بررسی کامل گوشی htc One M9

گوشی وان ام ۹ یک گوشی هوشمند تمام عیار است که سازنده آن یک تایوانی است او در سال گذشته وان ام ۸ را معرفی کرده بودکه خالی از نقص نبود اما در وان ام ۹ تمام سعی وتلاش خود را برای برطرف کردنش انجام داده است .حال به معرفی گوشی وان ام ۹ می پردازیم:

htc One M9

اچ تی سی که یکی از سازندگان گوشی های اندرویدی است تصمیم به بازسازی طرح پیشین خود گرفته است وان ام ۹ در مقایسه با نسل گذشته خود تغییر چندانی نکرده است اما بدون شک امروزه یکی از بهترین گوشی های اندرویدی به شمار می رود ودر زمره زیباترین گوشی های هوشمند قرار دارد.اچ تی سی در تلاش است که تغیرات شگرفی در طراحی وساخت ،تغیر دوربین ،و ارتقای سخت افزاری وان ام ۹ ایجاد کند. و همچنان بی رقیب بماند.

htc One M9

طراحی ظاهری:

ممکن است کاربران اچ تی سی وان ام ۹ را با وان ام ۸ اشتباه بگیرنداما در طراحی پیشین این گوشی اصلاحات جزئی صورت گرفته است و تغیرات صورت گرفته ناچیز است اما اکنون به دلیل اینکه کاربران تنوع طلب هستند و از تکرار بیزارند گوشی های بروزتر را ترجیح می دهند.در حال حاضر وان ام ۹ یکی از گوشی های هوشمندی است که در بازار به فروش می رسد.

htc One M9

طراحی زیبا با پیکر بندی تکراری و ساخت عالی:

برخی از کاربران وان ام ۸ را ترجیح می دهنداما از نظر ظاهری وان ام ۹ با وان ام ۸ و وان ام ۷ یکی است فقط تفاوت ناچیزی در آن به وجود آمده است که در نظر برخی دیگر از کاربران جذاب به نظر می رسد اچ تی سی وان ام ۹ را با ترکیب دو رنگ تولید کرده است که این ساختار دوگانه تولید در صنعت جواهر سازی بکار می رود ودر آن دوفلز ساختاری یکپارچه پیدا می کنند.

htc One M9

وان ام ۹ در مقایسه با وان ام ۸ از نظر ظاهری تغیرات جزئی واندکی صورت گرفته است که شاید کمتر کسی متوجه این تغییرات شود اما وان ام ۹ از نظر ساخت وتجربه کاربری در نوع خود جالب است بدنه وان ام ۹ در برابر خراشیدگی مقاوم ومحکم است در حالی که وان ام ۸ این چنین نیست اچ تی سی این بار دوربین قدرتمندتری جایگزین پیکربندی گذشته کرده است دوربین جدید از نظر ظاهری کمی از سطح پشتی برآمدگی دارد اما در قیاس با آیفن ۶اپل وگلگسی اس ۶ سامسونگ این برآمدگی ناچیز می باشد پوشش یاقوتی تیره رنگی برای محافظت از دوربین در برابر خراشیدگی به کار رفته است که وان ام ۹ در این باره طرفداران زیادی به خود جذب کرده است.

htc One M9

در وان ام ۹از دو اسپیکر که یکی در حاشیه بالا ودیگری در قسمت پایین قراردارد واز یک نمایشگر ۵ اینچی بهره می برد اسپیکر قسمت بالا کمی نازکتر به نظر می رسد که این امر به دلیل وجود دوربین جلویی گوشی است برای اولین بار از یک ورقه آلومینیومی برای برش پنل جلویی وان ام ۹ که سوراخ هایی برای نگه داری اسپیکر ونمایشگربر روی این ورقه آلو مینیومی ماشین کاری شده است اما این کار تفاوتی در ظاهر آن ایجاد نکرده است .

htc One M9

پرچمدار جدید اچ تی سی مقاومت چندانی در برابر آب و گرد وخاک ندارد، برای جلوگیری ازاشتباه در فشردن کلیدها از دو کلید مجزا استفاده شده است که روی دکمه پاور نیز حالت طرح داری ایجاد شده است که با لمس آن به راحتی قابل تشخیص است همچنین کلید پاور وقفل به زیر کلیدهای تنظیم صدا به کار رفته که این کار قابل توجه می باشد همچنین میکروسیم در درگاه سمت چپ ومیکرو اس دی در درگاه سمت راست قرار گرفته است .

htc One M9

اچ تی س وان ام ۹ یکی از خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار است که تغییرات جزیی مانند ترکیب رنگ دوگانه آن، ساختار دوربین در قسمت پشتی وهمچنین انحنای عالی آن در قسمت پشتی دستگاه ریسک ثابت ماندن این دستگاه را به حداقل رسانده و امیدوار به واکنش خوب مشتریان خود می باشد .

به اعتقاد اچ تی سی برای یک نمایشگر ۵ اینچی رزولوشن فول اچ دی کافی است ونیازی به رزولوشن بالاتر نیست به هر حال بازی با اعداد وارقام برروی بازار تاثیر گذار است که در این باره ال جی ویا سامسونگ بر موج بازار سوار هستند.

htc One M9

از لحاظ نمایشگر وان ام ۹ چندان تغییری با نسل گذشته خود ندارد به نظر می رسد که رزولوشن اچ تی سی وان ام ۹ از نقطه ضعف های آن می باشد زیرا اچ تی سی برای نمایشگر ۵ اینچی خود که از نوع ۳ LCD SUPER است با رزولوشن پی ۱۰۸۰ وتراکم ۴۴۱پیکسل را ارائه می دهد.

حال اینکه استفاده از پیکسل کمتر موجب کاهش فشار برروی باتری و پردازنده گرافیکی می شود .اما تشخیص میان پیکسل ها دشوار است و ممکن است از نظر تجربه کاربری و بدون در نظر گرفتن تعداد پیکسل ها تفاوتی میان رزولوشن ها مشاهده نکنید.

htc One M9

پرچم دار اچ تی سی از لحاظ کیفیت نمایش رنگ ها،در مقایسه با وان ام ۸ ناچیز است اگر چه زاویه دید نمایشگر وان ام ۹ بسیار خوب است اما به نظر می رسد که وان ام ۹ در مقایسه با وان ام ۸ رنگ سفید را بهتر نمایش می دهد اما در نمایش رنگ مشکی کیفیتی ندارد.هر چند که میزان روشنایی آن در مقایسه با نسل پیشین خود افزایش یافته است اما در مجموع اچ تی سی از نظر صحت و دقت نمایشگر در سطح بهترین ها قرار ندارد.

htc One M9

از لحاظ اسپیکر در گوشی های هوشمند به جرأت می توان گفت اچ تی سی وان ام ۹ یکی از بهترین هاست زیرا که حجم صدای خروجی و کیفیت آن در بالاترین سطح است و هیچ پرچم داری نمی تواند جای آن را بگیرد که این امر نقطه قوت وان ام ۹ می باشد و آن را با سایر پرچم داران متمایز می سازد .

دوربین :

در وان ام ۸ از دوربین اولترا پیکسل استفاده شده بود اما در پرچم دار جدید اچ تی سی از دوربین با سنسور ۲۰مگاپیکسلی استفاده شده که این امر موجب از دست رفتن بسیاری از نقاط مثبت ومنفی وان ام ۸ شده است و به دلیل وجود سنسور دومی که در وان ام ۸ بکار رفته بود دیگر نمی توان تغییری در فوکوس تصویر وان ام ۹ انجام داد.برخی هویت سازنده سنسور ۲۰مگاپیکسلی را متعلق به شرکت سونی و بعضی دیگر آن را متعلق به شرکت توشیبا می دانندکه در هاله ای از ابهام است اما به نظر می رسد مشخصات فنی سنسوری که در ایران برای این نوع گوشی به فروش می رسد متعلق به توشیبا است که در ثبت جزئیات عملکرد قابل قبولی داردو در این باره مشتریان خود را راضی نگه داشته است .

htc One M9

برخلاف دوربین وان ام ۹ از لحاظ اپلیکیشن یکی از بهترین نمونه ها در گوشی های اندرویدی است اما از لحاظ عملکرد دوربین وان ام ۹ در مقایسه با وان ام ۸ بهتر است اما کیفیت آن به پای رقبایی مثل آیفون ۶ اپل و گلکسی اس ۶ سامسونگ نمی رسد و در سطح پایین تری قرار دارد اما سرعت فوکوس و گرفتن تصویر بسیار سریع و خوب است .

کار با دوربین وان ام ۹ آسان است و می توان تنظیمات نور سفید ،ISO ، HDR،آن را پیکربندی کرد و یک نکته مثبت وان ام ۹ پشتیبانی از تصاویر با فرمت RAW است که متأسفانه هنوز قابل استفاده نیست همچنین می توان تصاویر را به صورت پانوراما ،سلفی ،ویا تصویر استاندارد انتخاب کرد. از دیگر قابلیت های این دوربین ثبت ویدئوهای ۴k است که تنها ۶ دقیقه قادر به فیلم برداری است وان ام ۹ در ویرایش تصاویر ویا انیمیشن های متحرکی که به تصویر اضافه می شود همانند وان ام ۸عمل می کند.در مجموع دوربین وان ام ۹ در مقایسه با رقبای دیگرش در محیط های کم نور ویا پرنور ضعیف عمل می کند.

سنس ۷ در مقایسه با سنس ۶ تغییرات ناچیزی صورت گرفته است.

وان ام ۹ رابط کاربری سنس ۷ را به طور کامل در اختیار داردهر چند این رابط کاربری در نسل گذشته آن بوده اما در حال حاضر کامل شده است اچ تی سی اپلیکیشن ها را از این رابط کاربری منتقل کرده و آنها را درگوگل پلی استور ارائه داده تا تجربه ای تازه برای مشتریان را به همراه داشته باشد . با این کار مسیر هر آپ بدون وابستگی به رابط کاربری سنس به محض آماده شدن به سرعت از طریق پلی استور بروز رسانی می شود .که این کار رابط کاربری را ساده ،روان و دوست داشتنی کرده است.

تغییرات ایجاد شده در سنس ۷:

انواع مختلف قالب های گرافیکی:

امکان تغییر تم در این سنس وجود دارد که کاربر می تواند با دانلود تم مورد دلخواه به ظاهر نمایشگرخود تنوع بخشد.که در حال حاضر علاوه بر اچ تی سی، سامسونگ نیز این قابلیت کاربری را دارد .

همچنین یک قابلیت دیگر این رابط کاربری ،استفاده از یک پس زمینه در کنار قالب گرافیکی و همچنین امکان انتخاب ترکیب رنگ زمینه است که ظاهری زیبا ومتنوع برای کاربر فراهم میکند .

ویجت سنس هوم :

اچ تی سی با اضافه کردن این ویجت اپلیکیشن هایی بر اساس موقعیت مکانی و زمانی به کاربر نمایش می دهد که اپلیکیشن ها کاربر را براساس محل کار و منزل و یا اینکه در چه موقعیت زمانی قرار دارد دسته بندی می کند همچنین جالبتر اینکه دانلود اپلیکیشن های کاربردی را در موقعیت مختلف پیشنهاد می دهد.

در وان ام ۹ خبری از دوربین دوم نیست که نبودنش را می توان با نرم افزاری به نام BOKEH جبران کرد این نرم افزار عملکرد بسیار خوبی دارد با تنظیمات pro می توانید کنترل کاملی بر دوربین داشته باشید . در گرفتن تصاویر سلفی قابلیت هایی دارد که با آن می توان چین وچروک ها و لکه های موجود بر روی پوست را از بین برد .

شخصی سازی دکمه ها:

اچ تی سی در وان ام ۹ از دکمه های لمسی استفاده کرده است در قسمت تنظیمات شما می توانید بر اساس سلیقه خود یک دکمه مانند خاموش کردن نمایشگر و یا دکمه فعال سازی خودکار صفحه را به نوار پایینی اضافه کنید همچنین می توان چینش آنها را تغییر داد.

تغییرات بلینک فیلد:

یکی از قابلیت های رابط کاربری اچ تی سی، بلینک فید است که با آن می توان محتوای دلخواه را از طریق یک دکمه اضافه کرد و قابلیت دیگر اینکه برنامه meal time bundle در زمان شام یا ناهار پیشنهاد هایی برای صرف غذا ارائه می دهد.

در منوی تنظیمات می توان حالت پخش صدا را تغییر داد.

باتری وان ام ۹ عملکرد نسبتا مناسبی دارد قابلیت pawer saver این است که مصرف باتری را بهبود می بخشداما در حالت         gnivsa werExtreme po قابلیت های دیگررا می توان غیر فعال کرد و فقط از تماس صوتی و ارسال پیامک استفاده کرد که با این کار مصرف باتری به حداقل می رسد.

سایر تغییرات ظاهری قابلیت رابط کاربری وان ام ۹ :

تغییر در طراحی ویجت آب و هوا ،و زیبا تر شدن آن ،کوچک شدن آیکن ها برای اینکه حجم کمتری از نمایشگر اشغال شود.

در کل زیبایی و سرعت دو نقطه قوت رابط کاربری سنس ۷ است اما از لحاظ قابلیت های دیگر ،تاچ ویز سامسونگ و ال جی یو آی در رده های بالاتر از سنس قرار دارند.

عمر باتری :

هر چند انتظار می رفت اچ تی سی وان ام ۹ با استفاده از صفحه نمایش فول اچ دی و باتری حجیم تر عمر باتری آن بالاتر از رقبایش باشد اما در مقایسه با گلکسی اس ۶،طول عمر باتری آن کمتر است.

گوشی وان ام ۹ اچ‌تی‌سی همچون برخی دیگر پرچمداران سال ۲۰۱۵ به یک پردازنده ۸ هسته‌ای و ۶۴بیتی Snapdragon 810 با ۴ هسته Cortex A57 و فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex A53 و فرکانس کاری ۱٫۵ گیگاهرتز مجهز شده است. در کنار این پردازنده ۳ گیگابایت رم پرسرعت LPDDR4 و پردازنده گرافیکی ۴۳۰ onerdA قرار می‌گیرد که این سخت‌افزار نشان می‌دهد پرچمدار تایوانی‌ها از عهده انجام هر کار سنگینی به راحتی بر می‌آید. با این اوصاف می توان نشان داد که در کنار حرف وحدیث های بوجود آمده در مورد عملکرد وان ام ۹ این پرچم دار همچنان می تواند به کار خود ادامه دهد.

با بروز رسانی نرم افزار اچ تی سی می توان موضوع داغ شدن وان ام ۹ را حل کرد.شاید نسخه هایی که قرار است در جهان به فروش برسد قبل از عرضه به بازار بروزرسانی شود که نشان می دهد وان ام ۹ در مقابل رقبایش حریف دست و پاگیری نیست .

پردازنده ۴۳۰ onerdA که بر روی وان ام ۹ بکار رفته از عملکرد عالی برخوردار است.

ututnA :

upc در مقایسه با حافظه ذخیره سازی در کسب امتیاز در ututnA بهتر عمل می کند.

linpack

لین‌پک قدرت پردازنده در اجرای دستورات ریاضی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. هرچه امتیاز بالاتر باشد نشان از قدرت بیشتر پردازنده در محاسبات عددی است برای محاسبه توان پردازشی سوپر کامپیوترها از آن استفاده می شود.

Quadrant

پردازنده اصلی (CPU)، ورودی و خروجی‌ها و پردازنده گرافیکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و امتیاز ارائه شده در واقع حاصل از این سه بخش اصلی است.

۳D Mark

۳D Mark یکی از معتبرترین نرم‌افزارها در دنیای PC است که از چندی پیش به دنیای موبایل نیز راه یافته است. در این نرم‌افزار تمرکز اصلی بر روی قدرت پردازنده گرافیکی (GPU) است. هرچه امتیاز بیشترباشد ،محصول قدرت پردازش گرافیکی بیشتری دارد و قادر است به شکل بهتری بازی‌های گرافیکی را اجرا کند.

vellamo

در این نرم افزاربخش‌های مختلف سخت‌افزار مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار عملکرد سیستم‌ را در وب‌گردی، اجرای کدهای جاوا اسکریپت، HTML 5 و رندر تصاویر دو بعدی و سه بعدی بررسی می کند.

CF Bench

هر چه تمرکز بر روی قدرت پردازنده وحافظه رم بیشتر باشد سیستم سریع‌‌تر و بهتر عمل کنند، امتیاز CF Bench بالاتری نیز بدست می‌آورند. این نرم‌افزار پردازنده‌های چندهسته‌ای را نیز مدیریت کرده و مورد آزمایش قرارمی دهد.

OS IIbasemark

بیس‌مارک نیز کلیه سخت‌افزار یک گجت را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. تمرکز اصلی آن بر روی قدرت پردازنده است. بیس‌مارک حتی قدرت تک هسته و چند هسته‌ی پردازنده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

 

جمع بندی:

کیفیت ساخت وان ام ۹ در کنار ترکیب رنگ خوب،رابط کاربری سنس ۷ که بسیار جذاب است همچنین اسپیکرهای با کیفیت صدای عالی ،اچ تی سی وان ام ۹ را به دستگاهی عالی تبدیل می کند اما با عملکرد ضعیف نمایشگر خود و همچنین کاهش طول عمر باتری ،می تواند باعث جاماندن این گوشی هوشمند در عرصه رقابت شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *