روش پیدا کردن اسلاید های سنگین در Presentation های پاورپوینت

هر چند سال های زیادی از توسعه ی تکنولوژی و بهره مندی از ارائه های دیجیتالی می گذرد، همچنان نرم افزار آفیس و البته پاورپوینت آن پیشتازانه در حال حرکت است و رقبای خرد و کوچک خود را زیر پا می گذارد.

اگر تا کنون از این برنامه برای ساخت Presentation استفاده کرده باشید، حتما دیده اید که پاورپوینت به شما این امکان را می دهد که بتوانید به بهترین شکل، از انواع رسانه های صوتی و تصویری برای ساخت اسلاید و ارائه ی خود استفاده کنید. اما گاهی حجم زیاد اسلاید مشکل ساز می شود. در چنین مواقعی نیاز نیست تمام فایل را به هم بریزید و از اول، یک ارائه ی سبک بسازید. کافیست کاری که امروز علمولوژی به شما یاد می دهد را دنبال کنید.

برای این منظور، فایل مورد نظر را در پاورپوینت باز کنید. بعد از آن به مسیر File>Share بروید. در اینجا یک فولدر یا پوشه برای قرار گیری خروجی، انتخاب کنید.  در هنگام انتشار، تمام اسلاید ها را انتخاب کنید تا پابلیش شوند. دقت کنید که فولدر مورد نظر از ابتدا خالی بوده باشد تا تداخل فایل ها و اسلاید ها بوجود نیاید.

ppt-publish-slides

بعد از پابلیش شدن، فایل مورد نظر را باز کنید. متوجه می شوید که هر اسلاید به صورت بخشی مجزا ایجاد شده که ما آن را mini Presentation  می نامیم. در این فایل در مقابل هر مینی Presentation جزییات آن از جمله حجم به طور کامل نمایش داده شده است.

ppt-slide-size

شما می توانید با مرتب سازی ، بفهمید که کدامیک از اسلاید ها سایز و حجم بزرگتری دارد. با این کار می توانید فایل های حجیم را پیدا کنید، تصاویر آن را بهینه سازی کنید و با تغییراتی که ایجاد می کنید، یک Presentation سبک تر و بهتر داشته باشید. توجه کنید که حجم اسلاید بر روی سرعت آن نیز تاثیر گذار است پس تغییرات لازم را حتما بیاموزید و روی اسلاید ها اعمال کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *