با مزه ترین و ضروری ترین اختراعاتی که تا حالا دیده اید

انسان ها عموما زمانی دست به اختراع می زنند که بشر را به خوبی فهمیده باشند و نسبت به نیازهایش احساس مسولیت کرده باشند. از این رو، اختراعاتی صورت می گیرد که می تواند زندگی افراد بشر را دگرگون کند. برای مثال امروز به یک سری اختراع بامزه و البته با ارزش می پردازیم که دوست داریم حاصل برخی از این دستاورد ها همین حالا وارد ایران شده تا از آن ها استفاده کنیم چرا که از ضروریات است.

اختراع اول: تشک خواب ماشین

گاهی اوقات مجبور می شویم که ساعتی را در اتومبیل خود بخوابیم. تصور کنید بخواهیم نشسته به سمت درهای خودرو لم دهیم یا اینکه حتی بخواهیم به طور خم شده روی صندلی پشت ماشین دراز بکشیم. قطعا پیامد های چنین خوابی بسیار سنگین است چرا که در تجربه ای که داشته ایم بدن درد و گردن درد قطعا دیده شده است اما به این اختراع نگاه کنید:

این اختراع واقعا ضروری است. البته شاید جاگیر باشد اما می توان برای زمانی که نیاز نیست کسی روی صندلی های عقب بنشیند از آن استفاده شود.

47201-081255541

اختراع دوم : پرس کن بدون نیاز به برق

گاهی اوقات که پفک یا چیپس می خریم میل به خوردن آن چندان نداریم و مقداری در بسته ی آن اضافه می آید. برای اینکه بتوانیم در چنین مواقعی این پفک ها را بسته بندی سالمی کنیم ابزاری مثل این پرس کن بسیار بکار می آید:

83712-081711843

اختراع سوم: پریز برق سیار

از آن جا که پریز های برق جای ثابتی دارند ما نیز مجبوریم که متناسب با جای پریز ها موقعیت خودمان را مشخص کنیم اما با روی کار آمدن پریز برقی سیار دیگر نیازی به توجه و فکر کردن به این محدودیت ها نیست. شما می توانید با رعایت احتیاط کامل هر جا که اراده کنید پریز برقتان را حمل کنید

20234-081711538

اختراع چهارم: بطری و جا کلیدی

گاهی وقتی به باشگاه می رویم دوست داریم بدون کمترین وسایل اضافی برنامه ی خود را شروع و به اتمام برسانیم. به هر حال هر چقدر هم که بخواهیم ساده به باشگاه برویم یک بطری آب و کلید درب منزل و حتی مقداری پول باید به همراه داشته باشیم. به نظر شما چه چیزی از این اختراع بهتر؟

 

اختراع پنجم: جا اسباب بازی

یکی از کابوس های تمام مادر هایی که بچه هایی شیطون دارند این است که اسباب بازی های خود را در تمام فضای خانه پخش می کنند که جمع کردن آن هم حوصله می خواهد و هم البته دقت و وقت! اما این بهترین اختراعی است که می توان به عنوان یک مادر به آن نگاه کرد:

39557-081711634

اختراع ششم: پلاستیک دزد گیر!

گاهی حتی صمیمی ترین دوستانمان هم ما را با خوردن خوراکی هایمان غافلگیر می کنند اما یک راه چاره برای افرادی که با این مشکل روبرو هستند این است که از پلاستیک هایی استفاده کنند که محتویات غذا را کپک زده جلوه می دهد البته این ترفند تا زمانی جوابگو است که دوست شما از این پلاستیک ها اطلاعی نداشته باشد.

75079-081711329

اختراع هفتم: شارژر باتری یو اس بی

برای اینکه باتری هایتان را شارژ کنید می توانید از یو اس بی به این صورت استفاده کنید! التبه خود ما هنوز نمی دانیم دقیقا این را چطوری مورد استفاده قرار می دهند اما خب جالب اینجاست که چنین چیزی وجود دارد!

58881-081711730

اختراع هشتم: پُرز گیر جارو

گاهی بعد از جارو کردن محیط، باید یک بار هم با دستمان وارد عمل شویم و پرز های باقی مانده ی جارو را از آن جدا کنیم. این کار واقعا چندش آور است چرا که ممکن است هر چیزی لابلای این پرز ها باشد! اما اختراع زیر این حالت را از شما دور خواهد کرد:

94402-081711425

اختراع نهم: ساکشن یا پمپ بطری های بزرگ

گاهی اوقات یک بطری بزرگ شیر یا دوغ یا آب میوه می خریم. زمانی که می خواهیم محتویات آن را در لیوان بریزیم به دلیل شرایط قرار گیری بطری و حتی بزرگی آن، به اندازه ی سه لیوان از مایع مورد نظر را دور لیوان می ریزیم اما این اختراع واقعا برای من دوست داشتنی است چرا که می توان آن را روی بطری ها نسب کرد و به راحتی مایعات را پمپاژ نمود:

78204-081711826

اختراع دهم: جدا کننده ی سیم ها

همین حالا هم اگر در کنار تلویزیون و یا کامپیوتر نشسته باشید شاهد تداخل سیم های زیادی هستید که همه مثل مار به هم پیچیده اند و جدا کردن آن ها بسیار سخت است اما با این دستگاه جدا کننده که به کنار میز نصب می شود می توانید این مشکل را حل کنید.

14726-081711521

اختراع یازدهم: کاتر پیتزا

گاهی اوقات جدا کردن قطعات پیتزا بسیار سخت است! شاید یکی از دلایل آن حجیم پختن آن باشد اما این کاتر که پیتزا را به شکل مثلث و منظم کات می کند بسیار عالی است.

50247-081711216

اختراع دوازدهم: صبحانه ساز

شاید تا کنون اسمی از چای ساز و قهوه ساز را شنیده باشید اما صبحانه ساز هم به آن اضافه کنید. صبح هایی که باید سریعا به محل کار بروید آرزوی خوردن یک صبحانه ی کامل و آماده را دارید اما جالب است که صبحانه ساز هم وجود دارد. به عکس زیر نگاه کنید تا جریان این صبحانه ساز را کامل درک کنید

34049-081711617

اختراع سیزدهم: لیوان ساز!

بنظر می آید که این بطری ها چندان نیازی به دسته نداشته باشند اما احتمالا کسی که آن ها را طراحی کرده موجودی بسیار خجسته بوده است! البته اگر به تعداد زیادی از این دسته ها سر سفره استفاده کنیم نیازی نیست تعداد زیادی لیوان را بعد از اتمام ناهار یا شام بشوییم! این شاید تنها مزیت این اختراع باشد.

69571-081711312

اختراع چهاردهم: خمیر دندان دو طرفه

همیشه مقدار زیادی از خمیر دندان هایمان را در گوشه های آن از دست می دهیم چرا که نمی توانیم آن را پمپاژ کنیم اما طراحی خمیر دندان ۲ سره، می تواند این مشکل را حل کند. کافیست ابتدا با یک سر و در اواخر عمرش، با سر دیگر آن کار کنیم و از اسراف هم دوری کنیم. البته این خمیر دندان در اولین مرحله من را به یاد مداد های کلاس اول ابتدایی انداخت که با شیطنت از دوسر آن را می تراشیدیم.

53372-081711713

 

برای دریافت دیگر اخبار جذاب تکنولوژی و علم در ایمیل خود همین حالا در خبرنامه سایت علمولوژی عضو شوید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *