دومین دامنه اینترنتی فوق العاده گران دنیا ایرانی است

اگر بخواهید امروزه یک دامین خریداری کنید می توانید حداکثر با پرداخت ۴۵۰۰ تومان یک دامین خریداری کنید. البته فراموش نکنید که دامنه هایی هم هم اکنون روی نت قرار دارند که ارزش آن ها به صدها هزار دلار می رسد. به عنوان مثال به این پیام توجه کنید:

93-11-92
PersianRugs.com – The world’s second most popular Iranian domain name!

PersianRugs.com یکی از دامنه های قدرتمند است که در سال ۱۹۹۵ ثبت شده است و هم اکنون با قیمتی بیش از پانصدهزار دلار ارزیابی شده است. از میان دامین های ایرانی در رده ی اول دامنه ی Iran.com و در نهایت دامنه ی PersianRugs.com با ارزش ترین دامنه هاست.

علاوه بر این دامنه ها مشاهده شده که افراد خاصی که البته انگشت شمارند از روی داشتن دامنه های با ارزش پولدار شده اند. به عنوان مثال به ۴ فرد زیر می توان اشاره کرد.
*Rick Latona 

این فرد دارای دامنه ی iran,com و چند دامنه ی معتبر دیگر است که البته دامنه ی ایران و سایر دامنه های متعلق به کشورها را در سال ۲۰۰۷ ثبت کرده است. زمانی که وی دامنه ی ایران را ثبت کرد، مبلغ ۴۰۰ هزار دلار برای آن پرداخت کرد که البته هم اکنون ارزش این دامنه ۱ میلیون دلار است.
*Kevin Ham

دامنه ی .cm متعلق به این فرد می باشد. از امتیازات ویژه ی این فرد این است که دامنه هایی را ثبت کرده که دارای غلط املایی عمدی است.
*Frank Schilling

وی در سال ۲۰۰۲  دامنه هایی را در میان استقبال کم مردم از خرید دامنه خریداری کرد. او تقریبا رکورد دار تعداد دامنه هاست. وی تا کنون ۳۲۰ هزار دامنه ثبت کرده است. علاوه بر این وی مدیریت Uniregistry که مرکز ثبت بعضی از دامین های جدید gTLD  است را بر عهده دارد.
*Rick Schwartz

لقب سلطان دامین ها به این فرد داده شده است چرا که دارای هزاران دامنه است که توانسته برخی از آن ها را به قیمت های باورنکردنی به فروش برساند. برای نمونه دامنه ی candy.com را به میزان سه میلیون دلار به فروش رسانده است.

 

البته با خواندن این مقاله شاید با خود فکر کنید که شما هم به خرید دامنه بپردازید و بعد از مدتی آن ها را با قیمت بالاتری به فروش برسانید! لازم است که شما را به مقاله ای با این عنوان ارجاع دهیم تا از حقیقت خرید و فروش دامنه در ایران با خبر شوید.

چندی پیش مقاله ای با عنوان ” خرید و فروش دامنه ، آری یا نه ” در وب سایت ادمین یار منتشر شد که خوب است از تجربه ی یکی از ادمین ها در آن با خبر شوید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *