آسیب پذیری بسیار خطرناک در اینترنت اکسپلورر

ویروسهای اینترنت اکسپلورر

خطرهای اینترنت اکسپلورر

اینترنت اکسپلورر

همزمان با شناسایی یک آسیب پذیری بسیار خطرناک در همه نسخه های مرورگر اینترنتی IE مایکروسافت بسیاری از کارشناسان از کاربران خواسته اند فعلا از این مرورگر استفاده نکنند.

به گزارش فارس به نقل از فاکس ۳۱ وزارت امنیت داخلی آمریکا از جمله نهادهایی است که از کاربران فضای مجازی خواسته تا زمانی که مشکل یاد شده برطرف نشده از استفاده از مرورگر Internet Explorer خودداری کنند.

متخصصان می‌گویند مشکل یاد شده به گونه‌ای است که دسترسی هکرها و ویروس نویسان به اطلاعات شخصی کاربران را ممکن می کند و به آنها امکان می دهد به حساب های ایمیل کاربران هم دسترسی پیدا کنند. مشکل یاد شده به گونه ای است که با استفاده از نرم افزارهای ضدویروس هم قابل رفع کردن نیست.

مشکل یاد شده به خصوص برای افرادی که با استفاده از ویندوز XP از مرورگر Internet Explorer استفاده می‌کنند جدی‌تر است. چون مایکروسافت اعلام کرده وصله خود برای برطرف کردن آسیب پذیری Internet Explorer را تنها برای کاربران ویندوزهای ویستا به بعد ارائه می‌کند. این شرکت پشتیبانی خود از ویندوز XP را از آوریل سال جاری میلادی به طور کامل متوقف کرده است.

در حال حاضر روش مطمئنی برای پی بردن به احتمال آلودگی کاربران در اثر وجود این مشکل یافت نشده و تنها راه استفاده کاربران از مرورگرهای دیگر مانند فایرفاکس، کروم، سافاری و … است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *