دانستنی هایی در رابطه با USB C

اولین بار یو اس بی نوع سی در مک بوک مورد استفاده قرار گرفت. چنان با استقبال شدید مواجه شد که تبدیل به یک استاندارد شد،تا جایی که اکنون تقریباً همه ی اسمارت فون ها برای شارژ یا پورت خروجی از آن استفاده می کنند.

در تصویر زیر می توانید روند تکاملی یو اس بی ها را از نوع A تا C مشاهده کنید. اگر شما هم دائما در حال خرید گجت هایی بوده اید که به یو اس بی مرتبط بوده اند به احتمال زیاد از هر سه مورد استفاده کرده اید. برای نمونه، در اطراف من از نمونه نوع A در موس، نوع B در هاب USB  و نوع C نیز در شارژر موبایل و… استفاده می شود.

USB-type-C3

با پیشرفت روز افزون در ساخت دوربین ها و بالا رفتن حجم فایل ها، نیاز شدیدی به پورت های انتقال داده با سرعت بالا وجود دارد که خانواده ی USB تا حدی آن را پوشش داده است.

حال سه عامل پیشرفت یو اس بی نوع C را مورد بررسی قرار می دهیم:

نصب راحت:

یک نکته جالب در مورد یو اس بی نوع سی راحتر نصب شدن آن است .

نصب برعکس در یواس بی های نوع A وB ، موجب آسیب و صدمه به این نوع یو اس بی ها می شد اما در حال حاضر با تولید یو اس بی نوع C دیگر نگران سوختن ویا شکستن آن نیستیم زیرا امکان نصب برعکس آن وجود ندارد، این نوع USB همیشه به درستی به پورت ورودی متصل می شود و هیچ اتصال ناقصی در آن وجود ندارد.

 screen_shot_2014-11-27_at_9.52.41_am_full

قابلیت انتقال داده با سرعت چشمگیر:

یو اس بی نوع سی داده ها را با سرعت ۱۰ گیگا بایت انتقال می دهد و همچنین انرژی الکتریکی با جریان بیشتری در این یو اس بی انتقال داده می شود که می تواند ۲۰ ولت با جریان ۵ آمپر را از خود عبور دهد،این نوع یو اس بی نسبت به یو اس بی های نوع A و B حدود ۵ برابر پیشرفت داشته که خیره کننده است.

ورود به گجت های مختلف:

هر گوشی جدیدی که ساخته می شود از این پورت USB بی بهره نیست ،اما در مورد تلویزیون و گجت های دیگر باید گفت که این نوع یو اس بی هنوز مورد استقبال واقع نشده است امّا طبق پیش بینی های صورت گرفته ، در حال ورود به این حوزه نیز است.

Type-C-3D-View-1013-2014-Alan

همانطور که مشاهده کردید هر روز این تکنولوژی در حال پیشرفت است تا جایی که بتواند تمام کاربران ناراضی را راضی کند. برای اطلاع از سایر نکات آموزشی و اطلاعات پیرامون گجت ها و سخت افزارها توصیه می کنیم آدرس ایمیل خود را در خبر نامه سایت ثبت کنید و منتظر مطالب آموزشی و علمی و تکنولوژی علمولوژی باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *