذاریم

egg

۱ – جلوگیری از گرفتگی لوله‌های فاضلاب

کمی پوست تخم مرغ تمیز را خشک کرده و خرد کنید و روی صافی سینک بریزید. بدین صورت می توانید جلوی گرفتگی لوله ها را بگیرید. این خرده ها موجب می شوند که مواد اضافی غذایی وارد لوله ها نشوند و چربی ها به پوست تخم مرغ بچسبد.

 
۲ – به عنوان پاک‌کننده:

کمی پودر و یا مایع ضرفشویی را با کمی پوست تخم مرغ روی سطح لک دار بریزید و بعد روی ان را اسفنج بکشید تا مشاهده کنید که چگونه لکه ها از بین می روند.

اگر بخواهید داخل بطری را با تخم مرغ پاک کنید پوست تخم مرغ را خرد کنید ( نه خیلی ریز ) داخل ظرف بریزید و کمی آب سرد به آن اضافه کنید و کاملا تکان دهید و مشاهده کنید که درون آن چقدر تمیز شده است.

 
۳ – تمیز کردن لباس‌های سفید:

گاهی لباس های سفید تغییر رنگ داده و خاکستری می شوند. بیایید کمی پوست تخم مرغ را داخل صافی بریزید و با لباس ها داخل ماشین لباس شویی قرار دهید.

 
۴ – حاصلخیز کردن خاک:

از آن جا که پوست تخم مرغ سرشار از کلسیم و مواد معدنی است برای خاک مفید است. کافیست کمی پوست تخم مرغ را به کمپوست اضافه کنید
۵ – دفع آفات:

در پوست تخم مرغ موادی هست که می تواند آفات را دور کند. کافیست برای جلوگیری از آسیب حلزون ها و کرم برگ خوار و آفات کمی پوست تخم مرغ را در اطراف باغ بپاشید.
۶ – تغذیه گیاهان:

قبل از اینکه گیاهان را آبیاری کنید کمی پوست تخم مرغ را در آب ولرم بریزید و داخل ظرف در دار قرار داده و بگذارید کمی در جای خنک بماند. بعد از چند روز، این مایع را به پای گل ها بریزید تا سریع رشد کنند.
۷ – تامین کلسیم:

گیاهانی که برای رشد نیاز به کلسیم دارند با پوست تخم مرغ سریع رشد می کنند. کافیست کمی پوست تخم مرغ را به کف گلدانی که در آن گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان می خواهید بکارید بریزید.
۸ – گلدان:

پوست تخم مرغ توانایی تحم بذر تا زمان رشد را دارد بنابراین می توانید بذر را تا زمان جوانه زدن در پوست تخم مرغ رشد دهید. کسانی که در تخم مرغ سبزه می کارند از همین ایده بهره گرفته اند.
۹ – غذای پرندگان:

ریختن خرده های پوست تخم مرغ در دانه و غذای پرندگان ذخیره کلسیمی آن ها تامین می کند و موجب می شود تخم گذاری بهتری داشته باشند.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *