چگونه دستگاه اندرویدی را Update کنیم؟

همیشه شندیم که اندروید بروز رسانی شد، یا اینکه، آخرین نسخه اندروید هم اکنون برای بسیاری از موبایل ها قابل استفاده است، اما گاهی آنقدر از گوشی مان سر در نمی آوریم که چطوری باید اندروید را بروز رسانی کنیم. این هم به کنار که خیلی از کاربران هنوز هم مفهوم دقیق سیستم عامل و اندروید و غیره را نمی دانند.

این پست برای شما مناسب است شمایی که :

فکر می کنید گوشی همراه یا موبایلیتان نیاز به یک تغییر ظاهری دارد.

فکر می کنید کار کردن با تبلت و گوشی برایتان خسته کننده شده است.

فکر می کنید باید برای بهره مندی از کلیه ی توان گوشی تان، یک نرم افزار قوی تر و جامع تر روی گوشی تان نصب شود.

فکر می کنید، نیاز به بروز بودن دارید و می خواهید به خوبی، کارهایتان را همراه با اهالی تکنولوژی دنبال کنید.

و …

اما روش بروز رسانی بسیار راحت است. بسیاری از اسمارت فون های کنونی، هر چند روز یکبار، یک نسخه ی بروز رسانی شده از سیستم عامل را ارائه می دهند و با ارسال یک نوتیفی برای صاحب موبایل ( گوشی یا تبلت ) به آن ها یاد آوری می کنند که می توانند هم اکنون از بی نقص ترین نسخه ی نرم افزاری سیستم عامل ( تا کنون ) بهره مند شوند.

اگر برای شما نوتیفی ارسال نمی شود، طی چند گام، می توانید این راه را دنبال کنید.

ابتدا بهتر است که یک بک آپ از کل داده های داخل تلفن همراه یا تبلت خود داشته باشید.

670px-Update-an-Android-Step-1-Version-3

بعد از این کار، وارد بخش setting شوید.

این گزینه را می توانید از منو بار، در بالای گوشی، یا از میان اپلیکیشن ها پیدا کنید. موقعیت setting را ببینید:

670px-Update-an-Android-Step-2-Version-3

در انتهای setting منوی about phone یا about tablet قرار دارد که باید روی آن ضربه بزنید:

670px-Update-an-Android-Step-3-Version-3

وقتی این بخش را باز کردید، اولین منو را با عنوان System updates می بینید، به راحتی می توانید آن را ضربه زده، و وارد بخش بروز رسانی بشوید.

 

670px-Update-an-Android-Step-4-Version-3

در برخی اسمارت فون ها و یا تبلت ها این گزینه به صورت Software updates نوشته شده است. در برخی اسمارت فون ها در مرحله ی دوم، گزینه ی Check now وجود دارد که در مورد بروز بودن سیستم عامل، به شما اطمینان می دهد.

670px-Update-an-Android-Step-5-Version-2

اگر در تبلت یا گوشی شما نیز چنین چیزی هست، آن را فشار دهید. زمانی که سیستم شما نیاز به بروز رسانی داشته باشد، با نمایش یک فرم، در مورد نسخه ی جدید، به شما هشدار داده می شود که می توانید هم اکنون، گوشی خود را بروز رسانی کنید.

دکمه ی Restart & install یا download and install را بزنید و منتظر باشید تا برنامه بارگیری شده و بعد به طور اتوماتیک نصب شود. بسیاری از گوشی ها و تبلت ها برای بروز رسانی نیاز به حداقل میزان شارژ ۳۰ درصدی دارند، برای اینکه اطمینان حاصل کنید که گوشی شما، شارژ تمام نمی کند، باید آن را به شارژر وصل کنید.

670px-Update-an-Android-Step-6

بدین صورت نهایتا طی ۳۰ دقیقه، نرم افزاری که حدودا ۴۰۰ مگابایت است دانلود شده و بر روی سیستم شما نصب می گردد. برای دانلود و نصب نیز نیاز به حجم و فضای کافی حدود یک و نیم گیگابایت دارید. همه ی این ویژگی ها به سیستم شما مرتبط می شود که در خلال فرآیند نصب به شما هشدار داده می شود.

در باره ی بروز رسانی سوالاتی از سوی کاربران مطرح شده که برای شما در این بخش پاسخ داده ایم:

سوال: دستگاه من، به روز رسانی شده است و با چک کردن نسخه ی آن مشاهده کرده ام که آخرین نسخه از اندروید نیست اما سیستم می گوید که آپ تو دیت است. چرا؟

علمولوژی: همه ی گوشی ها و تبلت ها از آخرین نسخه ی اندروید پشتیبانی نمی کنند. برخی سیستم ها از نسخه ی ۴ به بالاتر را پشتیبانی نمی کنند بنابراین باید به قابلیت های گوشی خود توجه کنید.

سوال: هنگام نصب با گزینه ی insufficient space روبرو می شوم. گوشی من فضای زیادی دارد چرا این پیام را نمایش می دهد؟

علمولوژی: فضای گوشی و تبلت شما به چند واحد مختلف تقسیم می شود که هر کدام اندازه ی خاص دارد، بنابراین شما برای اینکه بتوانید نرم افزار را دانلود و نصب کنید باید یک محیط ایزوله از حافظه دقیقا به همان میزان یا کمتر داشته باشید. برای این کار تعدادی از اپلیکیشن ها را پاک کنید و موبایل خود را از فیلم و عکس خالی کنید.

سوال: گوشی من بروز رسانی نشده است، اما به شبکه های WiFi نیز وصل نمی شود چکار کنم؟

علمولوژی: در چنین شرایطی، گوشی خود را خاموش و روشن کنید و مطمئن باشید که قابلیت اتصال به شبکه در آن فعال است. گاهی نیاز است تا شبکه را هم چک کنید. گاهی نیاز به ریستارت کارخانه دارید (factory reset ). با این کار سیستم شما به وای فای وصل شده و می توانید فرآیند را دنبال کنید.

سوال: آیا بروز رسانی برای  Micromax A47 در دسترس است؟

علمولوژی: از دسامبر ۲۰۱۵، Android version 4.2 برای Micromax A47 در دسترس است.

 

به منظور دریافت آخرین آموزش ها می توانید آدرس ایمیل خود را در خبر نامه سایت ذخیره کنید یا اینکه با وارد شدن به کانال علمولوژی از اخبار ما به طور لحظه ای با خبر شوید.

http://telegram.me/Elmology

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *