خرید لنزهای مخصوص گوشی موبایل؛ راهنمای کامل

a19faabb0c52e6a723f0438925676dc6_XL

در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با انواع لنز هایی که مخصوص گوشی های موبایل و تلفن های هوشمند در بازار وجود دارد و بیشتر استفاده می شود آشنا کنیم. در زمان حال بیشترین استفاده از تلفن های هوشمند در راستای تهیه عکس و فیلم برداری صورت می گیرد. انتخابی که کمپانی های سازنده را نیز شیفته ساخته تا بیش از پیش بر روی این قسمت تلفن های هوشمند کار کنند. همین امر موجب شده تا تولید کنندگانی که لوازم جانبی را برای این تلفن ها تامین می کنند نیز به فکر فرو روند. این تولید کنندگان تصمیم گرفته اند تا لنز هایی را مخصوص این گوشی ها طراحی نمایند تا بتواند به این دستگاه ها همان قدرتی را که یک دوربین حرفه ای از آن برخوردار است بدهد. هر یک از این لنز ها نیز برای نوع منحصر به فردی از عکاسی استفاده می شود. با ما همراه باشید تا در ادامه تعدادی از پرکاربرد ترین لنز ها را به شما معرفی نماییم.

لنزهای مخصوص هر تلفن هوشمند چیست و کدام لنز برای شما مناسب تر است؟

قبل از این که به این سوال پاسخ بدهیم لازم است نکته ای را به شما یادآور شویم. بر خلاف تصوری که همگان دارند بهبود کیفیت تصاویر گوشی شما مربوط به لنز نمی شود برای این که این نکته را بفهمید این را در نظر بگیرید که هیچ گاه دوربین ۸ مگاپیکسلی شما به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ارتقا نمی یابد. ولی در عوض قابلیت های جدیدی به دوربین شما اضافه می شود و تکنیک های عکاسی شما را ارتقا می دهد.

این را نیز در نظر داشته باشید که تمامی لنز هایی که در مقاله به شما معرفی می کنیم بر روی تمامی تبلت ها و گوشی ها قابل نصب می باشد و محدودیتی در این مورد ندارد. مطلب بعدی که با شما به اشتراک می گذاریم کارایی و کاربردی است که هر یک از این لنز ها به شما ارائه می دهد.

برای تهیه تصاویر Landscape و سلفی‌های دسته جمعی و هم چنین عریض کردن کادر تصویر لنز هایی وجود دارد. این لنز ها که در دسته های واید، سوپر واید، فیش ‌آی و سوپر فیش ‌آی قرار می گیرد به شما کمک می کند که تصاویری با عرض زیاد بگیرید.

برای داشتن زاویه دیدی معادل با ۱۲۰ درجه شما به لنز های واید نیاز دارید. اگر این زاویه برای شما کم است و دوست دارید زاویه بیشتری را تحت پوشش قرار دهید پس به سراغ لنز سوپر واید بروید که از ۱۴۰ درجه زاویه دید برخوردار است. تصویری که از لنز سوپر واید برای شما به دست می آید همان تصویر خروجی ای هست که شما در دوربین ‌های ورزشی مانند گوپرو مشاهده می کنید.

اگر باز هم به این عرض ها قانع نیستید و دوست دارید تصویر شما از این هم عریض تر شود پس به سراغ لنز های فیش آی و سوپر فیش آی بروید. لنز فیش آی زاویه دید ۱۸۰ درجه و لنز سوپر فیش ‌آی زاویه دید ۲۳۵ درجه را برای شما پشتیبانی می کنند. تصویر در این دو لنز به صورت نیم کره ای می باشد و در حاشیه های تصویر شما رنگ مشکی را ملاحظه خواهید کرد.

Wide_SuperWide_Fisheye_SuperFisheye

برای این که عکس هایی بگیرید که در تصاویر با جزییاتی واضح قابل دیدن باشند شما نیاز خواهید داشت تا از لنز مخصوص این کار استفاده کنید. لنز ماکرو برای مواردی مناسب است که می خواهید از سوژه‌ های ریز در فاصله ۱۰ تا ۲۳ میلی متر و با جزییاتی شفاف و واضح عکس بگیرید. خوراک این لنز تصاویری هستند که از حشرات ریز گرفته تا گیاهان، سکه‌ ها و مردمک چشم گرفته می شوند. این لنز بسیار پر طرفدار می باشد.

macro-lenz

اگر به دنبال این هستید که نور های اضافی را در تصاویر خود حذف کنید پس انتخابتان حتما لنز های CPL یا پلاریزه می باشد. این نوع لنز ها در واقع یک عینک آفتابی شیک برای دوربین شما است. کار این لنز ها بدین گونه است که اشعه‌های نور در زاویه‌های خاص را برای شما از بین می برد تا تشعشات مزاحم برای شما وجود نداشته باشد. برای گرفتن تصاویری واقعی تر با رنگ های روشن تر و طبیعی تر، عکاسان حرفه ای از این لنز ها استفاده می کنند. این لنز ها به صورت کاملا قوی اشعه ماورای بنفش یا UV را از بین می برند و به حداقل می رسانند و مانند فیلتری پلاریزه سوژه شما را شفاف تر می کنند. شما با استفاده از این لنز خواهید توانست بدون بازتاب نور از کف دریاچه و یا پشت ویترین مغازه ها عکس بگیرید و اثری از تصویر خودتان در عکس ها نبینید.

470658800_o

اگر زمانی نیاز پیدا کردید که تصویر خود را آنقدری بزرگ کنید که کیفیت آن افت نداشته باشد و زوم دیجیتال گوشیتان نیز قادر به این کار نباشد پس موقع آن است که از لنز های تله استفاده کنید. برای انتخاب این لنز شما دو پیشنهاد دارید: لنز تله با قدرت زوم ۸ برابر و لنز تله با قدرت زوم ۱۲ برابر پیش روی شماست.

tele-lnz

انواع برندهای موجود در بازار

یکی از معایبی که محصولات محبوب دچار آن می شوند این است که به محض وجود محبوبیت بالا در قبال یک محصول، تولید کنندگان سود جویی به سرعت اقدام به تولید نمونه های با کیفیت پایین تر و در نتیجه قیمت کمتر می کنند تا به نوعی به علت قیمت کمتر خریداران را فریب داده و از این فرصت نهایت استفاده را ببرند. ما در ادامه برند های معتبری را به شما عرضه می داریم تا کار شما برای انتخاب لنز مناسب برای گوشیتان راحت تر شود.

لنزهای OSiNO

این برند با کیفیت ترین لنز ها را روانه بازار ساخته که در میان دیگر برند ها از محصولاتی با شفافیت بیشتر برخوردار است. برای این که این لنز ها در مقابل نور خورشید افت کیفیت کمتری پیدا کنند یک لایه UV محافظ بر روی عدسی های این برند کشیده شده است.

از محصولاتی که این کمپانی تولید کرده است می توان به لنزهای فیش ‌آی، واید، ماکرو و سوپر فیش ‌آی اشاره کرد. در نمونه های تقلبی که از این محصول کپی برداری کرده اند برند OSiNO وجود ندارد.

در نمونه های تقلبی شما شاهد این خواهید بود که اعوجاج بسیار فراوانی در لبه های لنز وجود دارد که این خود موجب این خواهد شد که تصویر در گوشه های کادر کدر و نامشخص باشد. این برند معتبر با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا و استفاده از با کیفیت ترین عدسی های موجود این مشکل را برطرف نموده تا از مرکز تصویر تا لبه های آن شما شاهد شفافیت فوق العاده آن باشید. پس اگر کیفیت ملاک اصلی شما برای انتخاب لنز است ما این محصول را به شما پیشنهاد می کنیم.

OSiNO

لنزهای Lieqi

اگر می خواهید هزینه کمتری کنید ولی باز هم به دنبال محصولات اصیل هستید این برند پیشنهاد ما می باشد. محصولاتی که تحت عنوان این برند تولید می شوند به لنز های کلیپسی معروف هستند. کیفیت قابل قبولی نیز ارائه می دهند که آن ها را در رده ی متوسط جای داده است. نمونه هایی از این محصول نیز به صورت تقلبی تولید شده است که در کنار بسته بندی آن ها می توان عبارت “Good Product” را مشاهده کرد. استفاده از پلاستیک فشرده به جای شیشه در این برند موجب می شود تا افت کیفیت محسوسی را به خصوص در گوشه های تصویر شاهد باشیم.

لنزهای فیش ‌آی، واید، سوپر واید، ماکرو، تله و CPL از جمله لنز هایی است که با این برند در بازار عرضه می شوند.

Lieqi

لنز Easy Macro

یک کمپانی آمریکایی با نام ایزی ماکرو به صورت اختصاصی تنها در زمینه تولید لنز های ماکرو ویژه تلفن های هوشمند سرمایه گذاری کرده است. این لنز ها به راحتی به تلفن شما متصل می شوند و به این گونه هستند که مثل یک بند به دور گوشی شما نصب می شوند. لنز Easy Macro از کیفیت بالایی برخوردار است و همچنین از قیمت مناسبی نیز بهره می برد. پس اگر به دنبال خرید لنز ماکرو به صورت تکی هستید مناسب ترین انتخاب پیش روی شماست. وقتی شما شگفت زده خواهید شد که این را بدانید هنگامی که شما از دو لنز ایزی ماکرو استفاده کنید قدرت زوم شما دو برابر خواهد شد. همچنین قابلیت منحصر بفرد این لنز ها این است که خط و خش نمی افتند و به آسانی خواهید توانست همیشه در کیف پول یا جیبتان همراه خود داشته باشید.

macro-lens-band-3751

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *