نفوذ ناپذیر ترین سیستم عامل از دیدگاه کارشناسان؛ ویندوز فون

wb8ban_r1_c1_0-610x334

امروزه رقابت غول های سیستم عامل تلفن های همراه رقابت سختی را با هم دارند و هر یک در تلاش هستند تا در پارامتر های گوناگونی از دیگری گوی سبقت را بربایند. ویندوز فون یکی از این حریف های تسلیم ناپذیر است که توانسته است با بهبود های اساسی در بحث های مختلفی خود را از دیگران جدا کرده و یکه تاز بعضی از این زمینه ها باشد. ویندوز فون به علت همگام سازی شدن با محصولات مایکروسافت که به سادگی انجام می پذیرد توانسته است سهم زیادی در حدود ۲۰ درصد سیستم‌های عامل مورد استفاده در سازمان‌های اروپایی را به خود اختصاص دهد. علاوه بر همگام سازی راحت تر ویندوز فون با محصولات مایکروسافت بعضی از کارشناسان امنیت اعتقاد دارند این سیستم عامل در مقایسه با سیستم عامل های موجود از امنیت بالاتری برخوردار است و نفوذ پذیری در دستگاه های ویندوز فونی بسیار دشوارتر از سایر دستگاه ها می باشد. به عبارت دیگر اگر هکری بخواهد از سه سیستم عامل شاخص دنیا یعنی اندروید، iOS و ویندوز فون یکی را هک کند قطعا انتخاب آخر او ویندوز فون خواهد بود.

عقیده کارشناسان امنیت در این رابطه

در کسب و کارها و سازمان ها استفاده از ویندوز فون بسیار رایج است و دلیل آن را می توان به دو عامل مرتبط دانست. یک اینکه این سیستم عامل بسیار راحت با محصولات مایکروسافت یکپارچه می شود و دوم اینکه گوشی هایی که از این سیستم عامل استفاده می کنند قیمت های مناسبی دارند. اما نباید از این نکته غافل بود که در بحث امنیت نیز این سیستم عامل در سطح بالاتری نسبت به رقیبان خود جای دارد. در این رابطه استیو لورد، هکر معروف کلاه سفید و کارشناس نفوذ‌پذیری سیستم عامل و مالک شرکت امنیتی ماندالوریان با بیش از ۱۵ سال سابقه کار نظرات مشخصی دارد. او در پاسخ به این سوال که کدام یک از سیستم عامل های ویندوز، اندروید یا iOS نفوذ پذیرترند اینگونه گفت:

به نظر من مقاوم ترین سیستم عامل در برابر نفوذ ویندوز فون می باشد. باید به این نکته نیز توجه داشت که بلک بری نیز در این رابطه سابقه خوبی دارد. در صورتی که من بخواهم از فاصله دور و از طریق ایمیل یا پیامک گوشی را هک کنم حتما اندروید انتخاب من خواهد بود. ولی اگر گوشی در دستان من باشد و به آن دسترسی داشته باشم اندروید باز هم در رده نخست قرار می گیرد. پس از آن آیفون و در رتبه های آخر بلک بری و ویندوز فون قرار خواهند گرفت.

عملکرد خوب امنیتی ویندوز فون حتی در گوشی های قدیمی

لورد حتی این سابقه امنیتی را در گوشی های قدیمی ویندوز فون یافت می کند و معتقد است که حتی در رابطه استفاده از گوشی های قدیمی شما می توانید به نسخه های قدیمی ویندوز فون اعتماد کنید! او در این رابطه می گوید شما برای کار با گوشی های هوشمند قدیمی بهتر است به سراغ گوشی هوشمند دارای سیستم عامل BB10 بلک‌بری یا ویندوز فون ۸ یا بالاتر بروید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *