چگونه مرورگر را تنظیم کنیم که سرعت وبگردی مان بالا برود؟

اینترنت یکی از شاخه های زندگی مردم امروزی است. هر چه سرعت اینترنت بیشتر باشد، کاربران شاد تر هستند و به اهدافشان دست پیدا می کنند. اما همینکه سرعت کاهش پیدا می کند، کاربران رفتار های غیر منتظره ای دارند! حتی احتمال این نیز وجود دارد که کاربری، لپ تاپ خود را از پنجره به بیرون پرتاب کند!

به هر حال سرعت کم اینترنت می تواند برای ما یک نوع وقت کشی باشد و این وقت طلا را برایمان به هدر بدهد. به هر حال راه های زیادی وجود دارد که می توانید از طریق آن ها سرعت کانکشن های خود را افزایش دهید.

اولین روشی که علمولوژی امروز می خواهد به آن بپردازد چیزی نیست جز، مرورگر!

هنوز هم که هنوز است، بسیاری از کاربران از مرورگر IE استفاده می کنند. توصیه ما به شما این است که ابتدا مرورگر خود را بهینه سازی کنید. یکی از بهترین انتخاب ها در درجه اول، گوگل کروم و در درجه دوم فایر فاکس است.

. اما مرورگر های مختلف چگونه می توانند کمک کنند و سرعت اینترنت شما را افزایش دهند؟

مرورگر فایر فاکس:

اگر از مرورگر فایر فاکس استفاده کنید، می توانید به راحتی، با افزونه های بسیاری که دارد، فایل های سنگین سایت ها و کد های حجیم را غیر فعال کنید و بدین طریق سرعت اینترنت خود را افزایش دهید. حتی اگر از هیچ افزونه ای استفاده نکنید، افزونه ی Fasterfox در این مرورگر، کمک می کند که به راحتی سرعت اینترنت تان افزایش پیدا کند. این افزونه به خودی خود یک ابزار کمکی رویایی است.

مرورگر گوگل کروم:

مرورگر گوگل کروم از حافظه ی کمی استفاده می کند و می تواند برای سایت هایی که از جاوا و فلش استفاده می کنند نیز بسیار مناسب باشد. علاوه بر این، افزونه ی  FastestChrome نیز در این مرورگر می تواند سرعت عالی آن را عالی تر کند.

مرورگر اپرا:

این مرورگر از تکنولوژی فشرده سازی استفاده می کند ( توربو اپرا ) این تکنولوژی موجب می شود که در شرایط مختلف، سرعت این مرورگر عالی باشد.

670px-Speed-up-a-Slow-Internet-Connection-Step-1-Version-2

در صورتی که مرورگر کنونی شما، یکی از همین مرورگرهای مطرح است و هنوز هم سرعت اینترنت شما کند است باید به فکر حذف پلاگین ها و افزونه ها باشید.

هر چند بسیاری از افزونه ها برای افزایش کارایی ما کاربردی اند اما حجم زیاد این افزونه ها، موجب کاهش سرعت مرورگر می شوند. افزونه های غیر ضروری، تم ها و … را تا مدتی غیر فعال کنید و از سرعت عالی مرورگر و اینترنت خود لذت ببرید.

اگر از فایرفاکس استفاده می کنید، به مسیر Tools > Add-ons  بروید و افزونه های نا خواسته را حذف کنید. بعد از این مرورگر خود را ریست کنید و از سرعت آن لذت ببرید.

670px-Speed-up-a-Slow-Internet-Connection-Step-2-Version-2

برای مرورگر گوگل کروم، کافیست به مسیر Customize > Tools > Extensions بروید. در این مکان نیز می توانید افزونه های اضافی را حذف کنید و باز هم مرورگر را ریست کنید  و با سرعت زیاد وبگردی خود را شروع کنید.

حتی اگر از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می کنید می توانید افزونه های آن را خاموش و غیر فعال کنید. بدین منظور به مسیر  Tools > Manage Add-ons بروید. افزونه های مورد نظر تان را نگه دارید و بقیه را غیر فعال کنید. مرورگر را ریست کنید. آیا وبگردی لذت بخش تری تجربه نمی کنید؟

روش بعدی این است که تب های ناخواسته و اضافی و غیر ضروری را ببندید. مثلا وقتی که پیج فیس بوک خود را چک کرده اید، و نیازی به باز بودن آن ندارید، لزومی ندارد باز باشد. یا اینکه تب های دیگر سایت هایی که محتوای ضروری ندارند را نباید باز بگذارید.

670px-Speed-up-a-Slow-Internet-Connection-Step-3-Version-2

یک راه حل خوب برای چنین شرایطی این است که از افزونه های ادغامی استفاده کنید. بسیاری از افزونه ها برای مرورگر فایرفاکس وجود دارند که کمک می کنند شما به راحتی بتوانید فیس بوک را در بخشی از پیج فعال خود همیشه باز نگهدارید، بدون اینکه نیازی باشد تب جدیدی را فعال کنید.

نکته نهایی این است که اجازه دهید کوکی ها روی سیستم تان ذخیره شوند. با این کار، اطلاعات بسیاری از سایت هایی که به آن ها دائما سر می زنید، در مرورگر نگهداری می شود، و نیازی نیست که مدت زیادی را مجددا منتظر باشید که سایت ها بارگزاری شوند. بنابراین توصیه می کنیم امکان ذخیره کوکی و کش را فعال کنید.

670px-Speed-up-a-Slow-Internet-Connection-Step-4-Version-2

نگران امنیت نباشید، اگر تنظیمات ثبت کوکی را در حالت دیفالت قرار دهید تنها کوکی های سایت های امن را نگهداری خواهید کرد. البته برخی مرورگر ها به کاربران امکان می دهند تا هر سطحی که بخواهند به طور دلخواه، میزان ذخیره ی کوکی ها را شخصی سازی کنند. برای انجام این تنظیمات در مرورگر های مختلف به آدرس های زیر مراجعه کنید:

برای مرورگر فایر فاکس به مسیر Tools > Options > Privacy بروید.

برای مرورگر اینترنت اکسپلورر به آدرس tools  > Internet Options >Browsing History بروید.

برای مرورگر گوگل کروم به آدرس Tools > Settings بروید. بعد از این، از بخش تنظیمات به آدرس   Settings > Privacy > Content Settings بروید.

با این روش ها می توانید به راحتی سرعت اینترنت خود را افزایش دهید. نکته ی مهمی که وجود دارد این است که هر چند مدت یکبار، مرورگر خود را از فایل های ناخواسته و سایت های غیر ضروری که کش شده اند، خالی کنید.

برای اینکه آموزش های جدید ما ار دریافت کنید می توانید ایمیل خود را در خبرنامه سایت ذخیره کنید و یا اینکه بر روی لینک کانال علمولوژی در تلگرام کلیک کنید و بعد گزینه ی join را کلیک کنید. توجه کنید که باید پیش از این کار تلگرامتان بروز شده باشد.

http://telegram.me/elmology

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *