چگونه در ipad با Cellular Data Network به اینترنت متصل شویم

دارندگان سیستم های اپلی، در تنظیمات سیستم های خود، کمی باید باهوش تر از کاربران اندرویدی باشند! چرا که برخی از موارد، به شیوه ای متفاوت از اندروید و دیگر پلتفرم ها لحاظ شده است.

یکی از این تنظیمات، در واقع مربوط به نحوه ی اتصال به اینترنت وای فای است که در ipad ها با مدل های مختلفی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

روش مرسوم: روش مرسوم و کاملا مشابه به دیگر پلتفرم ها، روشی است که از طریق آن می توانید به راحتی با استفاده از تنظیمات و بخش wi-fi به اینترنت متصل شوید.

اما اگر بخواهید با استفاده از شبکه های تلفن همراه، یا Cellular Data Network به اینترنت وصل شوید باید کمی متفاوت تر عمل کنید. بدین منظور آموزش امروز علمولوژی را دنبال کنید.

مرحله اول: سازگاری سیستم خود را چک کنید

باید بگوییم که تمام سیستم های اپلی و ipad ها از امکان اتصال به داده های شبکه ای تلفن همراه، برخوردار نیستند. بدین منظور، توصیه می کنیم پیش از هر چیز، این امکان را چک کنید. بدین منظور به بخش عمومی یا general در سیستم بروید. سیستم شما باید قابلیت پذیرش سیم کارت را داشته باشد.

670px-Connect-Your-iPad-to-the-Internet-Step-6-Version-3

 

مرحله دوم: ثبت نام

بعد از اینکه متوجه شدید سیستم شما این قابلیت را داراست، باید برای یک برنامه ی داده ای ipad ثبت نام کنید. اپل از تمام حامل ها در برای این طرح پشتیبانی نمی کند بنابراین بهتر است که با یکی از فروشگاه های محلی حاذق در این باره مشورت کنید.

670px-Connect-Your-iPad-to-the-Internet-Step-7-Version-3

مرحله سوم: سیم کارت خود را وارد کنید

در این مرحله باید سیم کارت خود را وارد کنید. برای این کار می توانید از فروشگاه محلی تان نیز استفاده کنید.

670px-Connect-Your-iPad-to-the-Internet-Step-8-Version-3

مرحله چهارم: بخش Settings را باز کنید

برای باز کردن بخش Settings می توانید آن را در میان برنامه ها بجویید، یا اینکه در بخش جستجو، Settings را بنویسید و آن را بیابید. به هر حال بعد از یافتن آن را باز کنید.

670px-Connect-Your-iPad-to-the-Internet-Step-9-Version-3

مرحله پنجم: بخش Cellular Data را بیابید و کلیک کنید

 

بعد از باز کردن بخش تنظیمات به راحتی می توانید این بخش را پیدا کنید. Cellular Data در ios7 به رنگ آبی و در ios 6 به رنگ سبز می باشد.

670px-Connect-Your-iPad-to-the-Internet-Step-10-Version-3

مرحله ششم: در این مرحله باید پیش اقداماتی برای ثبت اکانت خود داشته باشید. بدین صورت View Account را که مشاهده نمودید، در ادامه وارد مرحله ی Set Up New Account شوید.

670px-Connect-Your-iPad-to-the-Internet-Step-11-Version-3

مرحله هفتم: در این مرحله باید اطلاعات اکانت خود را وارد کنید. در این بخش باید نام، شماه و ایمیل و اطلاعات لازم را ارسال کنید تا شبکه داده ای سایر اطلاعات را ارسال نماید.

670px-Connect-Your-iPad-to-the-Internet-Step-12-Version-3

مرحله هشتم: در این مرحله باید تنظیمات پیکر بندی را انجام دهید. بعد از اینکه تنظیمات را دریافت نمودید، شرایط استفاده از شبکه برایتان ارسال می شود که در صورت پذیرش ان شما با قوانین موجود، عضوی از این شبکه خواهید شد. بنابراین دکمه ی Agree را فراموش نکنید:

670px-Connect-Your-iPad-to-the-Internet-Step-13-Version-3

مرحله نهم: نمایش اطلاعات و تایید نهایی. در این بخش، اطلاعات تنظیماتی شما برای بار دوم نمایش داده می شود که اطمینان حاصل شود که همه چیز درست است. بعد از این دکمه ی submit را بزنید .

با این کار، برای شما یک پیام نوتیفی ارسال می شود که نشان می دهد شما، توانسته اید به راحتی وارد شبکه شده و از خدمات داده ای نیز بهره مند شوید.

670px-Connect-Your-iPad-to-the-Internet-Step-14-Version-3

مرحله دهم: تصمیم بگیرید که آیا می خواهید رومینگ داده ها را فعال کنید یا خیر. با فعال کردن این گزینه شما خارج از محدوده های مجاز نیز ممکن است بتوانید سیگنال هایی را دریافت کنید اما از این جهت هزینه هایی از شما دریافت می شود.

670px-Connect-Your-iPad-to-the-Internet-Step-14-Version-3

برای فعال کردن این بخش، کافیست به بخش Settings بروید و از آنجا وارد Cellular Data شوید و از آنجا، گزینه ی Data Roaming را تنظیم کنید.

بدین صورت می توانید در همه جا ( تقریبا ) از خدمات داده های تلفن همراه خود استفاده کنید. توصیه می کنیم که برای دریافت دیگر آموزش های کاربردی وب سایت علمولوژی، ایمیل خود را در خبرنامه سایت ذخیره کنید و یا اینکه در کانال علمولوژی در تلگرام بپیوندید. لینک کانال به صورت زیر می باشد:

http://telegram.me/elmology

شما همچنین می توانید از دیگر کانال های اموزشی مورد تایید علمولوژی نیز بهره مند شوید. در این کانال به معرفی کانال های آموزشی پرداخته خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *