تمریناتی برای شاد بودن

شاید تا کنون با خود فکر کرده باشید که بیشتر اوقات روز را شاد هستید و یا غمگین. این به طرز فکر شما، عادات و رفتار شما و حتی نحوه ی برخورد دیگران با شما و البته نوع جهت گیری تان ربط دارد. البته شادی می تواند سلامتی شما را بیشتر کند و با این به طول عمر بیشتر شما بینجامد. توصیه می کنیم خلق و خوی افراد شاد را به خود بگیرید تا همیشه شاد باشید.

87889654545651432845

کارهای عمده ی افراد شاد به صورت زیر است:

نیازی نیست فرد دائما در حال خندیدن و رقصیدن باشد تا کسی وی را شاد قلمداد کند. همینقدر که از درون احساس رضایت کند وی فردی شاد محسوب می شود. البته نباید درون و برون وی، اعمال و افکارش با هم تفاوت داشته باشد

افراد شاد کسانی هستند که برای عزیزانشان، دوستانشان و خانواده و… ارزش قائلند و برایشان وقت می گذارند. آن ها از ارتباط با بچه ها بسیار لذت می برند. داشته هایشان را قدر دانسته و از آن ها حمایت و مراقبت می کنند. داشته ها شامل امور مادی و معنوی می شود.

سعی می کنند دیگران را هم شاد کنند و مشکلاتشان را برطرف کنند بنابراین همیشه در کمک کردن پیش قدم هستند.

لذت ها و خوشی ها را قدر می دانند و در حفظشان می کوشند. برای حفظ حال خوش خود در حال زندگی می کنند. آن ها اعتقاد دارند که خوشی ها بیشتر از گرفتاری ها در زندگی وجود دارند اما افراد چون تحمل سختی ندارند بیشتر روی ناراحتی ها زوم می کنند. افراد شاد به افزایش شادی خود اعتقاد دارند و این کار را هم می کنند.

713

سه کار بسیار مهم به طور دائمی در زندگی انجام می دهند که موجب استمرار خوشی و سرمستی های آنان می شود:

قدر دانی می کنند

افراد شاد قدر کار دیگران را می دانند و از آنان قدر دانی می کنند. آن ها به صورت همیشگی لیستی از داشته هایشان را می نویسند و از خدای بزرگ بخاطر داشته هایشان تشکر می کنند. همچنین از کارهایی که دیگران برایشان کرده اند نیز می نویسند، تا از افراد تشکر کنند. تشکر می تواند یک هدیه کوچک، یک پیامک محبت آمیز و حتی یک دعای خیر باشد. این کارها می تواند هم روحیه انسان دوستانه خودشان را تقویت کند هم در دیگران شادی ایجاد کند.

در تأیید این مطلب، «رابرت امونز» از دانشگاه کالیفرنیا، دریافت که افرادی که سلامتی خود را حفظ می‌کنند و احساس شادی زیادی می‌کنند معمولا قدردان چیزهایی هستند که در زندگی دارند. این افراد حتی هنگام بیماری نیز راحت‌تر با درد کنار می‌آیند و بهبودی سریع‌تری دارند. البته در احادیث معصومین علیهم السلام نیز به کرات می خوانیم که خوش رویی، روزی را زیاد می کند که روزی صرفا پول نیست و این می تواند شامل حال خوب نیز باشد.

نوع‌دوستی یا مهربانی:

افراد شاد و خوش روان، هم نوعان خود را دوست دارند. مهربانی پیشه ی آن هاست و زندگی را در خم و پیچ سختی ها نمی بینند. آنها حتی از زندگی نیز بسیار سپاس گزارند. در تمرین نوع دوستی، افراد می اموزند که چگونه به دیگران کمک کنند. افراد شاد به بیماران بیمارستان، بچه های پرورشگاه و حتی آسایشگاه سالمندان سر می زنند و سعی می کنند افراد اینچنینی را شاد کنند. به طور کلی هر جا احساس کنند هم نوعشان در آزار و اذیت است به سمت آن ها می روند تا بار مثبتی منقل کنند.

لازم نیست نوع دوستی شما صرفا برای آشنایان باشد، می توانید از غریبه ها نیز در این راه بهره ببرید هر چند بهتر است که به آشنایان سریع تر و بهتر سرویس دهی کنید

529

ترویج خوش‌بینی:

به افراد شاد، یا کسانی که می خواهند شاد زندگی کنند، توصیه می شود که در دفترچه ای بهترین حالت و بهترین شرایط از زندگی خود را رسم کنند و در مورد جزییات آن بنویسند. مثلا بنویسند که در آینده می خواهند چه فاکتورهایی داشته باشند. در فنگشویی خواسته می شود که مجردها با رنگ قرمز در مورد همسر آینده ی خود بنویسد. این کار می تواند در یافتن همسرش موثر باشد. به این کار ساختن عروسک همسر یا ماکت زندگی گفته می شود که البته شما نباید عروسک درست کنید بلکه همینقدر کافیست که در مورد چیزی که می خواهید بنویسید اما باید به طور کاملا واضح بنویسید.

طبق گزارشات کسانی که سه ماه این کار را انجام داده اند احساس غنای روحی بیشتری داشته اند. شما هم می توانید درست از همین الان، این رفتارها را شروع کنید و به فردی شاد تبدیل شوید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *