فناوری فورس تاچ فقط در مک بوک پروی ۱۵ اینچی

کمپانی اپل ، مک‌ بوک پرو‌ی ۱۵ اینچ را به‌همراه فورس، نسل جدید پردازنده‌ی برادول و ترک‌پد را روانه بازار کرد. اپل محصولات نسل گذشته خود نظیر مک بوک پروی ۱۳ اینچی و مک بوک ۱۲ اینچی را نیز به ترک پد فورس تاچ تجهیز کرده بود با استفاده از این قابلیت که از وجود موتور موسوم به Taptic ،که قبلا مشابه آن در اپل واچ تعبیه شده بود، شدت فشار وارد شده روی ترک‌پد از طریق این سنسورها سنجیده شده و قابلیت‌ها براساس فشار وارد شده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.در نتیجه از طریق این قابلیت ها توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند با استفاده از APIهای منتشر شده، در برنامه های کاربردی خود استفاده کنند.

نسل جدید مک بوک پروی ۱۵ اینچ از پردازنده‌های سری برادول، بهره نمی‌برد پردازنده‌های مورد استفاده در مک بوک پروی ۱۵ اینچی شامل یک نمونه‌ی Core i7 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتزی است که این پردازنده را می‌توان با نمونه‌ی ۲٫۵ گیگاهرتزی همراه کرد که با کارت گرافیک AMD Radeon R9 M370X روانه‌ی بازار خواهد شد که قیمت آن ۲٫۴۹۹ دلار خوهد بود.

AppleMacbookInt

فیل شیلر، قائم مقام اپل در این خصوص چنین می گوید:

استقبال کاربران از مک بوک پرو ۱۳ اینچی مجهز به فناوری فورس تاچ و صفحه‌ی نمایش رتینا بسیار جالب توجه بود. امروز از ارائه پرچمدار جدید خود با حافظه‌ی سریع‌ فلش  و عمر باتری طولانی ، بسیار خرسندیم.

اپل دراین نسل از مک بوک، از حافظه‌ی فلشی استفاده کرده است که در مقایسه با نسل‌های گذشته خود ۲٫۵ برابر سرعت آن در انتقال اطلاعات بالاتر رفته است همچنین نرخ انتقال داده در این حافظه ۲ گیگابیت برثانیه می باشد. براساس اطلاعات منتشر شده، این نسخه از نظر باتری یک ساعت بهبود یافته و قادر است در حالت تماشای فیلم و وب‌گردی انرژی مورد نیاز را برای ۹ ساعت تامین کند. با استفاده از کارت گرافیکی AMD Radeon R9 M370X عملکرد گرافیکی این محصول نیز در مقایسه با نسل گذشته خود ۸۰ درصد بهبود یافته است که به راحتی می توان ویرایش ویدیو و رندر تصاویر سه بعدی را انجام داد.

امکان انتخاب پردازنده ی Core i7 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتزی که از طریق توربو بوست ، به ۴ گیگاهرتز نیزمی رسد وجود دارد، همچنین حافظه‌ی رم هر دو نسخه ۱۶ گیگابایت است. ضمنا این دو نسخه از وجود حافظه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی بصورت استاندارد استفاده می‌کنند که می‌توان در صورت نیاز حافظه‌ی یک ترابایتی را نیزبه آن اضافه کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *