آموزش میانبر های ضروری برای کاربران مک

کلید های میانبر باعث می شوند تا کارها سریعترپیش برود در این مطالب قصد داریم ۱۰ مورد از جالب‌ترین میانبرهای موجود در سیستم‌عامل مک را معرفی کنیم :

 

33

  • خاموش کردن سریع :

عادی ترین روش برای خاموش کردن سیستم عامل مک ،رفتن به منوی «Apple» و انتخاب گزینه «Shut down» می باشد. اما فشردن کلید های ترکیبی Command (⌘)+Option+Control+Eject  موجب خاموشی سریع سیستم عامل خواهد شد.همچنین با استفاده از دکمه های ترکیبی Command (⌘)+Option+Eject می‌توانید رایانه خود در حالت خواب یا sleep قرار دهید. البته بهتر است قبل از فشردن دکمه‌ها از ذخیره بودن فایل‌های باز مطمئن شوید.

 

  • دستیابی به پوشه‌های مهم:

توجه داشته باشید میانبرهایی که در این قسمت معرفی می‌شوند در فایندر سیستم‌عامل مک کاربرد دارند وبه منظور دسترسی سریع به قسمت های مختلف می باشد.

  • Command (⌘)+Shift+A: برای دسترسی به پوشه «برنامه‌های کاربردی»
  • Command (⌘)+Shift+U: برای دسترسی به پوشه «ابزارهای کمکی»
  • Command (⌘)+Shift+D: برای دسترسی به پوشه «دسکتاپ»

 

  • اشتراگ‌گذاری لینک صفحات وب از طریق ارسال ایمیل :

اگر لینک صفحه وبی را در مرورگر سافاری باز کرده اید ومایل باشید آن را از طریق ارسال ایمیل، برای دوستانتان به اشتراک بگذارید تنها کافی است دکمه‌های Command (⌘)+Shift+I را از روی صفحه‌کلید فشار دهید با این کار صفحه ایمیلتان به صورت خودکار باز می شودو سپس می توانید ایمیل دوستان خود را در قسمت مربوطه وارد کنید.

  • کلید میانبر Control+D :

عملکرد دکمه «حذف» درسیستم عامل مک و ویندوزمتفاوت می باشد ،همین مسئله باعث شده است که کاربران تازه‌وارد در استفاده از این دکمه در ویرایشگرهای متن با مشکل روبرو شوند لذا اگر می‌خواهید تجربه مشابه آن‌چه که در ویندوز رخ می­‌دهد را داشته باشید به جای فشردن دکمه «Delete» از ترکیب دکمه‌های Control+D استفاده کنید.

  • معکوس‌سازی طیف رنگ صفحه‌نمایش :

یکی از ویژگی های جالب سیستم عامل مک استفاده از کلید های میانبر برای معکوس کردن طیف رنگ صفحه نمایش می باشد. برای انجام این کار می توانید از کلید میانبر Command (⌘)+Control+Option+8 استفاده کنید.البته توجه داشته باشید که به منظور استفاده از این قابلیت ابتدا باید گزینه «Invert Colors» را فعال کنید.برای فعال کردن این گزینه به مسیر زیر بروید.

System Preferences > Keyboard > Shortcuts > Accessibility

این قابلیت موجب افزایش کنتراست تصویر شده و به افرادی که از اختلالات بینایی رنج می برند کمک بسیاری می کند.

 

  • دسترسی سریع به لغت‌نامه :

برای دسترسی سریع به لغت نامه کافی است نشانه‌گر ماوس خود را روی واژه مورد نظر قرار داده و دکمه های ترکیبی Command (⌘)+Control+D رافشار دهید با این کار پنجره ای برایتان باز می شود که معنی لغت مورد نظردر آن قرار گرفته است.با این کار دیگر نیازی به استفاده از لغت‌نامه جداگانه‌ای نیست همچنین در وقت نیز صرفه جویی خواهد شد.

این میانبرها به طور بسیار موثر می تواند بر کارایی شما بفزاید. اگر کاربر مک می شناسید این مقاله را برای وی ارسال کنید. برای دریافت سایر آموزش های کاربردی در وب می توانید ایمیل خود را در خبرنامه سایت ثبت کنید.

  • تهیه اسکرین‌شات از پنجره دلخواه :

اگر بخواهید از صفحه نمایش یا پنجره ی مورد نظر خود عکس بگیرید کافی است ابتدا دکمه Command (⌘)+Control+D

و سپس Space Bar را فشار دهید تا اشاره‌گر ماوس به آیکون «دوربین» تغییر شکل دهد و در انتها با کلیک بر روی پنجره موردنظر از آن اسکرین‌شات تهیه کنید.

 

  • مینی‌مایز کردن تمامی پنجره‌های باز :

برخی اوقات ممکن است تعداد پنجره‌های باز در مک به حدی زیاد باشد که باعث سردرگمی کاربر شود لذا می‌توانید با استفاده از کلید میانبر Command (⌘)+Option+M تمامی پنجره‌های باز را مینی ‌مایز کنید.

  • بستن اجباری و فوری برنامه‌ها :

ممکن است در هنگام کار با مک ناگهان به مشکل هنگ کردن برنامه‌ها برخورد کنید به طوری که برنامه موردنظر پاسخی به درخواست کاربر ندهد. در این مواقع کافی است دکمه‌های Command (⌘)+Shift+Option+Esc را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا برنامه مذکور بسته شود.

 

  • سوئیچ بین پنجره‌ها :

برای سوئیچ کردن بین پنجره‌های باز و برنامه‌های کاربردی کافی است از میانبر Command (⌘)+Shift+Tab استفاده کنید، ولی اگر بخواهید در برنامه کاربردی خاصی سوئیچ کنید کافی است از میانبر Command (⌘)+’ استفاده کنید.

اگر کلید های میانبر دیگری را می شناسید می توانید آن را به دوستان خود معرفی کرده و به اشتراک بگذارید.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *