آموزش تنظیم باکس چت در سمت راست جیمیل

اگر شما عادت دارید به طور مرسوم از جی تالک یا سرویس چت گوگل استفاده کنید حتما می دانید که این بخش به طور پیش فرض در سمت چپ پنل جیمیل قرار دارد. البته جی تالک این روزها تبدیل به hangout شده است اما برخی دوست دارند هنوز از سرویس قدیمی چت گوگل استفاده کنند، و گوگل هم به این خواست احترام گذاشته و امکان سوئیچ بین جی تالک و هنگوت را فراهم کرده است.

برای اینکه پنل چت خود را به سمت راست بیاورید کافیست آموزش زیر را دنبال کنید

ابتدا وارد حساب کاربری جیمیل خود شوید. از سمت راست و بالا به بخش تنظیمات بروید و در میان تب هایی که امکان تنظیمات مختلف را به شما می دهد، گزینه ی LABS را پیدا کنید:

1

روی این بخش کلیک کنید تا صفحه مربوطه که سر شار از ابزارهای مختلف است را مشاهده کنید.

در میان گزینه های موجود به دنبال گزینه ای به نام Right-side chat باشید:

2

به طور پیش فرض باید گزینه ی Disable برایتان تیک دار باشد اما شما برای فعال کردن آن گزینه Enable را تیک دار کنید و بعد تنظیمات را ذخیره کنید

بعد از این به راحتی با یک ریستارت جیمیل، که عموما باید به طور اتومات صورت بگیرد، بخش باکس چت شما به سمت راست منتقل می شود.

نتیجه کار به صورت زیر می شود:

Gmail-RIGHT-SIDE-CHATالبته اگر نمی خواهید چت هایتان را به طور مستقیم در جیمیل مدیریت کنید و ادامه دهید می توانید با استفاده از آیکون خاصی که روی صفحه ی هر چت موجود است، چت خود را به بیرون از پنل منتقل کنید.

برای نمونه امکان چت با یکی از کانتکت های خود را باز کنید:

1213با کلیک بر فلشی که به سمت راست اشاره دارد، ( pop out ) می توانید صفحه چت را به بیرون هدایت کنید.

با این کار کادر به صورت زیر در می آید:

1213

به محل فلش دقت کنید. اگر روی این گزینه دوباره کلیک کنید، سیستم چت مثل حالت پیش فرض شده و می توانید ادامه چت خود را در صفحه جیمیل ادامه دهید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *