علت علمی علاقه به آواز خواندن در حمام

شاید بارها برای شما هم پیش آمده باشد که با رفتن به حمام شروع به آواز خواندن می کنید و خانواده مدت ها ناچارند صدای شما را تحمل کنند. اگر صدای زیبایی داشته باشید که شانس آورده اند در غیر اینصورت …

hhs1905

به هر حال دانشمندان با تحقیقاتی علمی توانسته اند تشخیص دهند که چرا یک عده از افراد در حمام آواز می خوانند.

هر فردی می تواند اعتراف کند حد اقل یکی دوبار ترانه مورد علاقه شان را زیر دوش خوانده اند.

یکی از محققان در این باره می گوید که ما حتی اگر به پول هم دست پیدا کنیم محال است از خوشحالی جلوی جمع آواز بخوانیم اما اینکه در حمام به راحتی آواز می خوانیم علت خاصی باید داشته باشد.

طی این تخقیقات ابتدا احساس راحتی فرد، دلیل آن و تمایل فرد به اواز خواندن را تشخیص داده اند. از جهتی این حمام است که می تواند یک مدت زمان کوتاه را به فرد اختصاص دهد که کاملا با خود تنها باشد بنابراین این می تواند احساس راحتی به وی ببخشد. از سویی، شما در حمام در یک محیط راحت و امن و گرم هستید که به راحتی شما بیشتر می افزاید. وقتی احساس راحتی کنید استرس ها از شما دور شده و مغز تولید دوپامین کرده که موجب بروز خلاقیت می شود.
در چنین حالتی آواز خواندن حال فرد را بهتر می کند. روال آواز خواندن به گونه ای است که فرد می تواند اکسیژن بیشتری را وارد گردش خون خود کند که این هم از جهتی نوعی مدیتیشن به حساب می آید. یکی دیگر از این ویژگی ها این است که فرد هنگام خواندن آواز مناسب و گاها شاد به مشکلات خود فکر نمی کند.

محتمل ترین نکته در مورد آواز خواندن در حمام این است که صدا انعکاس پیدا می کند و سیستم صوتی بهتری بوجود می آید. علت انعکاس ها این است که کاشی ها صدا ار جذب نکرده و آن را سریعا منعکس می کنند. همچنین فضای حمام کوچک است و باعث می شود که تن صدا تغییر پیدا کند و بم تر شود.

به طور کلی جملات بالا بدین معنی است که صدای شما بهتر از حالت واقعی به نظر می رسد که این موجب اعتماد بنفس می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *