آموزش آپگرید از ویندوز غیرقانونی به ویندوز ۱۰ قانونی

9302b6402bb795d90886b68ecfbf66b2_XL

مایکروسافت در این اندیشه است تا تمامی کاربران نسخه های قبلی ویندوز به نسخه جدید این کمپانی یعنی ویندوز ۱۰ روی بیاورند و استفاده از نسخه های پیشین ویندوز را قطع نمایند. همان طور که قبل تر گفته شد مایکروسافت برای برآورده کردن چنین هدفی تمامی تلاش خود را کرده است و راه را برای تمامی کاربران حتی کاربرانی که از نسخه های غیر قانونی استفاده می کنند باز گذاشته است. تاکنون تعداد زیادی از کاربران به خصوص آن هایی که از نسخه های غیر قانونی استفاده می کنند هنوز به ویندوز ۱۰ کوچ نکرده اند و همین باعث شده تا فرآیند ارتقاء برای کاربران غیر قانونی بسیار ساده تر از پیش باشد. اگر شما نیز هم اکنون در حال استفاده از نسخه های غیر قانونی ویندوز هستید و تمایل دارید تا به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنید و البته از نسخه ای قانونی استفاده کنید پس با ما همراه باشید تا آسان ترین روش ارتقاء به ویندوز ۱۰ قانونی را با یکدیگر مرور کنیم.

هدف اصلی مایکروسافت در پروژه ویندوز ۱۰ همگانی کردن این سیستم عامل است. تاکنون عمده کاربران ویندوز، به نسخه جدید این کمپانی کوچ کرده اند که این تعداد از مرز ۱۲۰ میلیون گذشته است. در این بین اما تعداد بسیاری از کاربرانی هستند که از نسخه های غیر قانونی استفاده می کردند اما هم اکنون با ارتقاء سیستم عامل خود به ویندوز ۱۰ از نسخه قانونی آن استفاده می کنند. اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که این کاربران نمی توانند به صورت رایگان سیستم عامل خود را به ویندوز ۱۰ آپگرید کنند. اما با این وجود فرآیند ارتقاء از نسخه ‌های غیر قانونی به ویندوز ۱۰ را برای کاربران غیر قانونی بنا به خواست مایکروسافت آسان تر از قبل شده است. اما به هیچ وجه کاربرانی که قانون کپی رایت را نقض کرده اند نمی توانند به صورت رایگان در این پروسه سهیم باشند!

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از سوی مایکروسافت قرار است به زودی قابلیتی به نام “یک کلیک” (one-click) را برای دریافت نسخه‌ی اصلی ویندوز ۱۰ از طریق فروشگاه ویندوز یا به وسیله‌ی وارد کردن کد فعال‌سازی خریداری شده از فروشگاه‌های دیگر اجرا شود تا به وسیله آن این فرآیند هر چه راحت تر انجام شود. البته لازم به ذکر است این قابلیت تنها در ایالات متحده آمریکا قابل دسترسی خواهد بود ولی به زودی در دیگر مناطق ممکن خواهد شد.

این مقاله به نحوه‌ی پایان دادن به وضعیت غیرقانونی سیستم عاملِ کاربران نسخه‌های غیر اصلی به وسیله‌ی ارتقاء به ویندوز ۱۰ و خرید یک لایسنس قانونی می پردازد که پس از فعال شدن قابلیت one-click مقاله های بعدی در این زمینه منتشر خواهد شد. پیش فرض مقاله ما بر این است که شما هم اکنون در حال استفاده از ابزارهای کرک کننده ویندوز هستید و یک کلید محصول (Product key) به ظاهر قانونی در اختیار خود دارید.

ارتقاء

بیشتر کاربران غیر قانونی برای این که سیستم عامل خود را ارتقاء دهند از ابزار بروزرسانی ارائه شده به وسیله‌ی مایکروسافت (MediaCreationTool) استفاده می کنند تا این فرآیند به ساده ترین صورت امکان پذیرد. شما نیز می توانید از این روش برای ارتقاء سیستم عامل قدیمی خود استفاده کنید و به کاربران ویندوز ۱۰ بپیوندید. اما لازم است قبل از بروز رسانی چند نکته مهم را مد نظر داشته باشید و از آن ها غافل نشوید چرا که ممکن است کل فرآیند شما بیهوده انجام شود.

۱- بروز رسانی به نسخه‌ای از ویندوز ۱۰ صورت می‌گیرد که شما در حال استفاده از همان نسخه در سیستم‌عامل‌های قدیمی مایکروسافت هستید. به این صورت که اگر سیستم‌عامل فعلی شما، ویندوز ۷ نسخه‌ی پریمیوم خانگی (Home Premium) یا ویندوز ۸.۱ ساده باشد، تنها قادر به ارتقاء سیستم‌عامل خود به ویندوز ۱۰ نسخه‌ی خانگی خواهید بود.

۲- هنگامی که در طول فرآیند ارتقاء، صفحه‌ای برای وارد کردن کد محصول ظاهر می‌شود، فقط دکمه‌ی Skip را بفشارید. چون باید در آینده اقدام به فعال‌سازی قانونی سیستم‌عامل بکنید.

۳- درصورتی که پس از فرآیند نصب سیستم‌عامل، کد محصول از شما درخواست شد، بر روی عبارت Do this later کلیک کنید.

پس از ارتقاء

گزارشاتی از سوی برخی کاربران داده شد که پس از ارتقاء از ویندوز ۷ یا ۸.۱ کرک شده، موفق به فعال‌سازی قانونی ویندوز ۱۰ شده‌اند! این گزارش ها که در فصل تابستان منتشر شد بدین معنی بود که کاربرانی که قبل تر از نسخه های غیر قانونی ویندوز استفادهه می کردند و در واقع قوانین کپی رایت را نقض کرده بودند به علت بعضی باگ های موجود هم اکنون بدون صرف هیچ گونه هزینه ای به کاربران قانونی ویندوز ۱۰ پیوسته اند. همین احتمال برای شما نیز وجود خواهد داشت ولی به شدت کم است. پس در صورت رخ دادن چنین موردی برای شما، شاید بتوانید برای چندین روز از نسخه قانونی ویندوز ۱۰ استفاده بکنید ولی پس از طی مدت زمانی سیستم عامل شما غیر فعال خواهد شد.

صرف نظر از این مورد، حال زمان آن است که لایسنس قانونی ویندوز ۱۰ خود را دریافت کنید. بر روی دکمه‌ی منوی شروع کلیک کرده و مسیر Settings→ Update & Security→ Activation را طی کنید. در پنجره‌ی تنظیمات جاری، باید پیام اخطاری در مورد این که ویندوز ۱۰ نیاز به فعال سازی دارد را مشاهده کنید. بر روی دکمه‌ی Go to Store کلیک کنید.

حال باید نرم‌افزار فروشگاه ویندوز (Windows Store) اجرا شود. در صفحه‌ی جاری این نرم‌افزار می‌توانید اقدام به خریداری لایسنس مناسب ویندوز ۱۰ بکنید. پس از انجام این فرآیند شما دیگر از کاربران غیر قانونی ویندوز نخواهید بود و به جرگه کاربران قانونی خواهید پیوست. تجربیات و نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *