چگونه دستگاه های دارای ویندوز ۱۰ را ردیابی کنیم؟

yoga_700

همان طور که می دانید همزمان با عرضه بروز رسانی بزرگ ویندوز ۱۰ بسیاری از قابلیت های ویندوز بهبود یافته و حتی قابلیت های جدیدی به این سیستم عامل افزوده شده است. یکی از قابلیت هایی که خیلی ها منتظر آن بودند قابلیت ردیابی دستگاه های مجهز به این سیستم عامل بود. این قابلیت همانند آن چه که در گوشی های هوشمند اجرایی شده می بایست در صورت گم شدن و یا سرقت وسیله مورد نظر، موقعیت لحظه ای وسیله را به شخص اطلاع دهد. با ما همراه باشید تا بیشتر با این قابلیت جدید ویندوز ۱۰ آشنا شویم.

این قابلیت می تواند با استفاده از GPS فعال و از راه دور مکان دقیق و لحظه ای لپ‌تاپ یا تبلت دارای ویندوز ۱۰ را به شخص اطلاع رسانی نماید. در نسخه های پیشین ویندوز برای انجام این کار باید از نرم افزار های دیگری استفاده می کردیم ولی هم اکنون این قابلیت در دسترس تمامی کاربران مایکروسافت می باشد. شما می توانید با استفاده از حساب کاربری خود در مایکروسافت از این ویژگی بهره مند شوید. اما باید توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید این ویژگی را فعال کنید چرا که به طور پیش فرض این قابلیت غیر فعال است.

محدودیت‌ها

قبل از این که از این ویژگی استفاده کنید با تمامی محدودیت های آن آشنا شوید. این ویژگی تنها می تواند یک دستگاه را ردیابی کند، شما با استفاده از این ویژگی نمی توانید که از راه دور فایل های داخل دستگاه را پاک کنید و یا دستگاه خود را قفل کنید. نمی توانید زنگ هشدار را به صدا در آورید و نمی توانید از چهره سارق عکس برداری کنید. تنها وظیفه ای که این قابلیت انجام می دهد این است که شما را از محل دستگاه مطلع می کند. حتی این قابلیت به خوبی گوشی های هوشمند نیست و شما برای این که از موقعیت دستگاه خود با خبر شوید باید منتظر بمانید تا کاربر وارد ویندوز شده و به اینترنت متصل باشد تا دستگاه ویندوزی بتواند به طور خودکار مکان خود را برای مایکروسافت گزارش کند. حتی ممکن است سارق اقدام به پاکسازی کامپیوتر و یا بازگرداندن به تنظیمات کارخانه نماید که در این صورت دیگر راه کاری برای شما باقی نخواهد ماند. اما باید امیدوار ماند تا بزودی این مشکلات برطرف شوند.

فعال کردن گزینه‌ی Find My Device در ویندوز ۱۰

برای فعال کردن این قابلیت به گزینه Settings بروید. در ادامه، به بخش Update & Security رفته و عبارت Find My Device را برای بهره‌مندی از قابلیت یاد شده انتخاب کنید. هر دو گزینه Find my device is off و Save my device’s location periodically را به حالت On تغییر حالت بدهید. ردیابی دستگاه شما به همین سادگی فعال شد. می توانید از بخش System→ About→ Rename PC نام کامپیوتر خود را نیز برای تشخیص بهتر تغییر دهید.

ردیابی دستگاه گمشده

در صورتی که خواستید دستگاه خود را ردیابی کنید در مرورگر آدرس account.microsoft.com/devices را وارد کنید. سپس با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور به محیط حساب کاربریتان وارد شوید. حالا دستگاه خود را انتخاب کنید و از آخرین موقعیت آن مطلع شوید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *