استقبال حداکثری از آیفون و گوشی های هوشمند در خاورمیانه

shutterstock_229183180-1-640x480

همان طور که می دانید هر روزه فروش گوشی های هوشمند در بازار های جهانی کمرنگ تر می شود و این روند همچنان ادامه دارد. اما این درست برعکس منطقه خاورمیانه است که آخرین گزارش ها حاکی از آن است که در سه ماهه سوم سال جاری یعنی سال ۲۰۱۵ میلادی فروش این گوشی ها افزایش چشم گیری داشته است. این موضوع در رابطه با آفریقای شمالی نیز صدق می کند و شاهد هستیم که عرضه گوشی های هوشمند در شمال آفریقا به شدت رونق یافته است. یکی از محصولاتی که این رشد را به صورت ملموس تری تجربه کرده است آیفون کمپانی اپل می باشد که در این بازار ها شاهد رشد ۱۳۳ درصدی محصولاتش بوده است. در نتیجه کمپانی های بزرگ تولید کننده تلفن های هوشمند به خوبی از اهمیت این منطقه آگاه شده اند و دریافته اند که این بازار برای آن ها بسیار سود آور خواهد بود. چنانچه حتی در وضع فعلی که تمامی بازار های جهانی با روند فروش نزولی همراه بوده اند منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا استقبال بیشتری از این سری محصولات داشته اند. در ادامه با ما همراه باشید تا جزییات دقیق تری از این موضوع دریابیم.

بیشترین سهم فروش در خاورمیانه

یکی از موسساتی که این موضوع را زیر نظر داشته اند و بررسی کرده اند موسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint می باشد. این موسسه در گزارشی به طور دقیق نتایج تحقیقات خود را بیان نموده است.

بر اساس این گزارش علت چنین افزایشی وجود کشور های در حال توسعه با جمعیت های زیاد در این منتطقه می باشد که عموما کشور هایی هستند که درآمد بالایی دارند و به همین سبب بازار داغی برای گوشی های میان رده و یا رده بالا فراهم آورده است. سهم کمپانی سامسونگ در سال گذشته نیمی از این بازار بوده است که تنها عامل موفقیت آن را توزیع و پشتیبانی قدرتمند سامسونگ در این منطقه می دانند. اما در سال جاری سامسونگ به علت کم شدن تقاضا، کاهش محسوسی را در این منطقه حس کرده است که معادل ۸.۷ درصد این سهم بوده است. پس از سامسونگ کمپانی هواوی در رده دوم این فهرست جای می گیرد. طبیعتا با کم شدن سهم سامسونگ در بازار این منطقه، کمپانی های دیگری جایگزین سهم باقیمانده می شوند و از همین رو ۲.۳ درصد افزایش فروش محصولات هواوی را می توان به این موضوع ربط داد. سومین رده به کمپانی آفریقایی Tecno تعلق دارد که با ۳.۴ درصد افزایش توانسته است همگام با غول های صنعت تلفن هوشمند رقابت کند.

افزایش چشمگیر فروش محصولات اپل

برخلاف انتظار ها عرضه ۱۳۳ درصدی آیفون های اپل موجب تغییر اذهان عمومی نسبت به این بازار جهانی شود. به موجب این امر ۳.۹ درصد سهم بازار خاورمیانه و شمال آفریقا در اختیار اپل قرار گرفته است که طبق پیش بینی ها این رقم حتی در آینده ای نزدیک افزایش می یابد. آیفون ۶c یکی از عوامل رشد عرضه در این منطقه است. همچنین افتتاح دو فروشگاه بزرگ در امارات و دبی نشان از توجه ویژه کشور های حوزه خلیج فارس به این محصولات دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *