آیکون شکل رعد و برق بر روی پست ها در فیسبوک به چه معناست؟

ما روتین وار در گوشی هایمان مطلب می خوانیم و فیسبوک یکی از معروف ترین جا هاییست که مردم در آن جا اخبار و تکه هایی نظری شان را می خوانند. این پلتفورم آنقدر معروف است که امکان ندارد نشریه آنلاینی وجود داشته باشد که در فیسبوک صفحه اختصاصی خودش را نداشته باشد. اگر از طریق گوشی مطلب می خوانید و مرتبا در فید فیسبوکتان مقاله های برای خواندن دارید شاید متوجه شده باشید که بعضی از این مقاله های یک آیکون رعد و برقی شکل رویشان دارند.  اولین چیزی که به ذهن می آید این است که شاید پست جزو مطالب داغ باشد ولی معنی این آیکون این نیست. این آیکون نشان دهنده پست هاییست که جزو مقالات فوری محسوب می شوند.

fb-instant

جدای از اینکه از چه سایتی منتشر شوند، مقاله ها زمان زیادی می برند تا در برنامه های فیسبوک موبایل بارگذاری شوند. آنقدر طول می کشند که ممکن است خواند آن را به وقت دیگری موکول کرده و یا حتی از خواند آن منصرف شوید. برای مقابله با این مشکل سال گذشته فیسبوک قابلیت مقاله فوری را برای ناشران معرفی کرد. مقاله های فوری خیلی سریع تر بارگذاری می شوند تنها به این دلیل ساخته شده اند تا دیگر کاربران نیاز به منتظر ماندن برای بارگذاری مطالب نداشته باشند و یا بتوانند سریع تر به محتوی دسترسی داشته باشند.

خود مطالب با همان تکنولوژی ای که فیسبوک از آن برای دیگر مطلاب در newsfeed شما استفاده می کند تولید می شوند. همچنان تبلیغات به چشم می خورند ولی دیگر نیازی نیست که مدت طولانی ای برای لود شدن یک مطلب فوری منتظر بمانید. تنها بدی این است که فیسبوک دیگر دارد به ندرت و به صورت انتخابی این قابلیت را به خود ناشران واگذار می کند و دیگر کاربران نمی توانند به صورت انتخابی آن را برای مجلات یا وبلاگ های آنلاینشان درخواست کنند. همچنین، وبسایت هایی که می خواهند از این قابلیت برخوردار شوند می بایستی منتظر بمانند تا فیسبوک آن را با وسعت بیشتری عرضه کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *