آموزش تنظیمات لازم برای افزایش طول عمر باتری Galaxy S6 Edge

عدم توانایی تعویض باطری توسط کاربر، از جمله تغییراتی است که پرچمدار جدید گوشی های سامسونگ یعنی Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge انجام داده بنابراین کاربر نمی تواند باطری دیگری جایگزین آن کند ودر صورت مشکل دار شدن آن امکان تعویض باطری وجود نخواهد داشت.کاربرانی که از این نوع گوشی استفاده می کنند اظهار دارند که عمر باطری گوشی های Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge برای امور متوسط حدود یک روز و یا کمتر است.راهکار هایی وجود دارند تا بوسیله آنها بتوانید عمر باطری تلفن خود را مقداری افزایش دهید و استفاده بهتری از آن داشته باشید.

  1. کاهش روشنایی صفحه نمایش :

برای ،کاهش مصرف انرژی باطری لازم است ،میزان روشنایی صفحه نمایش خود را پایین آورید.قرار دادن روشنایی تصویر بین ۴۰ تا ۶۰ می تواند میزان خوبی برای روشنایی صفحه نمایش شما محسوب شود هر چند این کار سلیقه ای است اما تا جایی که ممکن است میزان روشنایی صفحه نمایش خود را کاهش داده و موجب بهبود عملکرد باطری گوشیتان شوید.همچنین در صورت عدم استفاده از گوشی می توانید گزینه های مانند زمان به حالت خواب رفتن گوشی و سایر گزینه های مرتبط را نیز از بخش تنظیمات صفحه نمایش (Settings > Display) بررسی و آن را تنظیم کنید.

Galaxy-S6-Edge-Battry-1

  1. تغییر هوشمند شبکه :

یکی از قابلیت هایی که سامسونگ به گوشی های Galaxy خود اضافه کرده تغییر هوشمند شبکه است که در هنگام انتقال اطلاعات و استفاده از اینترنت به صورت خودکار با زیرنظر گرفتن Wi-Fi و شبکه مخابراتی، هر کدام را که سیگنال های قویتری داشته باشد به کار می گیرد،که این عملکرد هم می تواند خوب باشد هم بد .جنبه خوب این عملکرد این است که در هنگام انتقال اطلاعات با مشکل ضعف سیگنال های ارتباطی کمتر مواجه می شوید و جنبه بد آن استفاده زیاد باطری گوشی است که باعت ضعف عملکرد باتری می شود.اگر استفاده چندانی از این قابلیت ندارید می توانید به قسمت تنظیمات Wi-Fi رفته و گزینه Smart Network Switch را انتخاب و غیر فعال کنید.

Galaxy-S6-Edge-Battry-2

  1. موقعیت مکانی:

متأسفانه سیستم عامل اندروید در ثبت موقعیت مکانی بدون تاثیر منفی بر روی باطری ناتوان است اما می توانید با رفتن به منوی notifications ، دکمه Location را انتخاب کرده و با انجام تنظیمات مربوطه به بهبود عملکرد باطری گوشی کمک کنید.حال برای تنظیمات این بخش می توانید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

  • Wi-Fi and mobile networks : این گزینه سیستم GPS گوشی Galaxy S6 Edge را غیر فعال می کند و احتمالا کم کاربردترین گزینه در بین این سه گزینه می باشد. با این که تشخیص موقعیت مکانی بوسیله Wi-Fi و شبکه مخابراتی به سرعت انجام می شود ولی داده و باطری زیادی مصرف می کند و از این رو بهتر است از این گزینه استفاده نکنید.
  • GPS, Wi-Fi and mobile networks : با انتخاب این گزینه به گوگل اجازه می دهید تا به هر کدام از روش های ممکن، مکان شما را تشخیص دهد. اگر این گزینه را فعال کنید اغلب سرویس Google Play با مشکل مواجه می شود.
  • lynGPS o : شاید بهترین انتخاب ممکن همین گزینه باشد. زیرا در این حالت دیگر گوگل در پس زمینه سیستم عامل به دنبال موقعیت مکانی شما نخواهد بود. البته برای موقعیت یابی به این وسیله به کمی زمان نیاز خواهید داشت ولی به نظر نویسنده ارزش صرفه جویی در مصرف باطری و حجم اینترنت را دارد.

Galaxy-S6-Edge-Battry-3

در صورت انتخاب یکی از دو گزینه اول با پیغام Improve location accuracy مواجه خواهید شد که در صورت تایید، اطلاعات مکانی شما در تمام مدت به گوگل ارسال خواهد شد حتی اگر هیچ برنامه ای در حال اجرا نباشد ، و این کار باعث کاهش عمر باطری به خصوص در صورت استفاده از سرویس Google Now و یا ویجت های وابسته به موقعیت مکانی، خواهد شد.

Galaxy-S6-Edge-Battry-4

  1. سرویس های همگام سازی گوگل :

سرویس های همگام سازی گوگل یکی از قابلیت های هیجان انگیز و کاربردی است که گوگل با دریافت حساب کاربری کاربر ، تمام سرویس ها را همگام سازی می نماید و دیگر نیازی به وارد کردن اکانت به صورت دستی در تمامی برنامه ها نمی باشد. اما مشکل هنگامی بروز می کند که شما بیشتر از یک اکانت گوگل در گوشی خود داشته باشید. با اضافه کردن اکانت های دوم و سوم و … گوگل سعی در همگام سازی تمام برنامه ها با تمامی حساب های کاربری می نماید که به مصرف بیش از حد باطری می انجامد، بنابراین بهتر است تنها از یک اکانت برای همگام سازی سرویس ها استفاده کنید و مابقی آنها را فقط در مورد خاص خود (مانند ایمیل) به کار گیرید.

Galaxy-S6-Edge-Battry-5

برای انجام تنظیمات به بخش تنظیمات گوشی Galaxy S6 Edge رفته و کلید Accounts را لمس کنید سپس بر روی عبارت Google کلیک کرده و اکانت مورد نظر را یکبار لمس نمایید و تمامی سرویس های غیر ضروری برای اکانت مورد نظر را غیرفعال نمایید.

  1. برنامه غیر کاربردی :

گوشی جدید سامسونگ Galaxy S6 Edge در کنار زیبایی و سخت افزار قدرتمند ، قابلیت جالبی دارد که به کاربر امکان می دهد تا برنامه ی غیر ضروری سیستمی گوشی خود را غیرفعال کند. با غیر فعال کردن موقتی برنامه های سیستمی گوشی خود در مصرف باطری دستگاه صرفه جویی نمایید. برخی از این برنامه هایی که نیاز است غیرفعال شوند عبارتند از: S Voice ، OneNote و OneDrive.

برای غیر فعال کردن برنامه ها وارد منوی برنامه ها شوید گزینه Edit در گوشه راست بالای صفحه را لمس کرده در این حالت خط کوچکی در گوشه آیکون برنامه هایی که امکان غیر فعال کردن دارند ظاهر می شود که با لمس این خط می توانید برنامه مورد نظر را غیر فعال کنید. توجه کنید که اگر قبلا آپدیتی برای برنامه نصب کرده اید، با غیر فعال کردن برنامه این آپدیت ها هم حذف می شوند.

Galaxy-S6-Edge-Battry-6

جمع بندی :

شما می توانید با به کار بردن این پنج راهکار به بهبود عملکرد باطری گوشی Galaxy S6 کمک کنید البته بعضی از این قابلیت ها در گوشی های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید نیز وجود دارند ، در این بین می توانید از قابلیت Quick Charging این گوشی نیز استفاده نمایید که با ۳۰ دقیقه شارژ در حدود ۵۰ درصد به ذخیره باطری اضافه می کند .

 

به طور کلی تمام راهکارهایی که موجب می شود یک گوشی یا تبلت اندرویدی، کمتر انرژی مصرف کند می تواند برای افزایش طول عمر باتری این گوشی نیز موثر باشد بنابراین اگر هیچ کدام از موارد را هم رعایت نمی کنید به ۵ نکته مذکور دقت کنید تا بتوانید طول عمر باتری خود را افزایش بدهید.

برای دسترسی به سایر اخبار و آموزش های کاربردی علمولوژی آدرس ایمیل خود را در خبرنامه سایت ثبت کنید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *