چگونه مخاطبین جیمیل را بلاک کنیم؟

گاهی اوقات، شاهد دریافت خبرنامه هایی هستیم که هرگز در آن ها عضو نشده ایم و حتی نمی توانیم در آن ها لینکی برای لغو عضویت پیدا کنیم. یا اینکه تمایلی نداریم، محتوای خاصی از ایمیلی را دریافت کنیم. در چنین شرایطی اگر حرفه ای نباشیم یا با ابزارها کار نکرده باشیم، واقعا به بنبست بر می خوریم.

از آن جایی که به راحتی نمی توان، ارسال کنندگان ایمیل را در جیمیل بلاک کرد اما شما می توانید کاری کنید که ایمیل های ارسالی از مخاطبین دلخواه را مستقیما به سطل زباله یا فولدر هایی از این دست منتقل کنید. راهکار زیر را دنبال کنید و از این قابلیت حرفه ای لذت ببرید.

گام اول: ابتدا یک افزونه از در گوگل دانلود کنید

اگر شما کاربر گوگل کروم هستید، می توانید با نصب افزونه ی  Block Sender for Gmail کار خود را شروع کنید.

Blocksender

گام  دوم: حالا به راحتی جیمیل را باز کنید و به سراغ ایمیلی بروید که می خواهید آن را بلاک کنید.

در اینجا یک گزینه به نام block مشاهده می کنید که در نوار ابزار بالای ایمیل قرار می گیرد. روی این گزینه و دکمه کلیک کنید. با این کار به شما هشداری داده می شود که فرد مورد نظر را بلاک کرده اید.  البته این افزونه به شما قابلیت های دیگری هم می دهد . برای مثال می توانید تمام ایمیل هایی که از دامنه ی مورد نظر برایتان ارسال می شود را به طور کلی بلاک کنید.

Blockbutton

در صورتی که بخواهید فرد را از بلاک در آورید می توانید به راحتی روی undo کلیک کنید. وقتی بخواهید فرد را از بلاک در بیاورید می توانید روی ایمیل فرد مقابل کلیک کنید و در همان مکانی که block را کلیک کرده اید دکمه ی un block را بزنید.

Confirmmessage

این قابلیت یک شاهکار جیمیل است که موجب می شود بخاطر ایمیل های مزاحم، اکانت خود را عوض نکنید.

از این افزونه لذت ببرید.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *