حقیقت یا شوخی تلخ؛ انسان بر روی ماه

سال هاست که افراد بسیاری با ارئه ی مدارکی خاص این ایده را مطرح کرده اند که انسان ها هرگز به ماه نرفته اند، این نوع از تئوری توطئه امروزه طرفدارن بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد و بسیاری از مردم انرا پذیرفته اند و با توجه به سکوت همیشگی ناسا و گاها تمسخر این افراد نتیجه گیری در این مورد بسیار سخت است، اپولو ۱۱ همان ماموریتی بود که ارمسترانگ توانست به عنوان اولین انسان بر مان قدم بگذارد، اما ایا این امکان وجود دارد که این پروژه تنها عملی برای شکست تبلیغاتی شوروی در ان سال ها باشد؟!

در اینجا ۱۰ مدرک اصلی در مورد نرفتن انسان به ماه بررسی میشود:

۱- تصویر زیر که در اپولو ۱۵گرفته شده است به وضوح یک ناحیه از سطح ماه را نشان میدهد با این حال ناسا همواره تاکید داشته است که این تصویر مربوط به دوناحیه ی مختلف از سطح ماه است اما چیزی که عجیب است این است که تقریبا تمام ماموریت های اپولو که بر سطح ماه فرود امدند در این ناحیه بوده اند! به شکلی که اگر دقت شود میتوان به این نتیجه رسید که زمینه توسط انسان به هم خورده است تا یک شکل به نظر نرسد.

۲- علامت کج: تمام دوربین های استفاده شده در سری ماموریت های اپولو نوعی خاص بودند که دارای نمادی به اضافه مانند در ستون هایی موازی بودند تا فضانوردان بتوانند مسافت و ارتفاع را تشخیص دهند، این علامت ها به طوری کاملا موازی و یک و شکل و اندازه هستند اما در یکی از تصاویر اپولو به وضوح یکی از انها کج شده است که نشان از دستکاری  عمدی عکس است.

۳- سنگ “C”: معروف ترین تصویر در مورد دروغ بودن سفر انسان ها به ماه مربوط به سنگی است که روی ان حرف سی انگلیسی وجود دارد! این تصویر سال هاست بحث های بسیار زیادی را به همراه داشته است چراکه این عکس در هیچ ویدئویی وجود ندارد و دو نسخه دارد که در یکی از انها C وجود دارد و در دیگری نه، ناسا ناشر این عکس را به علت دستکاری این عکس و اضافه کردن این حرف مقصر میداند.

۴- نبود ستاره: یکی از عجیب ترین نکات این ویدئوها که انرا به موارد دیگری مربوط کرد تاریکی مطلق اسمان در تمام ویدئوهای موجود است، ناسا هرگز در این مورد توضیحی ارائه نداد و با وجود اینکه بعضی از این تصاویر بسیار باکیفیت هستند همچنان خبری از ستارگان نیست.

۵-احتمال وجود کابل: برای اثبات اینکه انسانها هرگز به ماه نرفته اند ویدئوهای موجود یکی از قوی ترین مدارک هستند، در این رابطه طرفدارن این تئوری با بررسی این ویدئوها عنوان کرده اند که اگر سرعت حرکت فضانوردان را به ۲٫۵X برسانید به نظر میرسد که انها در جاذبه ی زمین و توسط تعدادی کابل در حال حرکت هستند.

۶- جسم ناشناس: پس از اپولو ۱۱ امریکا موفق شد در اپولو ۱۲ نیز سه نفر دیگر به نام های  پیت کانرد، ریچارد گوردن و آلن بین را نیز به ماه بفرستد، در یکی از عکس های منتشر شده از این ماموریت جسمی عجیب و حدودا نامشخص در کلاه الن بین مشخص است که بسیاری انرا یک نورافکن سینمایی میدانند! ناسا در این رابطه کیفیت کم دوربین و گرد و غبار را مقصر دانست.

۷- کمربند ون اَلن: در اطرف ماه کمربندی از مواد رادیواکتیو به نام ون الن وجود دارد، این کمربند مقدار بسیار زیادی مواد رادیواکتیو در خود دارد که باعث شد طرفداران تئوری توطئه این ایده را مطرح کنند که به علت وجود مقادیر زیاد الومینیوم در بنده ی اپولو این وسیله قبل از رسیدن به ماه باید منفجر میشده، ناسا در پاسخ به این سوال علت انرا حضور تنها ۵۰ ثانیه ای مدارگرد در این کمربند اعلام کرد. (ناسا در سال ۱۹۸۵ در ازمایشی اثبات کرد که این عمل به درستی قابل اجراست).

۸- نورهای چندگانه: ماه نیز مانند زمین تنها یک منبع نور ثابت و قوی دارد، خورشید، با این فرض طبیعی است که تمام سایه های سطح ماه به شکل موازی و در خلاف جهت قرارگیری خورشید باشند با این حال در ویدئو های موجود در مواردی به وضوح چندین سایه با جهت های مختلف دیده میشود.ناسا علت این اتفاق را پستی بلندی های ماه و افتادن سایه های انها بر روی دوربین وهمین طور وجود یک نورافکن قوی بر روی مدار گرد اعلام کرد.

۹- عدم وجود دهانه ی آتش: یکی از مهم ترین دلایل تئوری پردازان نبودن هرگونه دهانه ی اتش در محل فرود مدارگرد عقاب است، در تمام تصاویر و ویدئو های موجود هیچ نشانی دال بر محل اتش حاصل از فرود این مدارگرد وجود ندارد، البته این مسئله عموما در سیارات دیگر رخ میدهد چراکه سطح ماه بسیار محکم است و به علت جاذبه ی کمتر و این سطح سنگی اتش حاصل به احتمال زیاد تاثیر خاصی بر سطح نخواهد داشت، هرچند نبود هرگونه نشانه ای نیز کمی عجیب است.

۱۰- پرچم لرزان: در تاریخ ۲۰ ژوئن ۱۹۶۹ زمانی که تمام تلویزیون های دنیا در حال نمایش برافراشته شدن پرچم امریکا بر ماه بودند چیزی بسیار خاص دیده میشد، پرچم دارای لرزش هایی بسیار  خفیف بود و همین طور دارای چروک های زیادی نیز بود، نکته اینجاست که در ماه اتمسفری وجود ندارد تا بادی حاصل شود و همین طور دلیل خاصی برای چروک وجود ندارد، ناسا دلایل بسیار زیادی در توضیح این موارد مطرح کرده است، برای مثال درمورد موج های حاصل این توضیح داده شد که پرچم در تیوبی بسیار کوچک از الومینیو قرار داشته که باعث به هم خوردن شکل ان شده، چراکه ارمسترانگ و آلدرین پرچم را بدون اینکه ابتدا انرا باز کندد برافراشته کردند، با این حال توضیحات داده شده هرگز این افراد را راضی نکرد.


تئوری دیگری نیز البته درمورد این اشکالات وجود دارد، بر اساس این تئوری انسان ها به ماه رفته اند اما برای تحقیق برروی تمدنی کهن که روی ان قرار داشته و امروزه ساکنان ان رفته اند! تصاویر بسیار زیادی نیز در این باره وجود داره که در سایت قرار داده شده اند، برای مثال یکی از مهم ترین مدارک موجود این است که  نبودن ستاره در سطح ماه به علت وجود ساختمان ها و اجسام بسیار بلندی است که در انجا قرار دارد و ناسا مجبور شده است تمام انها را سیاه کند!

(تصویری که در ان به نظر میرسد پشت مدارگرد لونار در ماه اجسام و ساختمان هایی بسیار بزرگ قرار دارد، نسخه اصلی این عکس دارای زمینه ای کاملا سیاه است).

با تمام این بحث ها و مدارک همچنان هیچ اثباتی مبنی بر درست بودن انها وجود ندارد چراکه امروزه به راحتی و با تلسکوپ و انواع وسائل دیگری میتوان مدارک حضور انسان بر ماه را دید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *