روش کاهش حجم عکس با فوتوشاپ

شاید تا کنون به برنامه ای نیاز مند شده اید که بتواند حجم عکس هایتان را کاهش دهد و بدین صورت موجب شود که شما به راحتی، عکس هایتان را با ایمیل یا بلوتوث و … برای دیگران ارسال کنید. بدین صورت توصیه می کنیم که از ابزارهای مشهور و تجربه شده برای کاهش حجم عکس استفاده کنید. یکی از بهترین ابزارها نرم افزار وزین فوتوشاپ است. در این نرم افزار می توانید عکس ها را با هر رزولوشنی ذخیره کنید فقط فراموش نکنید که اگر قصد دارید عکس را چاپ کنید، باید کیفیت آن حداقل ۳۰۰ نقطه در اینچ باشد اما اگر قرار است فردی عکس را در مانیتور یا در گوشی موبایل و تبلت مشاهده کند، دقت ۷۲ نقطه در اینچ کافی است.

13103366783

هر چه این رقم کمتر باشد، حجم عکس مورد نظر هم کمتر خواهد شد.

گاهی کافیست تنها فرمت عکس ها را تغییر داد با این کار، فوتوشاپ به طور اتومات تغییراتی را روی عکس ها ایجاد می کند که حجم کاهش پیدا می کند. به عنوان مثال از کم حجم ترین فرمت ها می توان به فرمت های Gif و Jpg اشاره کرد.

روش کار:

در فوتوشاپ، عکس مورد نظر را باز کرده و از منو ها از سمت چپ به منوی IMAGE می رویم. از آن جا روی گزینه ی image size کلیک می کنیم. کادری مشاهده می شود. کافیست در بخش Resolution در پایئن کادر عدد ۳۰۰ را پاک کنید و عدد ۷۲ را انتخاب کنید و بعد اوکی را بزنید. با این کار دقت تصویر به ۷۲ نقطه در اینچ کاهش پیدا می کند. در مرحله بعد می توانید ابعاد عکس را کمتر کنید که به طرز جالبی از میزان حجم می کاهد.

برای کاهش اندازه از همین بخش image size بخش Document size را مورد تغییر باید قرار دهید. کافیست ابعاد مورد نظر خود را برای عکس مشخص کنید و در نهایت اوکی را فشار دهید.

اگر قرار است عکس خود را برای وب سایت کاهش حجم دهید می توانید از ابزار مخصوص این کار در فوتوشاپ استفاده کنید. برای این کار به منوی file بروید و از آن جا وارد بخش Save for web بشوید. در بخش تنظیمات اگر گزینه و فرمت jpg را انتخاب و کیفیت را روی مدیوم بگذارید عکستان بهینه خواهد شد.

در کادر هایی که نمایش داده می شود می توانید سایر جزییات را برای این عکس تنظیم کنید. از جمله کارهایی که این بخش برای سئوی تصاویر انجام می دهد، می توان به تغییرات حجم، عنوان عکس و … اشاره کرد.

این بخش یکی از مهمترین ابزارهایی است که هر فرد وبلاگ نویس یا نویسنده سایت باید از آن خبر داشته باشد و آن را بکار گیرد.

اگر قصد دارید که کاهش حجم عکس png را بیاموزید شما را به مقاله ای در وب سایت ادمین یار با عنوان  ” معرفی سایت tinypng برای کم حجم کردن عکس هادعوت می کنیم. در این آموزش شما یاد می گیرید که چگونه حجم عکس ها را تا ۸۰ درصد بدون افت کیفیت تصویر، به روشی بسیار ساده و سریع کاهش دهید.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *