آموزش نحوه کار با نرم افزار light image resizer برای تغییر سایز عکس

اگر برای شما هم پیش آمده باشد که نیاز داشته باشید یک فایل را تغییر سایز دهید حتما از بهترین راه یعنی نرم افزار فوتوشاپ استفاده کرده اید. البته ابزارهای دیگری نیز برای تغییر سایز عکس وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. اما حقیقتا نمی توان به هر نرم افزاری اعتماد کرد چرا که برخی نرم افزارها طی پروسه ی تغییر سایز عکس ها، از کیفیت عکس ها می کاهند به همین دلیل ما از میان بسیاری از نرم افزارهای تغییر سایز عکس، از light image resizer استفاده کرده ایم.

روش نصب بسیار ساده است. بعد از دانلود نرم افزار کافیست نرم افزار را اجرا کنید و بعد از انتخاب زبان انگلیسی، نصب را به اتمام رسانید.

بعد از نصب برنامه باید به طور اتوماتیک باز شود. اگر چنین نشد، می توانید به راحتی، از طریق منوی استارت آن را یافته و باز کنید.

بعد از باز کردن با صفحه ای مشابه زیر رو برو می شوید:

1

با استفاده از این برنامه می توانید به راحتی به صورت تک تک عکس ها را وارد برنامه کنید یا اینکه با استفاده از گزینه دوم یعنی folder یک فولدر پر از عکس را با یک کلیک به برنامه فراخوانی کنید. ( توصیه می کنیم اگر می خواهید یک سری عکس را با هم تغییر سایز دهید همه را در یک فولدر خاص ذخیره کرده و از این بخش استفاده کنید )

بعد از این می توانید گزینه ی next را بزنید. با استفاده از این گزینه به تب دوم یعنی option می روید. به راحتی می توانید در این بخش گزینه هایی که مد نظر دارید را مشخص کنید.

11

در این قسمت مهم ترین بخش های بخش ۱ و ۲ هستند که در تصویر مشخص شده اند. در بخش ۱ اندازه عرض و طول عکس به ترتیب مشخص کنید. عدد داخل کادر را پاک کنید و عدد مورد نظرتان را وارد کنید. بهتر است که اندازه ها بر اساس پیکسل باشد که به طور پیش فرض مشخص شده است.

در بخش ۲ هم می توانید فولد مورد نظر خود را مشخص کنید تا عکس ها با اندازه ی جدید در آن بخش ذخیره شوند.

البته تنظیمات اضافه نظیر افزودن واترمارک، تغییر جهت و … هم در تب های بالاتر قابل انجام است که به راحتی می توانید ان ها را مشخص کنید.

بعد از انجام تغییرات دلخواه روی گزینه process کلیک کنید تا عملیات صورت گیرد.

اگر دوست داشته باشید عکس ها سریع تر تغییر سایز پیدا کنند می توانید از گزینه هایی که این سیستم ارائه می دهد استفاده کنید اما هر چه سریعتر تغییر سایز صورت گیرد عکس با کیفیت کمتری ذخیره می شود. این بخش در قسمت filtering قابل مشاهده است:

11

بهترین انتخاب گزینه سوم است که به طور پیش فرض انتخاب شده است.

اگر بخواهید عکس ها دارای محدودیت حجم باشند، می توانید از بخش size که در عکس بالا قابل مشاهده است، میزان اندازه ی عکس را تنظیم کنید.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید .Light.Image.Resizer .iR.exe

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *