چگونه مکالماتمان را در Webcam ضبط کنیم؟ (Windows Movie Maker )

بسیاری از کاربران، دوست دارند مکالمات خود را با دوستانشان ذخیره داشته باشند. برخی، با استفاده از وب کم، آموزش می بینند و به محتوایی که مشاهده می کنند در آینده برای یاد گیری احتیاج دارند. در عین حال برخی هم دوست دارند مکالماتشان را برای دوستان و اعضای خانواده ارسال کنند.

شما در محیط های مختلف نظیر، ویندوز و سیستم عامل مخصوص اپل، باشید می توانید با استفاده از امکانات موجود، مکالمات خود را ضبط کنید.

امروز از بین ۴ روشی که وجود دارد، متد اول را در نظر داریم اما متد های دیگر را در آینده به شما خواهیم آموخت.

متد اول از طریق Windows Movie Maker می باشد. این بدین معنی است که این روش برای کاربران ویندوز مناسب است.

در این آموزش، ما به کمترین و ابتدایی ترین امکانات اشاره می کنیم چرا که هنوز هم که هنوز است برخی از افراد از وب کم های افزودنی بر روی مانیتور استفاده می کنند.

گام اول: اگر از وب کم خارجی استفاده می کنید، مطمئن باشید که کابل آن به پورت USB وصل است.

670px-Record-from-a-Webcam-Step-1-Version-4

به گونه ای وب کم را تنظیم کنید که بتوانید بیشترین کیفیت از صدا را ذخیره کنید. بعد از اطمینان از  اینکه وب کم وصل است وارد مرحله بعدی شوید.

گام دوم: ابتدا مطمئن شوید که دکمه ی Mute، خاموش است. بنابراین به کنترل پنل صدا بروید و میزان آن را روی حد اکثر تنظیم کنید تا از نظر کیفیت صدا، آخرین کیفیت را ضبط کنید.

670px-Record-from-a-Webcam-Step-2-Version-4

گام سوم: حالا باید برنامه ی Windows Movie Maker را باز کنید. در بخش Home، بر روی گزینه ی Webcam Video کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید:

670px-Record-from-a-Webcam-Step-3-Version-4

گام چهارم: با باز کردن این برنامه و طی مرحله سوم، صفحه ای برایتان باز می شود که باید برای ضبط کردن روی دکمه ی مشخص آن با عنوان Red/Record کلیک کنید.

670px-Record-from-a-Webcam-Step-4-Version-4

بعد از این ، زمانی که می خواهید فیلم را ذخیره کنید کافیست بر روی دکمه ی مربعی و آبی رنگ کلیک کنید تا سیستم از ضبط کردن، باز ایستد.

 

با این حال، می توانید ویدیوی خود را ذخیره کنید. بعد از اینکه فیلم را ذخیره کردید، می توانید قسمت ضبط شده را در بخش video timeline مشاهده کنید. با کلیک بر دکمه ی Play می توانید فیلم را مشاهده کنید.

670px-Record-from-a-Webcam-Step-5-Version-4

وقتی فیلم ذخیره شد، می توانید با فشردن دکمه ی Play، آن را مشاهده کنید و تغییرات لازم را روی ان اعمال کنید. امکان ویرایش برای فیلم ها در این برنامه به خوبی امکان پذیر است.

در نهایت باید فیلم را در قالب دلخواه خود ذخیره کنید. برای این کار وارد کنترل پنل برنامه شوید و گزینه ی Save Movie را بزنید. در این جا مشخص می کنید که دوست دارید فیلم تان در چه قالبی ذخیره شود.

670px-Record-from-a-Webcam-Step-6-Version-4

در ادامه باکس ذخیره سازی باز می شود و می توانید نوع های مختلف را مشاهده کنید و در نهایت، با انتخاب نام و نوع فایل، روی گزینه ی SAVE کلیک کنید.

670px-Record-from-a-Webcam-Step-7-Version-3

حالا شما می توانید فیلم خود را به راحتی هر جا که دوست دارید ارسال کنید و آن را در سیستم خود محافظت کنید. برای اینکه از آموزش های جدید علمولوژی با خبر شوید می توانید ایمیل خود را در خبرنامه سایت ثبت کنید. برای دسترسی سریع تر و آنی به محتوای سایت نیز می توانید وارد کانال تلگرام علمولوژی شوید.

http://telegram.me/elmology

@elmology

نیاز های آموزشی خود را از طریق این پایگاه با علمولوژیست ها در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *