کمی در مورد خودروهای الکتریکی

خودرو های الکتریکی در آینده ای نه چندان دور به بازار می آیند که به وسیله برق منازل شارژ خواهند شد، مالکان این خودرو ها در صدد آن هستند که با قرار دادن ایستگاه هایی در بیرون از منازل هم بتوانند این خودروها را شارژ کنند.

 

penganten-betawi24

شرکت نیسان یکی از شرکت های بزرگ سازنده ی خودروهای الکتریکی اعلام کرده است که تا پایان سال جاری میلادی تعداد بسیار زیادی خودرو الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.

حدود سیزده هزار نفر برای خرید این خودروها مبالغی را پیش پرداخت کرده اند تا در آینده ای نزدیک صاحب یکی از خودروهای تمام الکتریک باشند داشتن چنین خودرویی یک تجربه ی متفاوت خواهد بود.

متأسفانه پشتیبانی برای تأمین انرژی این چنین خودروها وجود ندارند در حال حاضر اگر مالک یک خودروی الکتریکی کیلومترها دور از خانه با باتری خالی مواجه شود دچار مشکل بزرگی می شود. خودروهای قدیمی هم ممکن است بنزین تمام کنند. منتها تفاوت این دو وضعیت در این است که مالک خودروی مدل قدیمی می تواند به نزدیک ترین پمپ بنزین مراجعه کند درحالی که لازمه شارژ کردن باتری الکتریکی وجود یک منبع انرژی است که در حال حاضر در دسترس نیست، به طور کلی شرکت های خودروسازی، تأسیسات برق و ارایه کنندگان زیرساخت های شارژ خودرو امیدوارند با طرح های خود راه حل هایی برای مشکل شارژ خودرو در خارج از خانه ها بیابند.

خودروهای الکتریکی با اتصال به برق ۲۲۰ خانگی در مدت هشت ساعت شارژ خواهند شد که انتظار می رود ایجاد یک ایستگاه شارژ خانگی ۲۲۰ ولت، به استثنای ارتقای سیم کشی که مالک خانه باید انجام دهد، تقریباً هزینه ای معادل ۲۲۰۰ دلار داشته باشد. به این ترتیب تنها چالشی که در زمینه بهره گیری بیشتر از خوروهای الکتریکی به جا می ماند، نحوه شارژ باتری ها دور از خانه و دست کم تا زمانی که کیوسک های شارژ سریع در ایستگاه های خدماتی و غیره نصب شوند است. قرار است این ایستگاه های شارژ به لطف اتصال به برق ۴۸۰ ولت، بیشتر باتری لیتیوم- یون یک خودروی الکتریکی را در مدت تقریباً نیم ساعت شارژ کنند، تنها مشکلی که به جا می ماند این است که رانندگان در این مدت چگونه خودشان را سرگرم کنند.

البته اخیرا خودرو هایی ساخته شد که به وسیله برق شارژ می شوند اما تا دو ساعت این خودروها بیشتر شارژ خود را نگهداری نمی کنند که بنظر می رسد این تکنولوژی رو به کامل تر شدن باشد. به همین دلیل در این مقاله به شارژ ۸ ساعتی اشاره شده است.

برای آگاهی از جدیدترین تکنولوژی ها و آموزش ها به شما توصیه می کنیم که ایمیل خود را در خبرنامه سایت علمولوژی ثبت نام کنید تا هم خبرها و هم دوره های اموزشی برایتان ارسال شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *