نسل جدید ماشین ها با نوع ماشین پرنده

با پیشرفت روز به روز تکنولوژی، انتظار داریم با تلفیق علم مهندسی با تکنولوژی، خودرو ها را هم با شیوه ی جدید طراحی و تولید کنند. خودرو ها هر روز از نظر سخت افزاری با تکنولوژی ارتقا پیدا می کنند و همین تکنولوژی بعد نرم افزاریشان هم ارتقا می دهد تا اینکه این روزها بعد از هواپیماهای جاده ای اخبار به ماشین های پرنده رسیده است.

XzaEW2H7rp

پس از ساخت هواپیمای جاده ای ترافوجیا ترنسیشن که در سال ۲۰۰۹ این اتفاق افتاد. حال یک آژانس تحقیقاتی به نام دارپا که بیشتر در زمینه طرح های نظامی تحقیق و بررسی می کند قصد دارد روی پروژه ترانسفورمر ایکس کار کند.

ترانسوفورمر ایکس وسیله نقلیه ای است که قابلیت پرواز به طور خودکار و حرکت بر روی زمین و در خارج از جاده ها را دارد. آژانس تحقیقاتی دارپا ترانسفورمر ایکس (TX) را به صورت “یک وسیله نقلیه هوایی ، جاده ای با قابلیت نشستن و برخاستن به طورعمودی” توصیف می کند. این وسیله نقلیه زمین به آسمان ظرفیت حمل حداکثر حدود ۴۵۰ کیلوگرم را دارد همچنین تی ایکس می تواند همزمان چهار مسافر را با بارشان حمل کند. این وسیله توانایی آن را دارد که به طور اتوماتیک پرواز کند و خودش را به ارتفاع ۳۰۵ متری زمین برساند و تنها با یک مخزن سوخت، ۴۰۰ کیلومتر را طی کند.

آژانس دارپا می خواهد نمونه  تی ایکس تا سال ۲۰۱۵ آماده تست بر روی زمین و در حال پرواز باشد و هزینه طرح نیز بیش از ۴۳ میلیون دلار نشود. اگرچه تی ایکس درحال حاضر فقط یک هدف بلندمدت محسوب می شود، اما ظرفیت نقل و انتقالات نظامی و شاید حتی نقل و انتقال افراد غیرنظامی را هم داشته باشد. البته به شرطی که همه چیز مطابق برنامه پیش برود.

تا این لحظه نزدیک ترین وسیله به ماشین پرنده که ساخته و آزمایش شده است ترافوجیا ترنسیشن بوده است. با فشار یک دکمه و درکمتر از ۳۰ ثانیه بال های این هواپیمای جاده ای تا می شود و به این ترتیب این وسیله قادر است از حالت پرواز به وضعیت رانندگی روی جاده تغییر شکل دهد. اما ایده ساخت تی ایکس با ترافوجیا ترنسیشن متفاوت است از جمله این که تی ایکس به شکل اتوماتیک و بدون سرنشین بتواند پرواز کند.

تی ایکس نباید بیشتر از نه متر طول ، ۲٫۵ مترعرض و ۲٫۷ متر ارتفاع داشته باشد. تی ایکس باید بدون حرکت روبه جلو از روی زمین بلند شود و سپس لازم است که به ازای تقریباً هر دو متر حرکت در آسمان حدود سی سانتی متر ارتفاع بگیرد.همچنین طراحان عقیده دارند که این وسیله باید به اندازه یک ماشین در حال حرکت صدا تولید کند .

این جیپ هوایی می تواند بر فراز میدان های مین و بمب های کنار جاده ای پرواز کند و سپس فرود بیاید تا روی زمین گشت بزند و هرجا که نیاز به توقف است متوقف شود و وظیفه بازرسی و دیگر مأموریت های زمینی را انجام دهد. تی ایکس همچنین قابلیت این را دارد که برای حمل تدارکات و مسافر بین کشتی ها در دریا و خشکی مورد استفاده قرار بگیرد. مسافران هم می توانند از این وسیله نقلیه به سادگی استفاده کنند. فاصله موردنظرشان را انتخاب کنند و برخی از مشخصات را تایپ کنند. این وسیله نقلیه امکان هرنوع هدایت از وضعیت کاملاً خودکار تا هدایت از طریق یک متصدی انسانی را دارد.

برای دریافت اخبار در مورد جالبترین خودرو ها و خودرو های جدید می توانید آدرس ایمیل خود را در خبر نامه سایت ذخیره کنید

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *