اعلام بروز زمین لرزه با پیامک

محققین بر این باورند که سنسورهای موجود در گوشی های هوشمند قادر به حس زمین لرزه، پیش از وقوع آن هستند بدین صورت می توانند در آستانه بروز زلزله این واقعه را هشدار دهند. بنجامین بروکز در سازمان زمین شناسی آمریکا در حال تلاش است تا این سنسورها را تقویت کند و سنسورهای کنونی را کمی دست کاری کند تا بتواند از آن ها به عنوان زلزله نگار استفاده کند. بنابراین در آینده ای نه چندان دور در کنار ویژگی هایی نظیر، سنسورهای نوری و مجاورتی و … باید از سنسور زلزله سنج نیز در معرفی گوشی ها استفاده کرد.

ss94-01-87

حسگر GPS راهی مناسب برای مشخص کردن مکان حضور افراد است که محققان بر این باورند که اگر این سنسور را تقویت کنند می توانند از آن در زلزله نگاری نیز استفاده کنند.

محققان هم اکنون در حال کار بر روی این پروژه اند. آنان باور دارند که اگر تعداد زیادی از کاربران، دارای گوشی های مبتنی بر این سنسور باشند و در جای مشخصی حضور داشته باشند و همه با هم پیامی مبنی بر احتمال وقوع زلزله دریافت کنند می توان به این دستگاه اعتماد کرد.

زمانی که بتوان چند ثانیه پیش از زلزله وقوع ان را پیش بینی کرد، می توان سریع تر درب ها را باز کرد و قبل از قفل شدن آن ها، اقدامات لازم را انجام داد و یا حتی می توان در صنایع مختلف نظیر خطوط انتقال گاز و آتش نشانی و … نیز به صورت مفید از این دستگاه بهره برد.
قرار است این دستگاه در شیلی به زودی برای بار اول توسط ۲۵۰ گوشی مورد آزمایش قرار گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *