علت high tech بودن ویندوز ۱۰ در میان تمام ویندوزها

آیا می دانید که به چه دلیل مایکروسافت ویندوز ۱۰ را آخرین نسخه ویندوز می‌داند؟

جری نیکسون یکی از توسعه‌دهندگان مایکروسافت با حضور در کنفرانس Ignite این کمپانی اعلام کرد ما در حال حاضر مشغول عرضه ویندوز ۱۰ هستیم و چون این سیستم عامل آخرین نسخه ویندوز است، همچنان روی ویندوز ۱۰ کار می‌کنیم .

windows-10-desktop

با انتشار ویندوز ۱۰ باید بیشتر درباره این موضوع فکر کنیم که دیگر با یک سرویس روبرو خواهیم بود و خبری از انتشار یک نسخه مهم دیگر یا بروزسانی‌های هر چند سال یکبار نیست. این روش بیشتر شبیه مرورگر کروم گوگل است که به صورت تدریجی با شماره مدل‌هایی بروز می‌شود که کسی اهمیت نمی‌دهد و دیدگاه مایکروسافت در نتیجه خروجی مشابه این سیستم خواهد بود. به همین دلیل این روش ایده اصلی ویندوز به عنوان یک سرویس است و شاید برای همین مایکروسافت ویندوز ۱۰ را آخرین نسخه ویندوز می‌داند. البته مایکروسافت می‌تواند در آینده به فکر ویندوز ۱۱ یا ۱۲ باشد، ولی اگر مردم سیستم خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند و بروزرسانی‌های تدریجی را دریافت کنند، دیگر تنها به ویندوز توجه می‌شود و کمتر کسی به فکر شماره نسخه آن خواهد بود.

حالا کارمندان مایکروسافت می‌توانند با آزادی بیشتری درباره بروزرسانی‌های بعدی ویندوز ۱۰ سخن بگویند، چون هیچ بروزرسانی مبهم و اسرارآمیزی در آینده وجود نخواهد داشت. همه چیز به ویندوز ۱۰ ختم می‌شود. در حالی که از گوشه و کنار شنیده می‌شود مایکروسافت ویندوز ۱۰ را آخر راه می‌داند و خبری از نسخه‌های بعدی نخواهد بود، ولی به نظر می‌رسد در آینده ویندوز تنها یک سرویس خواهد بود.

ویندوز-10-2

مایکروسافت در گذشته درباره ارائه ویندوز به عنوان یک سرویس صحبت کرده بود شاید دلیل این کار این است که در واقع هیچ آینده مهمی برای نسخه‌های ویندوز در آینده محتمل وجود ندارد به جای انتشار‌های بزرگ، آنها سعی دارند با بهبودها و بروزرسانی‌های تدریجی پیش بروند، این روش می‌تواند خیلی مهم و مفید باشد ولی چیزی که مایکروسافت به شکل فعال برای ویندوز ۱۰ روی آن کار می‌کند اطمینان از گستردگی این سیستم عامل روی انواع دستگاه‌ها است. مایکروسافت تعدادی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های ویندوز ۱۰ را منتشر کرده است. این شرکت  در حال تست نسخه‌های بیلد ویندوز ۱۰ است و امید دارد تا مشترکین و اپلیکیشن‌هایی چون Xbox و Mail به صورت ماهیانه و به تدریج این بروزرسانی‌ها را دریافت کنند. حتی بسته آفیس ویندوز ۱۰ نیز به جای اینکه هر چند سال یک نسخه اصلی داشته باشد، مانند نسخه موبایل بروزرسانی‌ها را به مرور دریافت می‌کند.

2638409_314

توضیحات مایکروسافت در کنفرانس Ignite بیش از پیش نشان می‌دهد ویندوز ۱۰ در آینده به یک سرویس تبدیل می‌شود که نوآوری‌ها و برزورسانی‌ها را در ادامه دریافت می‌کند تا بتواند به صورت مداوم برای مشتریان خانگی و اداری امکانات با ارزشی داشته باشد.

بنظر می رسد تا آخر عمر تکنولوژی ویندوزی به عنوان ویندوز ۱۱ نخواهیم داشت بلکه هر ویندوز جدیدی بر پایه ی ویندوز ده و با به روز رسانی های آن صورت بگیرد. این می تواند البته مزایای زیادی داشته باشد و بعد از گذشت یک برهه طولانی تمام سیستم ها بر اساس یک ویندوز کار کنند. همین حالا هم اگر به سیستم عامل های پی سی ها توجه کنید متوجه می شوید که یکی با ویندوز ۷ و یکی با ۸ و دیگری با ۸٫۱ کار می کند در حالی که برخی هنوز به اکس پی وابسته اند. استفاده از ویندوزهای قدیمی تر نوعی بی لطفی به تکنولوژی جدید است اما ویندوزهای جدید هم باید به گونه ای بهینه شوند که بتوانند نازل ترین سخت افزارها را پشتیبانی کنند. روزی که بتوان ویندوز ۸ را روی یک سیستم با سخت افزار بسیار پایین نصب کرد می توان گفت که دنیای ویندوز ها دری جدید را به سمت خود باز کرده اند و می توان انتظار هم سطح شدن سیستم ها و بهره مندی از آن ها در هر سیستمی را داشت.

آیا شما با گفته ی ما موافق هستید؟

برای دریافت آخرین اخبار دنیای وب و تکنولوژی و علم، آدرس ایمیل خود را در خبرنامه ثبت کنید و مقالات آموزشی ما را در ایمیل خود دریافت کنید.

 

 

 

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *