معرفی گوشی Xperia E4

جدیدترین محصول از تلفن های سریe سونی است که با نسل قبل خود متفاوت می باشد.نمایشگر این تلفن ۵ اینچی است وبا باتری بسیار قدرتمند و قیمت مناسب در بازار به فروش می رسد.

سونی از دسته شرکت هایی است که علاوه بر ساخت تلفن های رده بالا،به تلفن های میان رده c و رده پایین سری e پرداخته که طرفداران خاص خود را به همراه دارد.

Sony-Xperia-E4-3

اکسپریا ۴e جدیدترین مدل سریe است که از نظر طراحی ظاهری واندازه با نسل قبلی خود تفاوت دارد.قیمت مناسب، عمر باتری و نمایشگر ۵ اینچی این گوشی جزء نقاط قوت آن، دوربین ضعیف و کیفیت ساخت نه چندان خوب اکسپریا ۴e از جمله نقاط ضعف این تلفن هوشمند به شمار می رود.

طراحی:

اکسپریا ۴e از نظر ساخت بی کیفیت و در رده پایین قرار داردهمچنین کیفیت سخت افزاری و فنی آن در حد متوسط است وتنها برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک گوشی هوشمند و ارزان قیمت هستند ساخته شده است.

در ساخت بدنه این گوشی از پلاستیک مات و مواد مصرفی بی کیفیت استفاده شده است که پس از مدتی خط و خش هایی بر روی بدنه ۴e به وجود می آید.

بدنه پشتی این گوشی در قسمت لبه ها کمی خمیده است و انحنا دارد و به دلیل استفاده از طرح مات در ساخت این گوشی ، مشتریان اکسپریا ۴e دیگر نگران سر خوردن آن از دستشان نیستند.

Xperia E4

در قسمت پشتی اکسپریا ۴e یک اسپیکر نسبتا بزرگ در پایین و لگوی برند اکسپریا ۴e در بالای آن حک شده است ،دوربین آن هم در قسمت بالایی گوشی تعبیه شده که در بدنه آن فرو رفته وهمچنین یک فلش edl نیز در کنار دوربین قرار داده شده است.

نمایشگر اکسپریا ۴e چنان براق وبا کیفیت است که می توان به عنوان آینه از آن استفاده کرد.بخش نمایشگر به طور کلی از بدنه آن جدا است و حاشیه های دور آن کاملا مجزا از نمایشگر است که در بدنه پلاستیکی مات فرو رفته است و این امر باعث شده تا اکسپریا ۴e ضخیم تر به نظر برسد.

در قسمت جلویی دستگاه اکسپریا ۴e یک دوربین تعبیه شده است ،همچنین لگوی شرکت سونی در بالای دستگاه قرار دارد،یک اسپیکر نیز در قسمت بالا و یک هدفون در قسمت پایینی آن قرار داده شده است.

Xperia E4

دکمه پاور/ قفل صفحه و دکمه های تغییر حجم صدا بر روی لبه سمت راست گوشی قرار گرفته است همچنین در این دستگاه قفل صفحه چنان بزرگ طراحی شده که شکل جالبی به بدنه آن نداده است.

پورت usb micro برروی لبه سمت چپ و جک هدفون آن در قسمت بالایی گوشی قرار گرفته است.

 

نمایشگر واسپیکر:

اکسپریا ۴e دارای نمایشگری ۵ اینچی با رزولوشن ۹۶۰*۵۴۰ پیکسل است که با قیمت کمی که این گوشی داردکیفیت نمایشگر آن قابل قبول می باشد. به دلیل استفاده از پنل ips ،ترکیب رنگ ها در آن با دقت مناسبی قابل نمایش است و دید وسیعی دارد همچنین صفحه نمایش آن تاریک وروشن نمی شود.

در این گوشی هوشمند تراکم پیکسل کم ودر حدود ۲۲۰ پیکسل بر اینچ است البته وضوح تصویر آن به پای نمایشگر گوشی های سری زد نمی رسد اما با توجه به قیمت پایینش در سطح قابل قبولی می باشد.

بر روی صفحه نمایش ۴e یک محافظ ضد خش نصب شده است که با توجه به محصولات رقیب خود در این رنج قیمت ،راضی کننده به نظر می رسد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که از تلفن هوشمنند خود بیشتر برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنید اکسپریا ۴e چندان شما را راضی نخواهد کرد و برای آنکه صدای خروجی را بهتر بشنوید آن را از سمت نمایشگر بر روی سطح قرار دهید چرا که اسپیکر مونو خطی این گوشی در قسمت پشتی دستگاه تعبیه شده است علاوه بر این شرکت سونی یک جفت هدفون با کیفیت خوب و طراحی ساده به همراه گوشی به مشتریان خود ارائه می کند.

Xperia E4

دوربین:

برای ثبت خاطرات به یاد ماندنی خود ،استفاده از دوربین اکسپریا ۴e چندان راضی کننده نخواهد بود اما با توجه به رنج قیمت این گوشی نمی توان انتظاری بیش از آنچه که هست داشته باشید. این دوربین ۵ مگاپیکسلی در نور کم بسیار ضعیف عمل می کند،البته برای گرفتن تصاویر سلفی با کیفیت نیز نمی توان بر روی این دستگاه حساب کرد و تنها برای تماس ویدئویی کاربرد دارد.

 

نرم افزار:

اکسپریا ۴e به سیستم عامل اندروید ۴٫۴٫۴ کیت کت و رابط کاربری شرکت سونی مجهز است.

رابط کاربری سونی به دلیل پوسته سبک گرافیکی خود ،سریع و روان عمل می کند.از نظر نرم افزار نمی توان انتظاری در حد تلفن های دیگر سونی داشت.

با انجام تنضیمات سریع در کنار نوتیفیکیشن ها به راحتی می توان ،وای فای ،بلوتوث وGps را فعال یا اینکه روشنایی تصویر را تنظیم کرد.از جمله اپلیکیشن های اختصاصی رابط کاربری سونی ،+clear audio و یا ویژوالایزر وTrack id می باشند که باعث بهبود کیفیت صدای خروجی دستگاه می شوند.همچنین این رابط کاربری قابلیت های جذاب دیگری نیز دارد که می توان به اپلیکیشن معلق اشاره کرد،یعنی اینکه می توان چند برنامه را به طور همزمان باز کرده وبه صورت شناور روی نمایشگر اجرا کرده و از آنها استفاده کنید.

Xperia E4

اپلیکیشن دوربین سونی یکی از نقاط قوت آن است که قابلیت های فراوانی را در اختیار کاربر قرار می دهد که از جمله آنها می توان به تنظیم شرایط نور و آب و هوا برای عکاسی ،تصویر پانوراما ،پخش زنده ویدئو در یوتیوب اشاره کرد.

 

سخت افزار:

اکسپریا ۴e به یک پردازنده مدیاتک ۶۵۸۲MT با فرکانس ۱٫۳ گیگا هرتز و پردازنده گرافیکی pM4 liaM مجهز شده است.از نظر پردازنده گرافیکی این گوشی چندان قدرتمند نیست اما اگر بازی سنگینی را روی آن اجرا نکنید مشکل گرافیکی آن چندان به چشم نخواهد آمد ، همچنین حافظه رم ۱ گیگابایتی به کار رفته در ۴e می تواند پاسخگوی نیازهای کاربر برای اجرای برنامه های چند وظیفه ای باشد.

حال به بررسی بنچمارک ها می پردازیم:

Antutu :

upc در مقایسه با حافظه ذخیره سازی، در کسب امتیاز این برنامه (Antutu )بهتر عمل می کند.

Xperia E4

linpack:

لین‌پک قدرت پردازنده در اجرای دستورات ریاضی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. هرچه امتیاز بالاتر باشد نشان از قدرت بیشتر پردازنده در محاسبات عددی است برای محاسبه توان پردازشی سوپر کامپیوترها از آن نیز استفاده می شود.

Quadrant:

در این برنامه ،پردازنده اصلی (CPU)، ورودی و خروجی‌ها و پردازنده گرافیکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و امتیاز ارائه شده در واقع حاصل از این سه بخش اصلی است.

 

۳D Mark:

۳D Mark یکی از معتبرترین نرم‌افزارها در دنیای PC است که از چندی پیش به دنیای موبایل نیز راه یافته است. در این نرم‌افزار تمرکز اصلی بر روی قدرت پردازنده گرافیکی (GPU) است. هرچه امتیاز بیشترباشد محصول، قدرت پردازش گرافیکی بیشتری دارد و قادر است به شکل بهتری بازی‌های گرافیکی را اجرا کند.

vellamo:

در این نرم افزاربخش‌های مختلف سخت‌افزار مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار عملکرد سیستم‌ را در وب‌گردی، اجرای کدهای جاوا اسکریپت، HTML 5 و رندر تصاویر دو بعدی و سه بعدی بررسی می کند.

CF Bench:

هر چه تمرکز بر روی قدرت پردازنده وحافظه رم بیشتر باشد سیستم سریع‌‌تر و بهتر عمل می کند، و امتیاز CF Bench بالاتری نیز بدست می‌آورد. این نرم‌افزار پردازنده‌های چندهسته‌ای را نیز مدیریت کرده و مورد آزمایش قرارمی دهد.

OS Iibasemark:

بیس‌مارک نیز کلیه سخت‌افزار یک گجت را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. تمرکز اصلی آن بر روی قدرت پردازنده است. بیس‌مارک حتی قدرت تک هسته و چند هسته‌ی پردازنده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

 

عمر باتری:

شرکت سونی در گوشی اکسپریا ۴e از یک باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت ۲۳۰میلی آمپر استفاده کرده است که عملکرد قابل قبولی را نسبت به نمایشگر خود دارد و در واقع نقطه قوت این گوشی محسوب می شود ،البته غیر قابل تعویض بودن باتری به دلیل طراحی متفاوت آن است که سونی در اکسپریا ۴e به کار گرفته است.

جمع بندی:

نتیجه این که اکسپریا ۴e به دلیل قیمت مناسبش و در کنار عمر بالای باتری برای وب گردی و ارگونومی مناسب آن ، که از نقاط قوت این گوشی محسوب می شوند می توان نمایشگر ۵ اینچی ۴e ،همچنین کیفیت ساخت نه چندان خوب آن و دوربین ضعیفش را تحمل کرد.

 

متاسفانه به دلیل اینکه این گوشی هنوز روانه بازار نشده و کاربری تجربه کار کردن با آن به طور متمادی ندارد، اطلاعی از بررسی آن در دسترس نیست. همچنین، نقاط قوت و ضعف آن بر ما مشهود نیست بنابراین به زودی این اطلاعات را در اختیارتان قرار می دهیم. علاوه بر این موارد، تصاویر ویژه از Xperia E4 را منتشر خواهیم نمود.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *