روش بهینه کردن رنگ در وب سایت برای بیماران کور رنگی

همانطور که می دانید از جمعیت یازده میلیونی آنلاین ایران در صدی هم دچار مشکل کور رنگی هستند که نمی توانند رنگ ها را به درستی مشاهده کنند. اگر این افراد از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنند. می توانند به راحتی با استفاده از افزونه ای به نام Color Enhancer رنگ ها را تنظیم کنند و بعد از آن نیز رنگ ها را به درستی مشاهده کنند.

Color Enhancer

افزونه Color Enhancer دارای پیشنهادات رنگی است، زمانی که فرد برنامه را نصب می کند می تواند به راحتی رنگ ها و ستاره های پیشنهادی را مد نظر قرار دهد. چند سطر رنگ به فرد نمایش داده می شود. فرد باید سطری را انتخاب کند که میزان رنگ کمتری در ستاره هایش مشاهده می کند. بدین صورت با کم و زیاد کردن خطوط ریلی نیز می توان در بهبود کیفیت تصاویر دخیل شد.

بعد از این مرورگر گوگل کروم به راحتی تصاویر را تنظیم کرده تا فرد مورد نظر بتواند به راحتی با تصاویر ارتباط برقرار کند.

همانطور که مشاهده می کنید، بعد از نصب این افزونه ( از لینک زیر ) یک آیکون مرتبط با افزونه در سمت راست نوار آدرس قرار می گیرد که اگر روی ان کلیک کنید می توانید باکس تنظیم رنگ را به راحتی مشاهده نمایید.

بعد از اینکه سطر مورد نظر را مشخص کردید در گام دوم ( در شکل step 2 ) تنظیم کننده ریلی را به حدی تغییر دهید که ستاره های مورد نظر در آستانه ی محو شدن باشند. اگر به هر دلیلی در این باره اشتباه کردید می توانید از گزینه ی reset استفاده کرده و مجدد تنظیمات را اضافه کنید

برای افزودن افزونه Color Enhancer به مرورگر گوگل کروم کلیک کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *