امواج الیوت و نقشه راه تحلیلگران بورس

تحلیلگران  بورس متخصص برای فهمیدن نقشه راه، از امواج الیوت کمک می گیرند.به عقیده ی برخی از تحلیلگران، تحلیل امواج الیوت به تحلیل بازار بورس و بازارهای شبیه به آن که بر اساس عرضه و تقاضا هستند،کمک می کند. امواج الیوت، ارتباط موجود در تغییرات نمودار قیمت سهام که متاثر از رفتارهای روانشناختی انسانی است را ارائه می دهد و به عنوان یک الگو در اختیار تحلیلگران بازارهای مالی قرار می دهد.

بازار بورس

کدام ویژگی امواج الیوت، آن را به یک ابزار تخصصی در تحلیل تبدیل کرده است؟

ابزارهای تحلیلی بازار بورس و مابقی بازارهای مالی، تنها راجع به وضعیت فعلی قیمت صحبت می کنند و تحلیل خاصی در مورد آینده به شما ارائه نمی دهند.اما امواج الیوت، می تواند حرکات و تغییرات آینده ی سهم را پیش بینی کرده و با توجه به قواعد اموج الیوت، موج های حرکتی سهم و مقدار این حرکت را ارائه دهد.و همچنین با اختلاف جزئی، قیمت های آتی را پیش بینی می کند.

آیا تحلیل امواج الیوت در بازار بورس ایران کاربرد دارد؟

این سئوالی است که ذهن یک خواننده ی ایرانی را زیاد درگیر می کند.آیا تحلیل امواج الیوت که بخشی از یک تحلیل تخصصی است در بازار بورس ایران با متغیرهای فراوان، کاربرد دارد؟قطعا بله

علم تحلیل امواج الیوت مانند یک تحلیل تخصصی در بازاری با وجود عرضه و تقاضا، کاربرد دارد. بنابراین هرچه عمق بازار بیشتر، و حضور معامله گران و افراد متأثر بیشتر و همین طور حجم بالاتر معاملات، این علم بهتر خود را نشان می دهد.

با بررسی نمودارهای قیمت سهام و شاخص های بورس، این موضوع نمایان است که با وجود برخی بی نظمی ها، این دو شرط اساسی در بازار بورس ایران وجود دارد و باعث می شود خوشبختانه، این علم در ایران، پاسخگو باشد.

در نظریه امواج الیوت، پنج موج صعودی و سه موج نزولی حضور دارد که این اصل کلی در بازار بورس ما دیده می شود. در بررسی انجام شده تقریبا، بیش از ۹۰% سهام بازار بورس از قواعد و نظم الیوت پیروی می کنند و این موضوع برای تحلیلگران مسرت بخش است زیرا در این صورت و در حالیکه تحلیگر حرفه ای بوده و آموزش های لازم را دیده باشند و البته با تکیه بر بازار، پیش بینی های درستی نمایند.

با توجه به نمودار بالا و اینکه ذکری از اصول و قواعد امواج الیوت آورده نشده است، امواج الیوت به عنوان یک قاعده و علم در بین مراجع مخالف بازارهای مالی عنوان می شود؛ چنانکه سایت ویکی پیدیا، به صورت مفصل درباره ی این علم توضیح داده است. نویسندگان زیادی در کتاب های خود به این علم پرداخته اند که می توان به رابرت پرکتر اشاره نمود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *