آموزش ادمین یار: روش تبدیل اتوماتیک URL ها از زبان فارسی به انگلیسی

آموزش سئو : همان طور که می دانید یکی از روش های بسیار خوب که در سئوی سایت بی تاثیر نیست این است که یو آر ال ها را بهینه سازی کنید. باید بتوانید کلمات کلیدی را در URL ها بگنجانید تا در جستجو و نتایج مهم باشد. از این رو بسیاری از ادمین ها یا مدیر سایت ها از کلمات کلیدی فارسی در یو ار ال ها استفاده می کنند. البته ما نمی خواهیم بگوییم چه کاری درست و چه کاری اشتباه است چرا که برای هر دو مورد Url های فارسی و انگلیسی مزایا و معایبی بر شمرده شده است اما به نظر می رسد که مزایای یو ار ال های انگلیسی بر فارسی بیش از معایب آن باشد.

برای اینکه بتوانید یو ار ال ها را در وردپرس از فارسی به انگلیسی تغییر دهید می توانید این کار را به طور دستی انجام دهید که البته اگر دانستنی های انگلیسی تان کم باشد باید از یک مترجم انلاین مثل مترجم گوگل نیز استفاده کنید اما به تازگی وردپرس به همراهی مایکروسافت امکانی فراهم آورده است که می توانید به راحتی، از آن برای تبدیل یو ار ال های انگلسی به فارسی و فارسی به انگلیسی استفاده کنید. البته این ابزار تنها برای دو زیان فارسی و انگلیسی نیست بلکه بسیاری از زبان ها را پشتیبانی می کند.

برای شروع کار ابتدا باید یک افزونه به نام WP Permalink Persian To English را در وردپرس خود بیفزایید.

بعد از این باید یک سری تنظیمات روی آن انجام دهید.

در بخش تنظیمات افزونه WP Permalink Persian To English نیاز به این دارید که کلید حساب مایکروسافت خود را اضافه کنید و در اکانت خود نیز برای استفاده از این قابلیت ثبت نام کنید.

اگر در مایکروسافت حساب ندارید سریع می توانید با استفاده از این لینک، صاحب یک حساب شوید:

Sign in to your Microsoft account

بعد از ثبت نام یک ایمیل تاییدی برایتان ارسال می شود که یا می توانید کد مورد نظر را وارد کنید و یا اینکه روی دکمه آبی مثل عکس زیر کلیک کنید تا اکانت شما تایید شود

Untitled

بعد از تایید هویت، با صفحه ای مثل زیر مواجه می شوید. حالا باید ok را بزنید

Microsoft account

بعد از این وارد صفحه ی زیر می شوید:

 

Microsoft account  Home

در این موقع بدون اینکه اکانت خود را ببندید به آدرس مورد نظر برای ایجاد کلید بروید. برای رفتن به این صفحه کلیک کنید تا صفحه زیر برای تکمیل مشخصات باز شود

 

Registration  Microsoft Azure Marketplaceبعد از وارد کردن مشخصات و تیک گذاری مورد نظر ، و تایید مرحله دوم، به شما یک کلید ارائه می شود ( فراموش نکنید زبان را انگلیسی انتخاب کنید چرا که برای زبان فارسی امکان فراهم نیست )

Account Keys  Microsoft Azure Marketplaceاین کلید را که ما دور آن کادر کشیده ایم کپی کرده و در جایی نگهداری کنید تا در تنظیمات افزونه آن را بکار ببرید.

حالا باید سیستم ترجمه ورژن رایگان آن را تنظیم کنید.

برای این کار به این صفحه بروید.

صفحه زیر برایتان باز می شود:

Microsoft Translator  Microsoft Azure Marketplace

در این صفحه می توانید به راحتی پلن های پولی و رایگان مایکروسافت را مشاهده کنید. در پلن رایگان مایکروسافت به شما امکان ترجمه اتوماتیک تا دو میلیون حرف یا کاراکتر را می دهد. برای ترجمه ی بیش از این مورد باید وارد پلن های پولی شوید.

ما قصد دارید پلن رایگان را دنبال کنیم . بنابراین در جایی که فلش را مشاهده می کنید sign up را بزنید.

 

Checkout  Microsoft Azure Marketplace

بعد از این باز دکمه sign up را فشار دهید.

 

Order Complete, Thank You

با این اوصاف سرویس شما فعال می شود که می توانید با کلیک بر لینک آخر، این سرویس را غیر فعال کنید.

اما هنوز در وردپرس شما اتفاقی نیفتاده است. باید وارد افزونه های وردپرس شده، و تنظیمات این افزونه که قبلا و در ابتدای کار نصب کردید را باز کنید.

بعد از باز کردن با صفحه ای مثل زیر روبرو می شوید.

wpppt-screenshot-1

حالا در بخشی که باید کلید را وارد کنید ( microsoft account key ) کلیدی را که ذخیره کرده اید وارد کنید. بعد در بخش from llanguage گزینه ی فارسی و در بخش to language گزینه انگلیسی را انتخاب کنید.

در بخش نوع پست ها، می توانید یو ار ال های پست ها و پیج ها و سایر بخش ها را مشخص کنید. بعد از ارائه تنظیمات می توانید گزینه save را بزنید.

بعد از این وارد بخش افزودن نوشته در کنار لینک یو ار ال شما گزینه ای است که با تیک زدن بر آن ترجمه ها خود به خود صورت می گیرد.

امیدواریم که این افزونه و آموزش مورد نظر توانسته باشد به شما بسیار کمک کند تا سئوی بهتری برای سایت خود داشته باشید.

یکی از مزیت های وجود یو ار ال انگلیسی برای زمانی است که پست های شما حذف می شوند اما با استفاده از سرویس کش گوگل می خواهید پست ها را باز گردانید. وقتی یو ار ال انگلیسی باشد، می توانید لینک را دوباره به درستی و با وضوح زیاد بازسازی کنید

برای دریافت آموزش های بیشتر نظیر آموزش مذکور توصیه می کنیم که آدرس ایمیل خود را به خبرنامه بیفزایید و منتظر آموزش های ما باشید.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *