جامع ترین آموزش بروز رسانی ویندوز ۱۰

Windows-10

امروزه ویندوز های مورد استفاده در جهان از اهمیت زیادی بر خوردارند چرا که هر ویندوز نمایانگر کلیه ی برنامه های اجرایی در کامپیوتر می باشد و اگر ویندوز سیستم ویندوزی مطلوب باشد بدون شک کارایی برنامه ها و درنتیجه رضایت کاربر را در بر دارد. حال ابتدا در مورد ویندوز ۱۰ که از جدید ترین ویندوز های حاضر در دنیای کامپیوتر و سیستم های عامل مطرح می باشد بحث می کنیم:

روز چهارشنبه ۲۱ ژانویه، شرکت مایکروسافت، نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ را معرفی کرد و به نظر می‌رسد، این ویندوز می‌تواند تجربه ناموفق ویندوز ۸ را از ذهن ‌ها پاک کند.

در این مراسم شرکت مایکروسافت ویژگی‌های جدید و متعددی از ویندوز ۱۰ را معرفی کرد که شامل یک مرورگر وب جدید، کاربری ساده و نسخه دسکتاپ دستیار دیجیتالی Cortana می‌شود.

با Cortana آشنا شوید

همانند Siri اپل و Google Voice گوگل، ویندوز نسخه موبایل شرکت مایکروسافت یک دستیار صوتی مجازی دارد که Cortana نامیده می‌شود. این نام از نام شخصیتی از بازی ویدئویی Halo گرفته شده است. Cortana به شما اجازه می‌دهد تا زمان قرار های خود را برنامه ‌ریزی کنید، اپلیکیشن ‌ها را باز کنید، در اینترنت جستجو کنید و خیلی کار های دیگر. تمام این کارها تنها از طریق صدای شما انجام می‌شود.

Cortana در گوشه سمت چپ پایین دسکتاپ و درست در کنار دکمه Start قرار دارد. این دستیار صوتی به شما اجازه می‌دهد تا هم در اینترنت و هم در دستگاه خود، جستجو کنید. ویژگی Notepad نیز به شما اجازه می ‌دهد یک پروفایل شخصی بسازید که از علایق شخصی مانند ورزش‌ها و اخبار تشکیل می‌شود.

در نتیجه اگر تیم فوتبال مورد علاقه شما، توپ را از خط دروازه حریف عبور دهد، Cortana امتیاز را به‌روزرسانی می‌کند. همچنین اگر به ورزش علاقه ندارید، می‌توانید به Coratana بگویید که این کار را انجام ندهد.

همچنان Internet Explorer وجود دارد

سال‌هاست که بلافاصله پس از خرید یک کامپیوتر ویندوزی، اول باید Internet Explorer‌ را با Chrome گوگل یا Firefox موزیلا جایگزین کرد.

به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت بالاخره متوجه این موضوع شده است؛ زیرا ویندوز ۱۰ یک مرورگر جدید به نام Spartan خواهد داشت.

Spartan همانند Chrome و Firefox نسبت به Internet Explorer طراحی ساده‌تری دارد. همچنین پیش‌ بینی می‌شود این مرورگر جدید بسیار نرم‌تر از IE اجرا شود تا بتوانید بلافاصله از طریق انگشت و کیبورد یا قلم و صفحه لمسی، در صفحات اینترنتی نظر خود را اعلام کنید.

همچنین Spartan با Cortana‌ هماهنگ است؛ به عبارت دیگر زمانی که از طریق نوار آدرس این مرورگر جستجو می‌کنید، Cortana علاوه بر نتایج جستجوی عادی، به شما جواب ‌هایی می‌دهد که بر طبق علایقتان است. Cortana می‌تواند اطلاعات را از وب‌ سایت‌ های خاصی گلچین کند و اطلاعاتی را به شما بدهد که فکر می‌کند مربوط ‌تر از بقیه هستند.

در نتیجه اگر در حال جستجوی وب ‌سایت یک رستوران هستید، Cortana می‌تواند مسیر رستوران را به شما نشان دهد و حتی برایتان میز رزرو نماید.

شرکت مایکروسافت اعلام نکرده که این دستیار در IE نیز کار می‌کند یا خیر؛ اما طبق گزارش ZDNet، مایکروسافت در ویندوز ۱۰ از IE برخوردار است تا از وب ‌سایت ‌های قدیمی پشتیبانی کند. با این حال پر واضح است که Spartan، مرورگر آینده مایکروسافت است.

بهبود روند بازی در ویندوز

اگر شما جزو افراد علاقه‌مند به بازی‌های ویدئویی هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید ویندوز ۱۰ طوری ساخته شده که تجربه بازی شما را بهبود بخشد. ویندوز ۱۰ علاوه بر اجرای جدیدترین نسخه DirectX یعنی DirectX 12 که عملکرد بازی را افزایش می‌دهد، از اجرای بازی‌های ایکس ‌باکس وان در میان چندین ‌پلت ‌فرم پشتیبانی می‌کند.

به عبارت دیگر اگر دوستان شما یک بازی ایکس ‌باکس وان دارند و شما نسخه کامپیوتری آن بازی را دارید، می‌توانید به صورت آنلاین با یکدیگر آن بازی را انجام دهید. این پیشرفت بزرگی است؛ زیرا تاکنون بازیکنان بازی‌های کنسولی تنها می ‌توانستند با افرادی بازی کنند که از کنسول استفاده می‌کنند و افرادی که روی کامپیوتر بازی می‌کردند تنها با افرادی که از کامپیوتر برای بازی بهره می‌بردند، بازی می‌کردند. این قابلیت جدید، این شکاف را از میان برمی‌دارد.

تاکنون شرکت مایکروسافت اعلام کرده که بازی Fable Legends که هنوز عرضه نشده، از بازی میان چند پلت ‌فرم پشتیبانی خواهد کرد؛ اما امیدواریم این قابلیت به تدریج در تمام بخش‌های ویندوز ۱۰ وجود داشته باشد.

ویندوز ۱۰ علاوه بر داشتن قابلیت بازی میان چند پلت‌ فرم، به شما اجازه می‌دهد تا بازی‌ها را از روی کامپیوتر به هر دستگاه دیگری که ویندوز ۱۰ دارد، انتقال دهید. این امر زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که روی یک شبکه محلی باشید. در نتیجه می‌توانید بازی‌هایی که روی ایکس‌باکس وان نصب شده‌اند، روی Suface Pro 3 نیز بازی کنید.

در ادامه می خواهیم در مورد مبحث اصلی خود یعنی به روز رسانی ویندوز صحبت کنیم:

قدم ۱

کاری که در ابتدا باید انجام دهید این است که ویندوز ۱۰ را رزرو کرده باشید به دلیل طولانی شدن مبحث از چگونگی رزرو کردن ویندوز صرف نظر می کنیم.

Windows-10-force-download-1

قدم۲

با توجه به روند تصویری که مشاهده می کنید ویندوز آپدیت را اجرا کنید با توجه به تصویر از چگونگی ثبت تنظیمات مطابق تصویر اطمینان حاصل کنید.Windows-10-force-download-4

قدم ۳

در این قدم شما باید به پوشه ی دانلود در آدرس C:WindowsSoftwareDistributionDownload بروید و آنچه که در این فایل می باشد را به طور کامل پاک کنید. شاید فکر کنید ممکن است به سیستم شما صدمه ای بخورد ولی نگران این موضوع نباشید.

قدم ۴

حالا قابلیت Command Prompt‌ را در حالت Administrator‌ اجرا کنید. برای انجام این کار کافی است تا روی منوی استارت راست کلیک کرده و گزینه Command Prompt Admin‌ را اجرا کنید یا در منوی استارت عبارت cmd را تایپ کرده و جستجو کنید سپس روی آن راست کلیک کرده و گزینه run as administrator را انتخاب کنید.

قدم ۵

پس از مراحل انجام شده دستور wuauclt.exe /updatenow را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

Windows-10-force-download-2

قدم ۶

اکنون مدتی منتظر بمانید سپس مشاهده خواهید کرد که در قسمت Windows Update‌ ویندوز به روز رسانی خود را شروع می کند حال از نظر حجم به روز رسانی بستگی به ویندوز مورد استفاده بر روی سیستم شما دارد. همچنین زمان سپری شده برای به روز رسانی نیز بستگی به سرعت اینترنت شما دارد.Windows-10-force-download-3

قدم ۷

پس از اتمام به روز رسانی بهتر است سیستم خود را یک بار ریست کنید و بعد از آن از ویندوز خود لذت ببرید.

Windows-10-force-download-5

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *