برای زندگی بهتر و شاد تر خانم ها با خود قرار بگذارند که ….

زنان قشر بزرگی هستند که بیشتر خود را فدای دیگران می کنند. این فداکاری چنان در آنان پر رنگ است که می توان نمونه ی عملی آن را در زندگی روزانه مادران و فرزندان مشاهده کرد. به راستی که زن جنس عجیب و توانایی است. هر کس در موقعیت های زندگی خود نقش اساسی دارد. ما می توانیم هم خواهر، هم مادر، هم دوست و کارمند و همکار کسی باشیم که باید نقش خود را به خوبی ایفا کنیم اما گاهی در نقش خود فداکاری زیادی به خرج می دهیم.

ما زن ها برایمان اهمیت دارد که دیگران و اطرافیان بتوانند به کمک ما نیازهایشان را دنبال کنند. این موجب می شود که گاهی متاسفانه نقش خود را فراموش کرده و خود را وقف دیگران کنیم. اگر این روال ادامه پیدا کند بعد از مدت ها متوجه خواهیم شد که حسابی خود را فراموش کرده ایم که این فاجعه ای بزرگ است.

1
پیشنهاد می‌کنم با خود قرار بگذارید – تنهایی!

اگر با دیدن این جمله سریعا با خود می گوید وقت برای تنها ماندن ندارید باید بیشتر به شما اصرار کنیم که از این فرصت استفاده کنید. باید بدانید که اگر می خواهید با خود قرار بگذارید نیاز نیست خود را به شام و یا مسافرت و یا …. دعوت کنید! بنابراین نیاز به هیچ هزینه ای نیست، کافی است که برنامه تان را جوری بچینید که بتوانید کمی با خود خلوت کنید.
در این قرار باید به موارد زیر اهمیت داده و برایشان در صورت نیاز جواب هایی بیابید. قرار نیست با خود خلوت کنید و به فکر غم فرو روید!

۱٫ به نیازهای خویش پاسخ دهید

باید بتوانید به خود بقبولانید که خودتان به عنوان یک فرد فعال نیاز هایی دارید که باید آن ها را رفع کنید بنابراین باید برای آن ها برنامه ریزی و اولویت بندی داشته باشید. اگر احساس کسالت و خمودگی دارید باید سریعا خود را در یک باشگاه ورزشی نام نویسی کنید و کمی به خود برسید.
قدم زدن در ساحل، خلوت خوبی است که می تواند شما را به خودتان متوجه کند. البته حتما نیازی به ساحل نیست! گاهی نوشیدن یک فنجان چای داغ در هوای بهاری شب می تواند شما را خود آگاه تر کند.
22
به خودتان برسید و برای این کار می توانید کمی به زیبایی و زینت های خود متوجه شوید. حتی در منزل برای خود لاک بزنید و از آرایشگاه مورد علاقه تان سرویس بگیرید و به استخر بروید. ریلکس باشید.

۲٫ اکتشاف کنید

احساس مفید بودن برای خانم ها بسیار مهم است. کافیست به باغ یا جای سر سبزی بروید و کمی پیاده روی کنید. حتی می توانید به بازار بروید و برای خود چیزی بخرید!
لازم نیست ولخرجی کنید. همینقدر که به خودتان بفهمانید که اهمیت دارید، اعتماد بنفس خوبی پیدا خواهید کرد. فراموش نکنید که هیچ کس مهم تر از خودتان نیست.  اگر کسی از جایی زیاد تعریف می کند حتما یک بار به آن جا بروید و شنیده ها را با دیده ها مقایسه کنید و قضاوت کنید. هر طور دلتان می خواهد رفتار کنید البته در این باره نباید چنان افراط کنید که شان شما زیر سوال برود. کافیست متین و شاد باشید.

۳٫ یاد بگیرید، به دیگران یاد بدهید و رشد کنید

سعی کنید در رشد دیگران دخیل باشید. سعی کنید اطلاعاتی یاد بگیرید و با آموزش دیگران به خود حس مفید بودن را القا کنید. دیدن فیلم های مورد علاقه تان هم حس جالبی به شما می بخشد.

یاد گرفتن زبان دوم هم می تواند موثر باشد. کلاس های آنلاین، وب سایت های آموزشی همه و همه می توانند در غنای شما دخیل باشند.

happy_woman

۴٫ به آرزوهای قدیمی و جدید خود جامه عمل بپوشانید

حتما شما هم نسبت به چیزی حساس بوده و کنجکاوی داشته اید. بیایید امسال به سراغ این سرگرمی ها بروید و کمی خود را در آن محک بزنید. سعی کنید خلاقیت نشان دهید و کاری جدید انجام دهید. این موجب می شود که نسبت به خود احساس جدیدی پیدا کنید. کارهای هنری می تواند خلاقیت شما را به عرصه ظهور بکشاند. کارهای نیمه کاره ی خود را از سر بگیرید و دوباره به تکمیل آن ها اقدام کنید.

۵٫ بچگی کنید

بازی کردن با بچه ها می تواند بسیار شاد کننده باشد پس خوب است کمی بچگی کنید. به قضاوت و تفکر دیگران هیچ اهمیت ندهید. لباس های بچگانه داشته باشید و گاهی بادکنک باد کنید و آن را با یک سنجاق بترکانید. خاک بازی کنار بچه ها به شما حس بچگی تان را باز می گرداند که سرشار از امیدواری است.

در روز های بارانی روی چاله های پر آب بپرید تا خیس شوید و حتی می توانید بدون چتر راه بروید و از باران لذت ببرید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *