راه حل درمان میگرن دستاورد دانشمندان ایرانی

میگرن یا همان سر درد زمان دارد و شدید، چیزی است که کوچک و بزرگ و زن و مرد به آن مبتلا می شوند و متاسفانه به عنوان یک بیماری عصبی شایع شناخته شده است. محققین دانشگاه اصفهان توانسته اند با راه کاری، این بیماری را تحت کنترل خود در آورند. دستگاهی که آنان طراحی کرده اند دارای یک سنسور الکتریکی است که استرس را کاهش می دهد و موجب بهبود این بیماران می شود.

Headache-1-672x372

در این روش درمانی از شیوه بیوفیدبک استفاده شده که بوسیله آن ابزارهای الکترونیکی اطلاعاتی را در مورد اعصاب و عضلات و فعالیت های خود مختار بدن اندازه گیری، دریافت و پردازش می کنند. این دستگاه فید بک ها را به پزشک روان درمانگر و بیمار نشان می دهد. در واقع این تکنولوژی به بیماران کمک می کند که اطلاعات بیشتری از روند کارهای ارادی و غیر ارادی خود کسب کنند و بدین طریق، بتوانند کنترل بهتری روی خود داشته باشند.

استفاده از این تکنولوژی در بیماران میگرنی موجب می شود که این افراد کنترل بهتری بر علایم حیاتی خود نظیر  فشار خون، ضربات قلب، دمای بدن، امواج مغز داشته باشند. در نهایت با کاهش استرس و درد بر بدن بر حال بهتر بیماران تاکید دارد

البته بیوفیدبکی که برای بیماران میگرنی و سردرد بکار گرفته می شود، با سایر بیو فیدبک ها فرق دارد. این بیوفیدبک که الکترومیوگرافی نام دارد، سنسورهای الکتریکی را بر سطح گردن وصل می کند. بدین صورت قادر است فشار ها و انقباض های گردن و شانه ها و… را اندازه گیری کند. بیماران میگرنی در این نواحی دارای انقباض های بیشتری هستند به همین صورت، این دستگاه می تواند علایم را اندازه گیری کند و در نهایت به بیمار آموزش می دهد که تنش ها و استرس ها را از خود دور کند و گرفتگی عضلات را کاهش دهد.

نا گفته نماند که طی استفاده از این دستگاه بیمار باید دوره های کاهش تنش، استرس و اضطراب نیز در کنار روان درمانگر خبره طی کند تا بتواند از هیجانات منفی خود بکاهد.

.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *