سفر های فضایی با بالن های هلیوم از سال ۲۰۱۶ شروع می شوند

علاقمندان به گردش های فضایی عموما فکر می کنند که می توانند به وسیله ی موشک به دیدار این منطقه از هستی بروند اما خوشبختانه می توان با استفاده از بالن هایی که می توانند تا این منطقه از فضا پرواز کنند این گردش های کوتاه اما جذاب را طرح ریزی کرد.

طرح ریزی اولیه ی این موضوع توسط یک شرکت اسپانیایی صورت گرفته است. این شرکت تصمیم دارد امکانی فراهم کند که گردشگرهای علاقمند با فضا تنها با ۱۲۴ هزار دلار با استفاده از این مدل های فضا گرد بالنی فضا را مشاهده کنند.

1647-042518168

شرکت  Zero2infinityمیخواهد کپسول های تحت فشاری را با استفاده از بالن های هلیوم به فضا بفرستد و گردشگران فضایی را در حالت معلق نگه دارد. بالن هایی که پر از گاز هلیوم هستند در واقع در سال ۱۹۳۰ زاده شدند. انسان ها در همین ایام توانستند تا نزدیکی لایه ی استراتسفر پرواز کنند. توجه به این نکته که یک بالن می تواند مدت زمان زیاد تری را در فضا بماند، موجب شد که بالن های هلیومی برای سفر به این منطقه در نظر گرفته شود.

20970-042518264

بالن های عادی که تا کنون مطمئنا در ذهن شما بوده است تنها می توانند در فاصله ی ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری از سطح زمین پرواز کنند و تنها ۳۶ کیلومتر در ساعت می توانند از زمین دور شوند. اما برای رسیدن به این منطقه از فضا باید با سرعت سه برابری یعنی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کنید بنابراین بالن های جدید با این دیدگاه ها طراحی شده اند. در چنین صورتی است که شما از حالت واقعی خود خارج شده و به عرصه ی بی وزنی وارد می شوید. در این پرواز خط آبی رنگ و زیبایی از جو زمین را مشاهده خواهید نمود. این صحنه برای کمتر کسی رخ می دهد.

37169-042518862

مسافران این بالن می توانند ببینند که زمین در فضایی سیاه قرار دارد و همچنین در انحنای زمین طلوع خورشید را ببینند. کپسول کاملا پلمپ می باشد و دارای فشار مورد نیاز برای بقای انسان را کنترل می کند.

برای پرواز توسط این بالن ها نیازی نیست که حتما از منطقه ی خاصی پرواز صورت بگیرد در واقع هر نقطه از سطح زمین که دارای آب و هوای مناسبی باشد می تواند محل پرواز این بالن های خوش سرعت و خوش مقصد باشد. بالن ها هیچ گونه سرعتی مثل موشک ها ندارند و به آرامی فضا را طی می کنند بنابراین طی ۱٫۵ تا ۲ ساعت می توانند شما را به فضا ببرند. وقتی که بالن شما را به لبه ی جو برد شما می توانید به مدت ۲ ساعت در این منطقه ساکن شوید.

56492-042518958

از امکانات مناسب این بالن ها می توان به توالت و رستوران هایی اشاره کرد که امکان صرف غذا را هم بر روی میزهای شیک فراهم کرده است.

بالن ها توانایی حمل ۶ مسافر و دو خدمه را دارند. هر چند پرواز توسط بالن دو ساعت طول می کشد اما فرود تنها ۱ ساعت به طول می انجامد. مسافرین و خدمه ها باید لباس های مخصوصی بپوشند چون تحت فشار هستند. مسافرین باید با پزشک مشورت کنند و در صورتی که جواز پرواز داشته باشند نسبت به پرواز اقدام کنند.

این پرواز ها از سال ۲۰۱۶ شروع می شوند. این شرکت تا کنون هزاران نفر را برای این پرواز رویایی ثبت نام کرده است.

56492-042518958

البته چون این پدیده رخدادی نو است، چالش هایی نیز پیش رو دارد که به مرور حل خواهد شد. یکی از این مشکلات، در واقع کم بودن تعداد مسافرینی است که در هر مرحله به پرواز در می آیند.

امید که این پروازها به زودی از ایران نیز صورت بگیرند تا علاقمندان بتوانند به آرزوی سفرهای رویایی فرا زمینی خود نیز جامه ی عمل بپوشانند.

آیا شما هم نمی خواهید از همین حالا برای چنین سفر هیجان انگیزی برنامه ریزی داشته باشید؟ اگر آماده ی دریافت خبرهای بیشتری در این زمینه هستید می توانید ایمیل خود را در خبرنامه سایت علمولوژی ثبت کنید تا ما شما را از خبرهای احتمالی آینده در این باره و زمینه های مشابه با خبر کنیم.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *