سلطه بی چون و چرای اندروید بر بازار گوشی‌های هوشمند تا پایان سال ۲۰۱۵

best-android-phones

خبری که طی چند روز گذشته توسط تمامی رسانه ها منتشر شد این بود که موسسه تحقیقاتی IDC طی پیش‌بینی خود بیان داشته است که رشد فروش گوشی‌های هوشمند تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی تک رقمی خواهد شد. این اتفاق برای اولین بار در سال های اخیر خواهد افتاد. عددی که برای این اتفاق پیش بینی شده است رشد ۹.۸ درصدی بوده است. اما عجیب ترین خبری که به تازگی به گوش می خورد، پیش بینی جدید این موسسه است. این موسسه در این اظهار نظر خود گفته است که تا پایان سال ۲۰۱۵ بزرگترین سهم بازار گوشی های هوشمند در اختیار سیستم عامل اندروید مایکروسافت خواهد بود و این مقدار به بزرگی عدد ۸۱.۲ درصد می باشد!

این موسسه پیش بینی خود را مبتنی بر تحقیقات دقیقی انجام داده است و عملکرد هر یک از غول های سیستم عامل دنیا را به دقت زیر نظر داشته است و بررسی نموده است. این پیش بینی بیان می کند که فروش سیستم عامل اندروید طی سال ۲۰۱۵ میلادی به عدد شگفت انگیز ۱.۱۶ میلیارد دستگاه خواهد رسید. این عدد به معنی جهش بزرگ اندروید نسبت به سال گذشته است و حاکی از رشد ۹.۵ درصدی در قیاس با سال ۲۰۱۴ میلادی می باشد.

سهم برند های دیگر در بازار

اما جا دارد در همین جا به بررسی دیگر نام های بزرگ این صنعت نیز بپردازیم. اولین نامی که به ذهن خطور می کند، نام پرآوازه اپل می باشد. این شرکت در سال ۲۰۱۵ در حدود ۲۲۶ میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانید که سهمی ۱.۸ درصدی از این بازار را شامل می شود. با این وجود فروش این شرکت نسبت به سال گذشته ۱۷.۳ درصد رشد داشته که رقم قابل توجهی است. ولی این رقابت مطمئنا با وجود اندروید سخت تر خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که آیا این روند رو به رشد حفظ خواهد شد؟

اما در نقطه مقابل ویندوز فون امسال را بدتر از سال گذشته به پایان خواهد رساند و کاهشی ۱۰.۲ درصدی را تجربه خواهد کرد. در سال ۲۰۱۵ تعداد ۳۱.۳ میلیون دستگاه ویندوز فون به فروش رفته است و این تنها ۲.۲ درصد بازار را شامل می شود. به همین علت مایکروسافت باید خطر را حس کند و چاره ای برای آن بیابد.

پیش بینی آینده

ولی این موسسه به همین جا بسنده نکرده است و با محاسباتی پیش بینی کرده که طی چهار سال آینده یعنی تا سال ۲۰۱۹ میلادی اندروید به طور میانگین در حدود ۷.۷ درصد رشد خواهد داشت و می تواند در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱.۵۴ میلیارد دستگاه گوشی اندرویدی در بازار به فروش رساند که این مقدار چیزی در حدود ۸۲.۶ درصد سهم بازار خواهد بود.

فروش بیش از ۱.۸۶ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۹ پیش بینی این شرکت می باشد. البته باید به این نکته توجه داشت که این ها تنها پیش بینی هستند و کوچک ترین اتفاقاتی می تواند این اعداد را تغییر دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *