روش ساختن دسته بندی موضوعات در Collections گوگل پلاس

مدت ها بود که گوگل سرویس گوگل پلاس خود را به روز رسانی نکرده بود و این در حالی بود که فیس بوک دائما در حال تغییر آیتم های شبکه معروف خود بود. با این حال ناگهان گوگل با انتشار یک ویژگی بر روی گوگل پلاس تصمیم گرفت کاربری این شبکه را برای افرادی که به این شبکه وفادارند و فعالیت های زیادی در آن دارند، مفید تر کند. بنابراین اقدام به انتشار ویژگی Collections در پلاس نمود. از این ویژگی می توان در طبقه بندی های خاص و… استفاده کرد.

در واقع ویژگی Collections می تواند صفحه پلاس شما را به یک شبه سایت تبدیل کند چرا که می توانید با استفاده از این بخش، زیر مجموعه هایی برای صفحه شخصی خود درست کنید و پست هایتان را در طبقات تعریف شده توسط خودتان مدیریت کنید.

برای شروع کار با این بخش به بخش منوهای پلاس خود بروید و از آن جا گزینه Collections را انتخاب کنید

5-4-2015-11-06-13-PM

بعد از فشردن این دکمه صفحه ای مطابق زیر باز خواهد شد که امکان می دهد طبقه ها را ایجاد کنید. برای ایجاد طبقات از گزینه سمت چپ استفاده کنید:

5-4-2015-11-55-23-PM

بعد از این به شما فرصتی داده می شود تا دسته ی مورد نظر خود را وارد کنید:

5-4-2015-11-49-45-PM

این طبقه بندی دارای یک حریم خصوصی نیز می باشد که می توانید آن را تغییر دهید. میزان محدودیت مشاهده ی هر طبقه را مشخص کنید، و بعد گزینه ی ایجاد یا create را بزنید. اگر حریم خصوصی را به درستی انتخاب نکنید، بعد از ایجاد کالکشن هرگز نمی توانید آن را تغییر دهید. البته این محدودیت ممکن است در به روز رسانی های بعدی مورد بررسی و تصحیح قرار بگیرد. به هر حال در وهله ی اول از ساخت دسته بندی حواستان را جمع کنید

از بخش Collections می توان برای طبقه بندی موضوعات شخصی و یا موضوعاتی که برای بازدید کنندگان سایت ها مهم است استفاده کرد تا موجبات سر در گمی افراد را فراهم نکنیم.

برای دست یابی به سایر آموزش های مفید در دنیای وب و تکنولوژی و علم، می توانید آدرس پست الکترونیکی خود را در خبرنامه علمولوژی ثبت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *