تنها در ۷ روز بدنی عاری از قند داشته باشیم

5781925b095a63a86df54863f9b92cb4_XL

اگر شما نیز از آن دست افرادی هستید که چربی شکمی دارید و یا اضافه وزن آزارتان می دهد و دوست دارید از شر آن خلاص شوید، اگر همیشه عاشق خوردن شیرینی های رنگارنگ هستید، اگر تلاش بسیاری کرده اید با رژیم گرفتن از وزن خود بکاهید و لاغر شوید ولی تابحال انجام آن میسر نشده است، اگر دیابت دارید و خیلی اگر های دیگر که پاسخ همگی آن ها در مورد شما مثبت است، پس وقت آن رسیده است که در اندیشه دور کردن قند از بدن خود باشید. این مقاله را از دست ندهید چرا که در این جا روش هایی را فرا خواهید گرفت که موفق به انجام چنین کاری شوید. با ما همراه باشید.

۱. تصمیم به انجام این سم‌ زدایی بگیرید

مهم ترین گام برای انجام این عمل این است که خودتان تصمیم به انجام این کار بگیرید و در تصمیم خود مصمم باشید. بدانید که دیگر وقت این کار فرا رسیده و شما مجبور به این کار هستید و با خود زمزمه کنید: “دیگر وقت این کار فرا رسیده است.” شما هم اکنون اولین گام را برداشتید.

۲. از همین لحظه دیگر مواد قندی مصرف نکنید

مرحله بعدی انجام این تصمیم است. شما باید از هرگونه قند و شیرینی های مختلف پرهیز کنید و به هیچ وجه به سمت آن ها نروید. حتی شیرین کننده های مصنوعی را باید از لیست مواد خوراکی خود حذف کنید. این مواد دقیقا اشتهای شما را برای مصرف قند ها و شیرینی ها افزایش می دهند و سبب می شوند که چربی در بدن شما ذخیره شود. به محض این که تصمیم خود را گرفتید از مصرف کلیه غذاهایی که دارای روغن‌ هیدروژنه یا چربی‌های ترانس یا مونوسدیم گلوتامات (MSG) هستند خودداری کنید تا دومین گام را پشت سر بگذارید.

۳. آب، قهوه و چای بنوشید

از نوشیدن آب میوه صنعتی خودداری کنید ولی مصرف آب میوه های طبیعی و سبزیجات به اندازه کافی و مناسب اشکالی ندارد. به عبارت دیگر از مصرف کالری نوشیدنی پرهیز کنید. مضرترین نوشیدنی برای شما نوشابه و انواع نوشیدنی های ورزشی است که حاوی مقادیر فراوان کالری است.

۴. مقداری پروتئین به رژیم غذاییتان اضافه کنید

برای این که بدن شما بتواند انرژی مورد نیازش را به دست بیاورد به برنامه مصرفی خود مقدار معینی پروتئین مخصوصا در نوبت صبحانه بیفزایید. این مقدار پروتئین انرژی حاصل از کالری مصرفی خود را که از برنامه غذاییتان حذف شده تامین می کند. پس از افزودن پروتئین مقدار قند خون و انسولین شما تنظیم می شود و اشتهای شما نسبت به مصرف غذاهای شیرین کاهش خواهد یافت.

۵. کربوهیدرات و قند مناسب را مصرف کنید

بر اساس باور عامیانه، در رژیم غذایی کم قند توصیه می شود که از قند ها به طور کامل دوری کرد در صورتی که کربوهیدراتی وجود دارد که برای این رژیم غذایی به هیچ وجه مضر نخواهد بود و مصرف آن دارای محدودیتی نمی باشد. سبزیجات کربوهیدرات مدنظر ماست. اما گروهی از سبزیجات که حاوی نشاسته هستند همچنان باید قرنطینه شوند. سیب زمینی، کدو مسما و چغندر از جمله سبزیجات نشاسته ای هستند. برای مدت ۷ روز از این سبزیجات استفاده نکنید و بعد از آن خواهید توانست دوباره به استفاده از این سبزیجات بپردازید.

۶. مقداری چربی استفاده کنید

نقش اصلی در چاق شدن بدن را چربی ها بر عهده ندارند بلکه قند ها تاثیرات به شدت بیشتری در چاق شدن انسان دارند. متعجب شدید؟ شاید در نگاه اول عجیب به نظر می رسد اما واقعا چنین است. چربی ‌ها به شما احساس سیری القا می ‌کنند و قند خون شما را متعادل نگاه می‌دارند. بدن شما برای انرژی دهی به سلول‌ هایتان و دریافت مقادیر بالای انرژی، نیازمند چربی ‌ها است.

۷. برای سخت‌ترین مرحله آماده شوید

مشکل ترین مرحله ای که با آن روبرو می شوید، حالات اضطراری کاهش قند خون هستند. برای مقابله با چنین حالتی باید همیشه آماده باشید. پس لازم است یک بسته‌ی مقابله با حالت اشتهای اضطراری قند مهیا کنید و همیشه آن را همراه خود داشته باشید. این بسته می تواند حاوی مقداری از مواد پروتئینی، میوه‌جات و مقداری اندکی چربی باشد.

۸. استرس و تنش‌های خود را تحت کنترل درآورید

در این مرحله شما دوباره به مصرف قند ها ترغیب می شوید. استرس و تنش شما را احاطه خواهد کرد پس برای گذر از این مرحله لازم است آرامش را به خودتان بازگردانید. تمرین های ورزشی، نفس عمیق و حتی یوگا می تواند در این امر به شما کمک کند. با انجام این کارها خود را به آرامش برسانید.

۹. از وقت خواب خود کم نکنید

هنگامی که به اندازه کافی نخوابید، بدن نیاز به موادی دارد تا فرد را سرحال و قبراق نگه دارد. این مواد قند ها و کربوهیدرات ها هستند. در تحقیقی به صورت واضح مشخص شده است که دانشجویانی که به جای ۸ ساعت خوابیدن در روز تنها ۶ ساعت می خوابند، بدن آن ها شروع به تولید هورمون های گرسنگی می کند و از طرف مقابل هورمون هایی که وظیفه سرکوب اشتها را دارند به صورت وسیع کاهش خواهند یافت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *