همین روزها فونت دست خط انیشتین در دسترس خواهد بود

در یکی از وب سایت های مطرح مطلبی درج شده بود که نشان از این داشت که دست خط انیشتین در حال تبدیل شدن به یک فونت برای استفاده در سیستم های رایانه ای و هوشمند است. در واقع دو تن از افرادی که علاقه وافر به وی داشته اند و تخصصی هم در زمینه تایپو گرافی دارندف تصمیم گرفته اند این پروژه را انجام دهند.

آن ها حدود ۶ ماه است که در حال بررسی دست خط آلبرت انیشتین هستند تا بتوانند فونت خود را بر اساس آن طراحی کنند. البته بعد از شناخت این دست خط باید حداقل شش ماه هم روی آن کار کنند تا تبدیل به یک دست خط واقعی آلبرت شود. این طراحان در صحبتی که داشته اند اعلام کرده اند که قصد دارند این فونت را برای سیستم های مک، پی‌سی، لینوکس و حتی iOS منتشر کنند اما جالب است که خبری از اندروید در این تصمیم نبوده است.

 در زیر نمایی از این فونت در سیستم های مختلف ارائه شده است که بنظر می رسد جالب باشد

5-6-2015-5-29-08-PM

با این حال نکته هایی می ماند که باید با ذهن خودمان آن ها را حل کنیم

آیا این دست خط برای عوام مردم علی الخصوص مردم ایران که فارسی زبانند،  می تواند قابل خواندن و فهم باشد؟

اینکه بسیاری از رسانه ها از تولید فونت برای بزرگان استقبال کرده اند، کار بسیار خوبی است اما آیا دغدغه ی علمی و فرهنگی مردم فرهیخته ی ما فقط به فونت وابسته است؟

fontchange

البته به نظر می رسد این پروژه بیشتر جنبه ی تجاری داشته باشد تا فرهنگی و علمی چرا که طراحان قصد دارند بسته های فونت انیشتین را با قیمت ۱۵ دلار به فروش برسانند.

براورد هزینه های این پروژه حدود ۱۵ هزار دلار می باشد که تا کنون حدود ۹۶۰۰ دلار آن تامین شده است.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *