با این ترفندها رایانه مک خود را سریع تر کنید!

macbook-air-gold-2015-20

طبیعی است که هر دستگاهی با مرور زمان فرسوده شده و دیگر نمی تواند پا به پای دیگر دستگاه های مشابه اما جدیدش کارایی داشته باشد. حال اگر این دستگاه رایانه مک شما باشد، شما می توانید با انجام کار هایی این عقب ماندگی را جبران کنید و سرعت و کارایی رایانه مک خود را بالا ببرید. لازم است قبل از معرفی این ترفند ها به شما نکاتی را گوشزد نماییم. قبل از انجام هر کاری ابتدا از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین در صورتی که مهارت کافی برای تعمیرات سخت افزاری ندارید از راهکار های ۱ و ۲ استفاده نکنید! در ادامه با ما همراه باشید تا این ۵ ترفند را با هم مرور کنیم.

  1. جایگزینی دیسک سخت مک‌بوک با درایو SSD

بهترین راهکاری که ما به شما توصیه می کنیم استفاده از درایو SSD به جای دیسک سخت است. تاثیر فوق العاده ای که این عمل بر روی مک بوک شما خواهد گذاشت و همچنین تعویض راحت دیسک سخت و درایو SSD شما را انگشت به دهان خواهد کرد. برای این کار شما کافیست مقداری هزینه کنید و ۴ پیچ را باز و بسته کنید! مطمئنا شگفت زده خواهید شد.

  1. افزایش میزان رم رایانه‌ی مک

شما می توانید با تعویض رم خود نیز از سرعت بالاتری نسبت به قبل استفاده کنید. برای این کار ابتدا لازم است تا نوع صحیحی از رم را برای سیستم عامل خود بیابید. مقدار، نوع و سرعت رم انتخابی شما بسیار حائز اهمیت است. شما می توانید در صفحه‌ی پشتیبانی سخت‌افزاری خود، مشخصات رم مورد نیازتان را مشاهده نمایید و با چشمانی باز خرید خود را انجام دهید. پس از خرید رم شما می بایست تا ۱۰ عدد پیچ کوچک را باز کنید و رم جدید خود را جایگزین رم قدیمی تان کنید.

  1. پاک‌سازی دیسک سخت

گزینه پیشنهادی بعدی ما به شما، حذف نرم افزار های بلا استفاده و پاکسازی فایل های غیر ضروری است. برای گام اول نرم افزار هایی را که خیلی وقت است استفاده نکرده اید پاک کنید. قطعا تعداد زیادی از این نرم افزار ها در مک بوک شما جا خوش کرده اند! در قدم بعدی می توانید با استفاده از Activity Monitor نرم افزار هایی را که از منابع سخت افزاری سیستم به شدت مصرف می کنند برای همیشه پاک کنید. برای آخرین راهکار می توانید فایل های شخصی خود را که در حافظه داخلی هستند و به آن ها احتیاجی ندارید از مک بوک خود حذف کنید و یا به حافظه اکسترنال منتقل نمایید.

  1. جلوگیری از اجرای نرم‌افزارها بلافاصله پس از بالا آمدن سیستم عامل

اگر رایانه مک شما در بالا آمدن کند است، می توانید با استفاده از مسیر System Preferences→ Users & Groups و زبانه Login Items به نرم افزار هایی دسترسی پیدا کنید که همزمان با راه اندازی سیستم عامل اجرا می شوند. می توانید نرم افزار های غیر ضروری را از این لیست حذف کنید.

  1. بروز نگه داشتن سیستم عامل

نکته ای همیشگی و موثر در کارایی مک بوک شما بروز بودن سیستم عامل است. از این نکته غافل نشوید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *