بروز شدن ۷۱ درصدی گجت های اپلی به iOS 9

664x-1

با عرضه آخرین نسخه از سیستم عامل iOS تمامی کاربران این سیستم عامل از این رویکرد بسیار راضی بودند. iOS 9 توانست بسیار زود با استقبال کاربران گجت های اپلی روبرو شود و هم اکنون بیش از ۷۱ درصد از کاربران اپل را به بروز رسانی به این نسخه متقاعد کند. ۷۱ درصد افرادی که از گجت های متنوع اپل مبتنی بر iOS استفاده می کردند، گجت های خود را به نسخه جدید این سیستم عامل بروز رسانی کرده اند تا بتوانند همگام با جدید ترین نسخه iOS بروز باشند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق تر این رویداد بپردازیم و آن را از نگاه آمار و ارقام بیشتر تحلیل کنیم.

سهم نسخه های قدیمی iOS از کاربران اپل

بر طبق آخرین آماری که از داشبورد توسعه دهندگان اپل استور منتشر شده است، هر روز شاهد این هستیم که استفاده کنندگان از iOS 9 افزایش می یابد و در نقطه مقابل با افزایش کاربران iOS 9 شاهد این هستیم که از کاربران دیگر نسخه های این پلتفرم کاسته می شود. iOS 8 در روزهای اخیر افت کاربرانش را محسوس می بیند و کم کم جای خود را به iOS 9 خواهد داد. بر اساس آمار کاربران iOS 9 تا دو هفته پیش تعداد ۷۰ درصد کاربران اپل را پوشش می داد و این رقم برای نسخه قبلی این پلتفرم عدد ۲۲ بود. ولی با گذشت دو هفته تعداد کاربران بیشتری به نسخه جدید iOS مهاجرت کردند تا به نوعی استقبال از این نسخه هنوز ادامه داشته باشد. آیفون‌ها، آیپد‌ها و آیپاد تاچ‌های فعالی که مورد استفاده قرار دارند طبیعتا با عرضه iOS 9 به این نسخه متمایل شده اند و در این تغییر شرکت کرده اند. اما باز هم تعداد زیادی در حدود ۲۹ درصد کاربران اپل دست به این تغییر نزده اند و به نسخه های قبلی iOS وفادارند!

نزدیکی به ایام سال نو و استقبال کمتر

البته هنوز هم کاربرانی وجود دارند که از نسخه های ۷ و یا حتی پایین تر این پلتفرم استفاده می کنند ولی این تعداد بسیار محدود هستند و چیزی بیش از ۸ درصد تعداد کاربران اپل را شامل نمی شوند. با این حال کمپانی اپل تمام تلاش خود را به کار بسته تا کاربران نسخه های قدیمی خود را مجاب به استفاده از نسخه جدید این پلتفرم نماید. ولی طبیعی است که باز هم تعداد کثیری این چالش را قبول نکنند و بخواهند که بدون دردسر از نسخه ای که با آن مانوس شده اند استفاده کنند.

البته رشد iOS 9 تا بدین جا مناسب بوده چرا که تا ماه گذشته تنها ۶۷ درصد کاربران اپل به نسخه جدید روی آورده بودند. اما با نزدیک شدن به پایان سال میلادی جاری این سیستم عامل کمتر مورد توجه قرار گرفته است و بروز رسانی آن با سرعت پایینی در حال انجام است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *