افزایش دید در شب با قطره ی چشمی جدید

تعدادی از محققان برای افزایش دید معمولی در شب، اقدام به طراحی یک قطره کرده اند که می تواند دید افراد را در شب افزایش دهد. این محققان کالیفرنیایی، ماده ی قدرتمند افزایش دید را با کار کردن روی ملکولی به نام Chlorin e6 که در رسته ی ملکول های طبیعی است کشف کرده اند.

EYE

جالب است که این ملکول به نوعی خاصی از ماهی های اعماق دریا تعلق دارد که در چشم آن ها موجود بوده و به آن ها امکان می دهد به راحتی در شب و تاریکی اعماق دریا محیط را رصد کنند. این ملکول به وفور در جلبک های دریایی قابل دریافت و استخراج است که البته موجب درمان برخی از سرطان ها نیز می شود. این ملکول با انجام یک واکنش شیمایی موجب می شود که منابع نوری ضعیف هنگام عبور از چشم تقویت شود در نتیجه قدرت دید افزایش پیدا کند.

مخققان این ماده را با کمی انسولین ترکیب کرده اند که موجب می شود چندین ساعت دید در شب را افزایش دهد. قطره ی مورد نظر در کیسه ملتحمه در بین کره چشم و پلک ریخته می شود که شبکیه آن را جذب می کند. رنگ محلول سیاه است که بعد از چند لحظه بی رنگ می شود.

بعد از آزمایشات مکرر دانشمندان، به این نتیجه رسیدند که می توانند در اشکال و اندازه ی جسم ها را در فاصله ی ده متری به خوبی تشخیص دهند و موقعیت افراد را از فاصله ۵۰ متری در شب، تشخیص بدهند.

این قطره برای ساعات معینی می تواند این کار را انجام دهد بنابراین دانشمندان به دنبال راهکاری اند که بتوانند ماندگاری این قطره را افزایش دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *